اقتصادی

قیمت آهن ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

شیمیشی/خوزستان رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه قیمت سیمان تغییری نکرده است گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان افزایش قیمت حمل و نقل است.

امیر حسین نظاری در جلسه ساماندهی بازار خوزستان که امروز 4 تیرماه در اهواز برگزار شد، اعلام کرد: در خوزستان 3 کارخانه تولید سیمان در شهرهای رامهرمز، بهبهان و مسجد سلیمان، کارخانه خوزستان با ذخیره 8 هزار تنی، بهبهان داریم. 3 هزار تن و کارون 2 هزار و 500 تن سیمان.

وی همچنین گفت: محصولات عرضه شده از کارخانه ها به مدت یک سال و نیم بر اساس ضوابط وزارت حراست و بر اساس شرایط عرضه و تقاضا و بر اساس ضوابط مشخص شده در بورس عرضه شده است. برای آنها این موارد روزانه در بورس عرضه می شود.

رئیس سازمان حراست خوزستان تصریح کرد: ماه گذشته بحث ممنوعیت برق نگرانی هایی را ایجاد کرده است و در صورت توجه به این محدودیت ها و چالش ها، سیمان به کیسه ای بیش از 80 هزار تومانی می رسد. به همین دلیل زمانی به دلیل مصرف محدود غلات، هر کیسه سیمان تا 80 هزار تومان می رفت.

نظری تصریح کرد: با توجه به تداوم جلسات در زمینه برق و مساعدت های انجام شده در خصوص پایداری برق واحدهای سیمان، در شرکت سیمان خوزستان به دلیل ظرفیت مازاد این کارخانه، قیمت سیمان کاهش یافت. هر بسته 50 53 هزار تومان البته قیمت پایه عرضه سیمان در بورس 38 تا 39 هزار تومان است.

به گزارش شیمیشی، وی افزایش قیمت حمل و نقل را یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان عنوان کرد و گفت: قیمت حمل و نقل 8 تا 9 هزار تومان است که حتی در آبادان نیز افزایش یافته است. 10 هزار تومان است و به همین دلیل قیمت سیمان افزایش می یابد.

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: مهمترین عامل برای ما در خصوص سیمان تامین سیمان بیشتر و پایداری بیشتر برق است، بگذارید این پایداری ادامه داشته باشد که تا کنون به خوشی ادامه داشته است.

نظری گفت: شرکت های سیمان کارون و بهبهان به دلیل نوسازی به مدت یک هفته تعطیل هستند اما در انبارها ذخیره دارند و از این طریق اقدام به تامین سیمان می کنند. همان فشار خون ماه گذشته

رئیس سازمان حراست خوزستان یکی از مهم ترین دلایل ثبات قیمت آهن را صادرات آهن از روسیه عنوان کرد و گفت: طبق پیش بینی ها قیمت آهن 10 درصد کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر کالاها مانند آهن و فولاد اگرچه بحث انرژی الکتریکی تاثیر مستقیم دارد اما ذخیره و عرضه مستمر و پایدار در این حوزه وجود دارد و در فولاد خوزستان و فولاد ما نیز به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شده است. صنایع تا حدودی راضی بودند و به نوعی کارخانه های ما با مشکل تامین مواد اولیه مواجه نبودند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا