علمی و پزشکی

دلار بخریم یا نه؟ – شیمیشی

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای اصلی مانند طلا ، نقره ، دلار و مسکن به حد قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار می تواند به مرز 23 هزار تومان برسد. ارزش واقعی دلار 20 هزار تومان بود ، ارزش آن می تواند بین 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد آن 20 درصد بالاتر از این نرخ است. دلار زیر 15 هزار تومان نیست.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین به پایان دسامبر و اوایل ژانویه و سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار تغییر می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار کاهش می یابد. همچنین اگر دلار سقوط کند ، پول و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده گفت: “ما باید منتظر باشیم که قیمت طلا ، نقره و دلار تا پایان امسال کاهش یابد.” به نظر می رسد که انتخابات امسال در ایران با افزایش ارزش دلار همراه باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان در مورد وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم در ماه های دسامبر و ژانویه مسیر خوبی برای بازار سرمایه باشد. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند همه اقشار بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده در پایان گفت: خرید دلار تا پایان سال هرگز توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. اشیا belonging متعلق به 4200 پول اکنون در حال تصفیه هستند. تنها تولید روغن که گران نبوده است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بورس سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا