ترندهای کسب و کارعمومی

نحوه مصرف کرم ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب ، باید درست مثل استفاده از ریمل مورد علاقه‌تان تبدیل به یک عادت نرمال در روتین زیبایی شما شود. حالا زمان این است که مطمئن شوید نه تنها از نوع درست ضد آفتاب استفاده می‌کنید، بلکه آنرا به طرز صحیحی نیز به کار می‌برید. یادتان باشد، آفتاب پشتتان نمی‌ایستد، بلکه پوستتان را میسوزاند. در این فصل، احتمالا هر لحظه‌ای را که بتوانید، در محیط بیرون سپری میکنید. و پوست ما، بیشتر از آنچه متوجه باشیم در معرض آسیب قرار دارد. هنگام رانندگی، هنگام صرف ناهار در تراس یک رستوران، و یا موقع لذت بردن از گردش در پارک و در معرض خطر اشعه‌ها قرار گرفتن هم، شوخی نیست !

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب چیست؟

استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست و و دیگر آثار مخرب آفتاب ضروری است. در حقیقت ، استفاده از یک ضد آفتاب مناسب میزان تاثیر اشعه ماوراء بنفش را بر روی پوست کاهش می دهد و علاوه بر جلوگیری از آثار دیررس آفتاب مثل سرطان ، از آثار زود رس آن مثل ، قرمزی و تیره شدن پوست نیز می کاهد. در صورتی که به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید ، احتمال ایجاد لکه های پوستی به ویژه روی صورت بسیار کمتر می شود. همچنین ، ضد آفتاب به دلیل جلوگیری از تخریب الیاف پروتئینی پوست ، یعنی کلاژن و الاستین ، از پیر شدن پوست و افتادگی آن ، پیشگیری می کند. از شماره‌های بالا بپرهیزید . در این مقاله قصد داریم به این سوال که ضد آفتاب ویتابلا ساخت کجاست پاسخ دهیم .

رده‌های زیادی از کرم‌های ضد آفتاب با SPF (یا فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالای ۵۰ وجود دارد که اساسا نشان می‌دهند شما چه مدتی میتوانید بدون سوختگی، در معرض آفتاب قرار بگیرید. برای مثال، SPF 15نشان دهنده‌ی این است که تا ۱۵ بار در برابر سوختگی از پوستتان محافظت می‌کند. وقتی این عدد از ۵۰ بالاتر میرود، دیگر این قانون صدق نمی‌کند. پس SPF 30 تا ۵۰ به اندازه کافی مناسب است. به دنبال فرمول‌های «طیف گسترده» باشید کرم‌های ضد آفتاب طیف گسترده، از پوست در برابر هر دوی این اشعه‌ها محافظت می‌کند. چه مقدار باید استفاده کرد می‌دانید که توصیه می‌شود هنگام شستن موها به اندازه یک سکه شامپو مصرف شود. اما درباره‌ی کرم ضد آفتاب، بر عکس است.

باید حدود ۳۰ گرم از کرم ضد آفتاب مصرف کنید که حدودا برابر با اندازه یک لیوان شات است! چه زمانی آن را بزنید پوست شما نیاز دارد که ضد آفتاب به آن نفوذ کند تا بتواند حفاظت مناسب را دریافت نماید. نمی‌توانید کمی کرم به صورتتان بزنید و بلافاصله بیرون بروید! لوسیون را حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن به پوستتان بمالید. همه جا آنرا بزنید باید مطمئن شوید که تمام مناطق در معرض نور آفتاب را پوشش داده اید. حواستان به پشت گردن، شانه‌ها، قفسه سینه، گوش و حتی دست‌هایتان باشد! تکرار کردنش را فراموش نکنید . ژل شستشوی صورت ویتابلا مناسب انواع پوست .

حتی اگر یک ضد آفتاب، ضد آب هم باشد، می‌تواند با یک حوله پاک شود و یا با عرق کردن پایین بریزد. اطمینان حاصل کنید که هر چند ساعت آنرا تکرار می‌کنید. اگر در استخر هستید، هر بار که از استخر بیرون آمدید مجددا آنرا تکرار کنید. لب‌هایتان نیز حمایت نیاز دارندشما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، ، تشخیص و درمان ، ، چربی و بوتاکس و … که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید. علت استفاده مداوم از ضد آفتاب اهمیت استفاده از ضد آفتاب به عنوان یک عادت روزانه‌ی مفید در تمام فصول سال به این دلایل است:

  1. از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند: کاهش لایه ازن موجب افزایش خطر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید می‌شود. استفاده از کرم‌ ضد‌ آفتاب این اشعه‌های مخرب را خنثی کرده و احتمال آفتاب ‌سوختگی و پیری زودرس پوست را کاهش می‌دهد. پس توصیه می‌شود تمام فصول سال و هر روز از کرم‌های ضد‌ آفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنید.
  2. خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد: از آنجا که سرطان پوست یکی از شایع‌ترین شکل سرطان در دنیا می باشد، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب خطر ابتلا را به نصف، کاهش می‌دهد.
  3. از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند: آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش نور خورشید با تغییر رنگ و تجزیه کلاژن و بافت الاستیک، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست می‌گردد.
  4. به حفظ رنگ پوست کمک می‌کند: استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب از تغییر رنگ پوست و ایجاد لک‌های تیره و قهوه‌ای رنگ ( ) که بر اثر نور خورشید ایجاد می شود، جلوگیری کرده و به شما کمک می‌کند که پوستی صاف و یک‌دست داشته باشید.

فواید استفاده از ضد آفتاب

  1. محافظت از اشعه ماوراءبنفش مضر کرم‌های ضد آفتاب به گونه‌ای درست شده‌اند که مانع از ورود اشعه‌های مضر به بدن می‌شوند و از ایجاد اختلالات پوستی جلوگیری می‌کنند. محصولات ارایشی بیز را از جاهای معتبر تهیه کنید .
  2. جلوگیری از پیری زودرس کرم‌های ضد آفتاب پوست را در مقابل چروک و خطوط نامتقارن و متقارن و همچنین پیری زودرس حفظ می‌کند. مطالعات نشان داده است افراد زیر 55 سال که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند، علائم پیری و چروک در پوست آنها 24 درصد کمتر از افرادی است که از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند.
  3. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست در حالی که اکثر افراد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را عمدتاً برای زیبایی و فواید بهداشتی استفاده می‌کنند و آن را یک مزیت می‌دانند؛ اما توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب در تمام طول روز و ماه استفاده کنید تا پوست شما از خطر ابتلا به انواع سرطان پوست به ویژه ملانوم در امان باشد.
  4. جلوگیری از آفتاب‌سوختگی آفتاب‌سوختگی، پوست شما را ضعیف می‌کند و باعث کبود شدن آن نیز می‌شود. همچنین این عارضه پوست شما را در معرض بیماری‌های پوستی، تورم، قرمزی و نیز خارش را زیاد می‌کند. این علائم ناشی از اثرات اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست شما که اگر ادامه‌دار باشد ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. طبق مطالعاتی که در سال 2008 در اپیدمیولوژی منتشر شده، تکرار آفتاب‌سوختگی خطر ابتلا به سرطان پوست، ملانوم را افزایش می‌دهد، بنابراین برای اینکه از این بیماری در امان باشید استفاده از کرم ضد آفتاب را از یاد نبرید.

تأثیر ضد آفتاب بر جوش صورت تأثیر ضد آفتاب بر جوش صورت می‌تواند بسیار مثبت باشد. در ابتدا باید بدانید که آفتاب می‌تواند موجب حساسیت بیشتر پوست‌های جوش‌دار شود و جای زخم و جوش‌های صورت را وخیم‌تر و تیره‌تر کند. آفتاب می‌تواند موجب خشکی پوست و از بین رفتن سلول‌های پوستی شود. این سلول‌های مرده نیز می‌توانند با مسدود کردن منافذ پوست، را بیش‌تر کنند. از طرفی خشکی پوست، بر اثر آفتاب می‌تواند موجب ترشح بیشتر چربی برای جبران چربی از دست رفته در پوست‌های چرب شود. همین امر می‌تواند جوش‌های صورت را تشدید کند.

حدود نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در برابر آفتاب باید کرم ضد آفتاب را روی پوست مالید. کرمهای ضد آفتاب باید هر 2 یا 4 ساعت یک بار تجدید شوند. لوسیونهای ضد آفتاب باید هر دو ساعت و کرمها هر 3 تا 4 ساعت تجدید شوند. هنگام تجدید ضد آفتاب نیازی به شستشوی ضد آفتاب قبلی نیست. برای ایجاد حداکثر محافظت بایستی برای ناحیه صورت حداقل به اندازه یک بند انگشت از کرم را روی پوست صورت مالید. در صورتیکه از کرمهای آرایشی استفاده میشود ضد آفتاب بایستی زیر این کرمها مصرف شوند.

عوارض نزدن ضد آفتاب

نور آفتاب تأثیر عمیقی بر روی پوست دارد که می تواند منجر به پیری زودرس، سرطان پوست و دیگر موارد مرتبط با پوست شود. قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش (UV) حدود 90 درصد از کل علائم آسیب پوستی را تشکیل می دهد. برخی از عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب عبارتند از:

  • سرطان پوست
  • آفتاب سوختگی
  • خال و
  • کاهش سیستم ایمنی بدن: وقتی پوست شما سوخته می شود، بیشتر گلبول های سفید خون به ایجاد سلول های جدید پوستی کمک می کنند. در نتیجه انجام این کار می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر آسیب های دیگر در معرض خطر قرار دهد.

روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا