اجتماعیترندهای کسب و کار

چگونه بک لینک رقبا را پیدا کنیم؟

چگونه می توانیم فرصت های بک لینک رقبا را پیدا کنیم؟

زمانی که خرید بک لینک با کیفیت رقبا را پیدا می کنید، ممکن است فرصت هایی را نیز برای سایت خود بیابید. از آنجایی که رقبای شما در همان صنعتی هستند که شما حضور دارید و یکسانی دارید و به احتمال زیاد محتوایی ایجاد می کنند که با موضوعات سایت شما مشابه است، می توانید جایگاه هایی را بیابید که به شما نیز مرتبط است.

در ادامه 8 روش یافتن بک لینک رقبا را به کمک ابزار الکسا را توضیح می‌دهیم تا بتوانید لینک های رقبای خود را بررسی کنید. به کمک این ابزار می توانید بک لینک هایی را از سایر سایت های موجود در صنعت خود پیدا کنید و ایده هایی برای محتوای قابل لینک به دست آورید.

ما به عنوان نمونه از سایت های مختلفی استفاده خواهیم کرد. برای آغاز کار باید فهرستی از سایت های مشابه را داشته باشید که مخاطبان شما از آن بازدید می کنند. به احتمال زیاد این سایت ها به شما لینک می دهد. به کمک اکانت الکسا، می توانید به سرعت مجموعه ای از سایت های موجود در هر صنعت را با مراجعه به ابزار Audience Overlap پیدا کنید. در این ابزار، سایت خود یا هر سایت دیگری که در صنعت شما کار می کند را وارد کنید.

در نهایت ابزار موجود فهرستی از سایت هایی که بر اساس بازدیدکنندگان و کلمات کلیدی که رتبه ای برای آن وجود دارد مشابه سایت شما هستند را ارائه می کند. بر روی گزینه Select sites with the most overlap” کلیک کنید و سپس گزینه Save this list را بزنید. بعد از اینکه اینکار را انجام دادید سری به ابزار Competitor Backlink Checker بزنید تا بتوانید فهرستی را در منوی کشویی پیدا کنید. فهرست را انتخاب کنید و تجزیه و تحلیل بک لینک رقبای خود را آغاز نمایید. بعد از انجام اینکار قادر خواهید بود بک لینک رقبا را پیدا کنید و فرصت های بک لینکی جدیدی کشف نمایید. در ادامه هشت روش برای استفاده از ابزار بک لینک الکسا را با هم مرور می کنیم.

1. فهرست یا منبعی از پست ها را پیدا کنید که می توانید در آن قرار بگیرید

یکی از روش هایی که می توانید از ابزار Competitor Backlink Checker استفاده کنید، یافتن فرصت هایی در پست ها یا منابعی است که شرکت شما در آن قرار ندارد. بعد از اینکه بک لینک رقبا را تجزیه و تحلیل کردید، به قسمت filter بروید.

در پایین، گزینه Show keyword gaps for را مشاهده خواهید کرد. سایت خود را در فهرست کشویی پیدا کنید. (در این مثال ما Glasses.com را انتخاب می‌کنیم.) به کمک فیلترها، می توانید بک لینک رقبا را بیابید و ببینید سایت شما چه موقعیت هایی را از دست داده است.

سپس نتایج را اسکن کنید. این نتایج بر اساس تعداد سایت هایی که در فهرست شما لینکی از سایت دارند مرتب شده اند. من به دنبال سایت مشخصی می گردم که رتبه الکسای بالایی دارد. در این مثال سایت About.com در قسمت های اول نتایج نشان داده شده است. 7 سایت از 10 سایتی که در فهرست وجود دارد از این سایت لینک دریافت کرده اند و رتبه الکسای آن ها 444 است.

بر روی هر کدام از موارد سبز کلیک می کنیم تا بتوانیم بر اساس داده های خود لینک هایی که بیشترین ترافیک را وارد سایت می کنند بررسی نماییم. یکی از لینک هایی که چهار مورد از سایت های موجود در لیست در آن قرار گرفته اند مربوط به مقاله ای با نام Where to Buy Cheap Eyeglasses Online است.

بعد از کلیک و خواندن مقاله به این نتیجه می رسیم که این گزینه برای سایت ما نیز عالی است. حالا می توانیم به نویسنده این پست دسترسی داشته باشیم و از او بخواهیم لینک ما را در پست خود قرار دهد. اگر او به طور منظم در مورد این موضوع مطالبی می نویسد می توانید با ارسال پست های جدید، به عنوان نویسنده مهمان به او کمک کنید. فقط مطمئن باشید مطلبی را پیشنهاد می کنید که برای خوانندگان این سایت جذاب است.

این یک نمونه دیگر از پست منبع از Penny Hoarder است. Penny Hoarder یکی از سایت های ورزشی قدرتمندی است که در این فهرست جای گرفته است. از آنجایی که این پست طولانی است شانس به دست آوردن لینک در آن بالاست. شما می توانید در مقابل، پست را در رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید یا در خبرنامه آن ها مشترک شوید.

2. سایت هایی برای نویسندگی مهمان پیدا کنید

پیدا کردن سایت های مرتبط برای نویسندگی مهمان می تواند کمی دشوار باشد. اما به کمک ماتریس بک لینک رقبا قادر خواهید بود سایت هایی که به رقبای شما لینک داده اند را مشاهده کنید و ببینید چه نوع مقالاتی ترافیک زیادی برای این افراد فراهم کرده است. علاوه بر این رتبه الکسا به شما اجازه می دهد تعیین کنید کدام یک از فرصت های موجود برای گرفتن لینک اولویت بالاتری دارد.

من از سایتی که در حوزه بازاریابی فعالیت دارد به عنوان نمونه استفاده می کنم. بعد از تجزیه و تحلیل بک لینک بر روی گروهی از سایت ها، به بخش فیلتر بروید. باز هم می توانید از فیلتر backlink gaps برای نشان دادن سایت هایی استفاده کنید که لینکی به شما نداده اند. چند مورد از این سایت ها از SmallBizTrends.com لینکی دارند. (این وبلاگ بر روی موضوعات کسب و کارهای کوچک تمرکز دارد.) به نظر می رسد این یک سایت خوب برای بررسی است.

بعد از اینکه پنل موجود را برای مشاهده لینک ها توسعه دادید، می توانید بر روی آن مقاله کلیک کنید و تایید نمایید که برای پست نویسی مهمان فرصت خوبی است یا خیر. در پست زیر، شما می توانید ببینید که این یک پست مهمان عالی است و می توان آن را به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. پس می توان این سایت را در نظر گرفت.

در سایت به دنبال واژه هایی همچون پست مهمان، برای ما بنویسید، در سایت ما مشارکت داشته باشید یا با ما تماس بگیرید باشید. با کمک این موارد می توانید در مورد سیاست پست نویسی در سایت مرتبط اطلاعاتی به دست آورید. به خاطر داشته باشید که نوشتن پست به عنوان مهمان در سایت هایی با رتبه بالا به مقالات ارزشمندی نیاز دارد.

3. برای یافتن بک لینک رقبا در انجمن ها تعامل داشته باشید

در این مرحله، اجازه دهید نگاهی به نحوه کشف انجمن ها و استفاده از ترافیک آن ها برای سایت داشته باشیم. من به کمک مجموعه ای از سایت های مرتبط با اسب ها، می توانم انجمن هایی را پیدا کنم. اگر به درستی آن ها را کاوش نمایم قادر خواهم بود سایر انجمن هایی که در این زمینه فعالیت دارند را بیابم. خوب یکی از این انجمن ها را انتخاب می کنم. تعامل در انجمن بهترین روش برای ایجاد قابلیت اعتماد و اطمینان است و می تواند فرصت های مفیدی در اختیار شما قرار دهد. فقط مراقب باشید و سیاست های انجمن را به خوبی در مورد ترویج و تبلیغ خود دنبال نمایید. سعی کنید به کمک پست های خود ارزشی به جامعه موجود بیفزایید.

4. در دایرکتوری های محلی قرار بگیرید

کسب و کارهای محلی، باید خود را در موقعیت های متعددی به نمایش بگذارند. قرار گرفتن در فهرست دایرکتوری های محلی می تواند به افراد کمک کند شما را بیابند و به سئوی محلی نیز کمک می کند. بنابراین چه کسب و کار محلی باشید، چه کسب و کار بین المللی داشته باشید یا کسب و کارتان کاملا آنلاین باشد می توانید از Backlink Checker برای یافتن بک لینک رقبای خود در دایرکتوری ها استفاده کنید.

بیشتر دایرکتوری ها گزینه های رایگان و پولی را در اختیار شما قرار می دهند. با استفاده از رستوران های متعددی که در خلیج Half Moon قرار دارد می توانید فرصت هایی برای قرار گرفتن در آن پیدا کنید. این فرصت ها در برگیرنده دایرکتوری YellowPages.com، Fodors.com، bbonline.com و سایت های مرور محلی است. معمولا با بررسی هدر، سایدبار یا فوتر می توانید گزینه های موجود یا فرم تماس را پیدا کنید.

5. ایده های محتوایی جدیدی شناسایی کنید

به کمک ابزار Competitor Backlink Checker می توانید در مورد استراتژی محتوایی رقبای خود اطلاعات زیادی کسب کنید. به عنوان مثال به کمک سایت هایی که در حوزه مشاغل کار می کنند می توان دریافت که Jobvite یک برنامه نظرسنجی فعال دارد که بک لینک هایی را از سایت های محبوب به دست آورده است. این اطلاعات می تواند برای بهبود استراتژی محتوایی شما نیز مفید باشد. شما می توانید نظرسنجی خود را ایجاد کنید، محتوای مرتبطی را به همان نویسنده بدهید تا بر روی آن کار کند. پژوهش خود را ادامه دهید تا انواع دیگری از محتوای ارزشمند ( نظرسنجی، اینفوگرافیک، ویدئوها و راهنماها) که بک لینکی برای رقبایتان داشته است را پیدا کنید.

6. نویسندگانی را برای برقراری ارتباط پیدا کنید

پیدا کردن مقالاتی که بر روی سایت های بزرگ به رقبای شما لینک داده اند، به شما اجازه می دهد نویسندگانی که در حوزه خاصی مطلب می نویسند را شناسایی کنید و با آن ها ارتباط برقرار نمایید. زمانی که در حال برقراری ارتباط هستید مطمئن شوید که محتوای قدرتمندی دارید؛ یا ایده شما کاملا جذاب و جدید است و می توان در مورد آن مقالات خوبی نوشت.

به عنوان مثال در صنعت سفر دریایی، می توانید لیندا را مشاهده کنید که متخصص این حوزه است. اگر می خواهید بر روی مطالب مرتبط با سفر دریایی کار کنید او بهترین گزینه برای برقراری ارتباط خواهد بود. این یکی دیگر از راه های یافتن بک لینک رقبا بوده که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

7. از سایت های .EDU برای به دست آوردن لینک استفاده کنید

دانشگاه های معتبر معمولا از نام دامنه .edu استفاده می‌کنند و برای مدت زمان طولانی ثبت نام می نمایند. از آنجایی که به دست آوردن نام دامنه .edu کمی دشوار است و اغلب این دامنه ها قدیمی هستند، به دست آوردن لینک نیز از این سایت ها سخت خواهد بود. به دست آوردن بک لینک از این سایت ها برای بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو مفید خواهد بود. برای اینکه بتوانید این دامنه ها را پیدا کنید کار خود را از مجموعه ای از سایت ها در صنعت خود آغاز نمایید. بعد از تجزیه و تحلیل به قسمت فیلتر بروید. در این بخش، Linking Sites URL contains عبارت .edu را وارد کنید و Apply filter را بزنید.

این ابزار مجموعه ای از لینک های .edu از سایت های موجود در صنعت شما را فراهم می کند. این کار صفحات خاصی را فراهم می کند که می توان سایت را در آن ها معرفی کرد. همچنین این گزینه بینشی در مورد نحوه به دست آوردن بک لینک توسط رقبا را نشان می دهد. به عنوان مثال آن ها ممکن است در دانشگاه ها سخنرانی کرده و به این شیوه سایت خود را معرفی کرده باشند. همچنین نوشتن پست مهمان در این سایت ها یا فراهم آوردن تخفیف یا پیشنهادات ویژه می تواند به شما کمک کند از چنین دامنه هایی بک لینک بگیرید.

8. سایت های همکاری در فروش باعث جذب ترافیک می شود

سایت های همکاری در فروش سایت هایی هستند که در صورت تبدیل ترافیک به مشتری کمیسیونی دریافت می کنند. برنامه های همکاری در فروش به شرکت ها اجازه می دهد بازدید ها و کمیسیون های خود را پیگیری کند و صورت حسابی برای افراد ثبت نام کرده ایجاد نماید. این یک روش عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت هاست.

برای اینکه بتوانید برنامه های وابسته را پیدا کنید به قسمت فیلتر بروید و نتایج رتبه بندی الکسا را از 10000 به 150000 محدود کنید. در این شرایط می توانید سایت هایی با ترافیک خوب را پیدا کنید که به سایت شما و رقبایتان لینک می دهند. در این مجموعه، ممکن است سایت هایی وجود داشته باشد که به رقبای موجود لینک داده ولی به شما لینکی نداده اند. بدون شک یکی از بهترین راه ها برای یافتن بک لینک رقبا به شمار می رود.

می توانید از این افراد لینک درخواست کنید. به عنوان مثال در تجزیه و تحلیلی که در قسمت زیر بیان شده است، سایت Coupon.EverAfterGuide.com رتبه الکسای 20530 را دارد. این سایت بر روی کدهای کوپن و ترویج ها تمرکز دارد و یک سایت همکاری در فروش محسوب می شود. سایت هایی که در این سایت قرار نگرفته اند می توانند به عنوان شریک در سایتشان ثبت نام کنند.

از ابزار بک لینک الکسا برای کمک به یافتن بک لینک رقبا و فرصت های جدید استفاده کنید

همانطور که مشاهده کردید این ابزار به شما کمک می کند استراتژی های بازاریابی محتوای رقبا را پیدا کنید. می توانید با استفاده از الکسا، بک لینک رقبای خود را پیدا کرده و از این روش وضعیت وب سایت خود را بهبود دهید. همچنین این گزینه به شناسایی موارد زیر کمک می کند:

  • سایت هایی که به احتمال زیاد به سایت شما لینک می‌دهند.
  • نویسندگانی که در مورد صنعت شما می‌نویسند.
  • پست های خاصی که فرصت هایی را برای دریافت بک لینک در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ایده محتوایی بر اساس محتوای رقبا

رقبای شما چه کسانی هستند؟

اولین کار برای تحلیل بک لینک سایت رقبا این است که رقبایتان واقعاً چه کسانی هستند. می توانید این را از مشتریان بپرسید، گاهی اوقات آنها شرکت های داخلی دارند که با آنها رقابت می کنند، اما این رقبا همیشه در نتایج موتور جستجو با کسانی که در اطراف هستند مطابقت ندارند. بامی توانید تحلیل سایت رقبا قابل انجام است. برای یافتن رقبای خود، ابتدا باید بدانید که چه برای شما بیشتر مهم هستند. آنها باید به اندازه کافی خاص باشند تا شرکتهایی را که در تخصص شما مشترک هستند نشان دهد.

چرا باید آنالیز بک لینک رقبا را انجام دهید؟

در تحلیل بک لینک سایت رقبا سایت هایی را که در صنعت شما هستند و مخاطبان مشابه خود را مشاهده می کنید. در این آنالیز بک لینک، شما عملکرد وب سایت رقیب خود، تعداد بک لینک ها و به طور کلی اقتدار آنلاین آن را ارزیابی می کنید. آنالیز بک لینک رقبا کمک می کند تا یک استراتژی دیجیتال برای وب سایت خود ایجاد کنید و به شما اجازه می دهد:

-رقابت در صنعت خود را ارزیابی کنید. با تجزیه و تحلیل وب سایت های رقبا، می توانید میزان عملکرد رقبا را ببینید. به عنوان مثال، اگر سایت های رقیب به طور متوسط ​​100 بک لینک دارند، و شما تعداد کمتری را در ​​صنعت خود داشته باشید،  لازم است بک لینک بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید.

-ببینید چه چیزی موجب کسب رتبه خوبی شده است. از طریق تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا، می توانید تعداد و کیفیت سایت های مرتبط با رقبای خود را مشاهده کنید. اگر سایت رقیب در صفحه اول جستجو ظاهر می شود، می توانید نمونه کارهای لینک دهنده هایی را  که به آنها کمک می کند موقعیت بالایی کسب کنند مشاهده کنید.

