ترندهای کسب و کارعمومی

انواع گیج فشار عقربه ای

گیج های فشار یکی از رایج ترین دستگاه های اندازه گیری فشار هستند که در صنایع مختلف برای اندازه گیری فشار مایع و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. گیج های فشار بسته به نوع مایع، نوع استفاده، محیط مصرفی و … در انواع مختلفی تولید می شوند که به عنوان مثال گیج های فشار بر اساس روش اندازه گیری فشار از انواع زیر تولید می شوند:

تست فشار لوله بوردون

دیافراگم Tele ole

ملاک اختلاف وزن

فشار سنج دیجیتال

مقدمه ای بر فشار سنج ها

فشار سنج خشک

گیج های فشار خشک یکی از رایج ترین فشار سنج ها در پروژه های سازمانی و صنعتی می باشند، گیج فشار خشک FG در واحدهای صنعتی بسیار حائز اهمیت است. داخل گیج فشار خشک خالی است و سوزن نمایشگر فشار مایع را نشان می دهد. به دلیل ارتعاشات تجهیزات مکانیکی و همچنین لوله های متصل به گیج فشار، گیج های فشار خشک همیشه لرزش دارند و نمی توانند مقدار دقیق فشار مایع را نشان دهند.

به عنوان یکی از تجهیزات اندازه گیری فشار، مانومترهای خشک از نظر اقتصادی در دسترس هستند. با گیج های خشک، خواندن مقدار فشار به دلیل رطوبت در ناحیه نمایش فشار دشوار است. محفظه های گیج فشار عموماً از فولاد، آلومینیوم یا کروم ساخته می شوند، اما گیج های خشک معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند. گیج فشار خشک در کمپرسورهای هوا، مخازن تحت فشار، لوله کشی و اتصالات، برخی پمپ ها و بسیاری از ماشین آلات صنعتی استفاده می شود.

نشانگر فشار ترد

فشار سنج سوخت

مانومتر روغن همان مانومتر خشک است که داخل آن گلیسیرین یا سیلیکون ریخته می شود. گلیسیرین و سیلیکون باعث ارتعاش بازوهای گیج می شود و گیج فشار دقیق تری نسبت به گیج گیج خشک نشان می دهد.

گلیسیرین و سیلیکون ویسکوزیته بالایی دارند و می توانند لرزش سوزن فشارسنج را از بین ببرند. آنها همچنین اصطکاک حرکت دست را در داخل منطقه کاهش می دهند و کارایی و عمر گیج فشار را افزایش می دهند. بیشتر گیج های سوخت از درگاه های مسی ساخته شده اند و بدنه گیج های آب از فولاد کروم است. عدسی ها یا صفحات فشارسنج روغن مواد مختلفی دارند و از شیشه یا تالک ساخته می شوند.

گیج فشار روغن


نوع اندازه گیری فشار بر اساس تکنیک اندازه گیری فشار

مانومتر لوله بوردون

گیج فشار باردون از یک لوله منحنی به نام باردون تشکیل شده است که با فشار داخلی یا خارجی تغییر شکل می دهد. هنگامی که فشار به داخل وارد می شود، لوله از حالت خمشی به کشش تغییر شکل می دهد و با برداشتن فشار به حالت اولیه خود باز می گردد. نوک لوله با تنظیم فشار داخلی حرکت می کند و به راحتی با اشاره گر یا عقربه به نمایشگر تبدیل می شود.

قسمت های مانومتر لوله را کنترل کنید

مهم ترین ویژگی باردن پیپ، تنوع عملکرد است. از این نوع روش اندازه گیری می توان برای اندازه گیری فشار سنج های مثبت و منفی استفاده کرد، اما دقت آن در شرایط خلاء کاهش می یابد. گیج های فشار نوع بار به دلیل حساسیت بالا و دقت عالی یکی از پرکاربردترین گیج ها هستند. فشارسنج های باردن کاربردهای فراوانی دارند و در 0 تا 0.6 بار یا 0 تا 1600 و در سطوح دقت 1 تا 4 تولید می شوند.

مزایای فشار سنج لوله بوردون

پاسخ سریع، معمولاً 0.1 ثانیه برای همه مکان‌ها

عاطفه بالا

محدوده کاری گسترده

قیمت مناسب

اندازه گیری فشار عمودی

معایب فشار سنج های لوله بوردون

فقط برای نمایش فشار موضعی قابل استفاده است.

در همه محدوده ها حدود 0.5 درصد غیرخطی وجود دارد که می توان آن را به صورت مکانیکی یا الکترونیکی جبران کرد.

در فرآیندهای اعمال فشار متناوب، هیسترزیس حدود 0.2 تا 0.5 است و هیسترزیس در این محدوده با اندازه گیری های حرارتی قابل جبران است.

به تغییرات دما حساس است. می توان آن را با استفاده از جبران کننده های غیر فلزی یا با استفاده از موادی که به تغییرات دما حساس نیستند کاهش داد.

هنگامی که آنها در معرض ضربه یا ارتعاش قرار می گیرند، طول عمر آنها کوتاه می شود.

سیستم های اندازه گیری که با لوله های بردون کار می کنند، اگر برای هوا کالیبره شده باشند، باید برای هوا و اگر برای مایعات کالیبره شده اند، باید برای مایعات استفاده شوند.

این نوع اندازه گیری در فرآیندهایی که ترس و سرعت حاکم است محدود است.

دکمه بازگشت به بالا