– مشخص کنید که چگونه می توانید از استراتژی رقیب برای بدست آوردن بک لینک تقلید کنید. بعد از شناسایی مشخصات بک لینکی که به رتبه بندی رقبا کمک می کند ، می توانید از این اطلاعات با توسعه استراتژی کسب بک لینک و یافتن فرصت های وبلاگ نویسی مهمان از همان سایت ها، برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید .

الکسا از ابزارهای مختلفی برای کمک به شما در تحلیل بک لینک سایت رقبا، جمع آوری این اطلاعات و شناسایی فرصت های ایجاد پیوند برای سایت شما برخوردار است.

چگونه پروفایل لینک دهنده رقبا را پیدا کنیم؟

پس از دانستن اینکه رقبای آنلاین شما چه کسانی هستند، می توانید نگاهی به پروفایل های بک لینک آنها بیندازید. ابزارهای زیادی بصورت آنلاین رایگان و  پولی برای کمک به این امر وجود دارد، اکثر موارد پولی نیز دارای تست آزمایشی رایگان هستند تا بتوانند از این مزایا نیز بهره مند شوند. Link Profiler و Backlink Watch را باز کنید اینها از بهترین گزینه های  رایگان هستند؛  به یاد داشته باشید که هر آنچه پرداخت می کنید به همان اندازه دریافت می کنید. بسیاری از اینها عملکرد استخراج ندارند یا فقط به شما امکان می دهند مقدار کمی از بک لینک ها را استخراج کنید.

گزینه های پولی امکانات بیشتری را ارائه می دهند و دارای ویژگی های استخراج و ردیابی قوی هستند که می توانند هنگام تغییر مشخصات نمایه رقبا، گزارشات لازم را برای شما ارسال کنند. این ابزارها می توانند پیوندهای شخصی شما را ردیابی کنند و در صورت نیاز به رد کردن سایت، به شما کمک می کنند. برخی از گزینه های مورد علاقه کاربران شامل موارد زیر است‌.

  • Cognitive SEO
  • Moz’s Open Site Explorer
  • Ahrefs
  • Majestic SEO

اساساً با استفاده از هر یک از این ابزارها، جعبه ای در صفحه اصلی وجود دارد که می توانید دامنه مورد نظر برای بررسی را، به آن وصل کنید و لیستی از نتایج را بر گردانید. بهتر است که این موارد را به یک فایل اکسل تبدیل کنید تا بتوانید براساس معیارهای آنها بهتر مرتب کنید، از این رو فقط مرور یک لیست می تواند به شما ایده های خوبی درباره آنچه که رقبا روی آن متمرکز هستند، ارائه دهد.

نحوه استفاده از پروفایل لینک دهنده رقبا

دانستن اینکه تحلیل بک لینک پروفایلی رقبا چگونه به نظر می رسد می تواند روشی قدرتمند برای دیدن بخش کمی از پشت صحنه باشد تا ببینید از نظر بازاریابی چه کاری انجام می دهند. شما ممکن است نتوانید در جلسات بازاریابی آنها شرکت کنید، اما می توانید مزایای تلاش آنها را در لینک پروفایل رقبا مشاهده کنید. در گذشته انواع مختلفی از لینک ها وجود داشت که سازندگان لینک روی آنها کار می کردند، مانند نظرات وبلاگ، پیوندهای دایرکتوری، اطلاعیه های مطبوعاتی و سایر تاکتیک های قدیمی که شاید دیگر چندان قابل مشاهده نباشند.

بیشترین لینک سازی هایی که این روزها مشاهده می کنید مربوط به مصاحبه ها و  صفحاتی است که محتوای خود را تبلیغ می کنند. اگر رقبا محتوای تبلیغاتی داشته باشند، می توانید به لینک های موجود در این صفحات مراجعه کرده و سایت های مورد استفاده برای بک لینک سازی را شناسایی کنید. این می تواند شامل پست های مهمان در سطح پایین، سایت های سطح متوسط ​​معتبر در مجلات و نشریات سطح بالا که در حوزه خود متخصص هستند یا حتی انتشارات خبری با سطح بالا باشد.

دکمه بازگشت به بالا