ترندهای کسب و کارعمومی

ایا لیزر بدن تاتو را پاک میکند؟

لیزر موهای زائد روشی موثر برای از بین بردن موهای زائد است. با این حال، لیزر برای کسانی که خالکوبی دارند و می خواهند ناحیه مورد نظر را لیزر کنند، موجود است. به دردسر افتادن. این به این دلیل است که نور لیزر توسط رنگدانه های سیاه موجود در جوهر تاتو جذب می شود و باعث محو شدن تاتو و آسیب به پوست می شود.

آیا لیزر موهای زائد می تواند به خالکوبی آسیب برساند؟

آیا روی پوست ناحیه ای که می خواهید لیزر موهای زائد را انجام دهید خالکوبی دارید و نگران هستید که لیزر در حین برداشتن و رفع موهای زائد به شما آسیب برساند؟ شما تنها کسی نیستید که این نگرانی را دارید و نگرانی شما کاملا منطقی است. با برترین پزشک همراه باشید.

بسیاری از سالن های لیزر از حذف موهای زائد در ناحیه خالکوبی با لیزرهای Candela Alex و Candela YG خودداری می کنند. البته نمی توان گفت که لیزر موهای زائد را نمی توان با تاتو انجام داد. در واقع برای پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد تاتو را از بین می برد یا خیر، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت.

خالکوبی در کدام قسمت از بدن کاشته می شود؟

اگر روی پشت خود خالکوبی دارید و می خواهید موهای زیر بغل خود را کوتاه کنید، برای شما مشکلی نیست. حتی اگر روی تمام پای خود خالکوبی کنید و بخواهید بازوی خود را لیزر کنید، مشکلی نخواهید داشت. این همچنین در مورد خالکوبی هایی که روی ران هستند، زمانی که در حال تلاش برای حذف موهای زائد با لیزر روی پا هستید، صدق می کند. متأسفانه نمی توانید از لیزرهای Candela Alex یا Candela Yag برای از بین بردن موهای زائد از نواحی خالکوبی شده استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید لیزر موهای زائد را انجام دهید، بهتر است کاشت تاتو را به تعویق بیندازید.

چرا نمی توان موهای زائد را از نواحی خالکوبی شده با لیزر کندلا الکس پاک کرد؟

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ملانین یا رنگدانه در فولیکول مو با استفاده از طول موج های خاص نور عمل می کند. حذف رنگدانه با لیزر از فولیکول باعث تولید گرما می شود و با از بین بردن فولیکول مو از رشد مو جلوگیری می کند. هر چه مو ضخیم تر و تیره تر باشد؛ حذف آنها با لیزر کندلا الکس آسانتر است. به همین دلیل موهای زائد در نواحی مانند زیر بغل، خط بیکینی و کمر را می توان به راحتی با لیزر کاندلا الکساندرایت در کلینیک لیزر مو غرب تهران از بین برد.

از آنجایی که رشد موهای بدن در چرخه ها و در زمان های مختلف اتفاق می افتد. تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد برای نواحی مختلف بدن متفاوت است. لیزرهایی مانند Candela Alex و Candela مورد تایید FDA هستند و می توانند بدون آسیب رساندن به سطح به لایه پوست نفوذ کرده و به فولیکول مو در عمق پوست برسند. حتی افرادی که پوست بسیار تیره دارند نیز می توانند موهای زائد خود را با دستگاه کاندلا یاگ لیزر کنند.

اما تاثیری که لیزر کندلا الکس و کندلا یاگ روی خالکوبی می گذارد از رسیدن نور لیزر به رنگ داخل فولیکول مو جلوگیری می کند. زیرا لیزر به جای عبور از لایه پوست، رنگ سیاه و تیره خالکوبی را گرفته و به جای رنگ مو، رنگ تاتو را هدف قرار می دهد. حتی اگر تصمیم به پاک کردن خالکوبی از روی پوست داشته باشید، نمی توانید لیزر موهای زائد و خالکوبی لیزری را همزمان انجام دهید. زیرا تنظیمات آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر نور لیزر به تنظیمات خالکوبی و رفع موهای زائد برخورد کند. احتمال سوختگی و جای زخم به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

حذف کامل خالکوبی از روی پوست یک یا دو سال طول می کشد و نیاز به تکرار خالکوبی هر 6، 8 تا 12 هفته است. پاسخ سیستم ایمنی بدن. پاک کردن خالکوبی؛ دوره نقاهت پس از لیزر درمانی مدتی طول می کشد.

چگونه با لیزر موهای زائد را از ناحیه خالکوبی پاک کنم؟

اگر می خواهید خالکوبی را روی پوست خود نگه دارید اما موهای ناخواسته اطراف آن را بردارید. یک تکنسین لیزر می تواند یک الگوی شبیه به خالکوبی شما بسازد و آن را روی پوست شما در جایی که جوهر خالکوبی کاشته شده است قرار دهد. به عبارتی نور لیزر فقط به نواحی پوست نزدیک تاتو می تابد و موهای زائد این نواحی را از بین می برد. به طور کلی اگر تاتو شما با شابلون محافظت می شود باید بین لیزر و پوست و ناحیه لیزر 2-3 سانتی متر فاصله باشد تا خطر ناپدید شدن آن وجود نداشته باشد. و به پوست آسیب می رساند.

همچنین برای افرادی که مایل به حذف تاتو و رفع موهای زائد با لیزر هستند، بهتر است ابتدا از یک متخصص لیزر بخواهند که تاتو را با لیزر انجام دهد، سپس کمی صبر کنید تا لیزر تاتو تمام شود و سپس مراحل حذف انجام شود. با لیزر موهای زائد کاندلا الکساندرایت شروع کنید. البته روش درمان در هر کلینیک و برای هر فرد متفاوت است و بستگی به محل تاتو و فاصله جوهر تاتو با فولیکول های مو دارد.

برای یافتن دقیق ترین پاسخ به این سوال، آیا می توان تاتو را با لیزر انجام داد؟ مشاوره با یک متخصص لیزر حرفه ای و باتجربه یکی از مواردی است که به شما این امکان را می دهد تا گزینه های درمانی خود را به طور کامل تعیین کنید و بهترین را برنامه ریزی کنید. اکثر کلینیک‌هایی که با متخصصان پوست و مو کار می‌کنند، برنامه لیزر موهای زائد را برای ماهندی طراحی می‌کنند که بهترین نتایج را برای پوست، مو و خالکوبی فراهم می‌کند. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید می توانید برای مشاوره رایگان با کاندلا تماس بگیرید.

آیا می توانم موهای زائد قسمتی از بدن که خالکوبی شده است را با لیزر حذف کنم؟

این سوال بسیاری از بازدیدکنندگان کاندلا است آیا می خواهند بدانند آیا می توان موهای زائد با لیزر را با تاتو از بین برد؟ پاسخ کوتاه به این سوال متاسفانه خیر است. استفاده از لیزر موهای زائد روی پوست خالکوبی شده ایمن نیست. اگر می خواهید در این ناحیه لیزر کنید، باید قسمتی از پوست تاتو شده را با شابلون یا شابلون بپوشانید و لیزر موهای زائد را فقط در نواحی اطراف ناحیه دارای تاتو انجام دهید.

مشکل لیزر موهای زائد روی تاتو این است که رنگدانه های تشکیل دهنده خالکوبی طول موج های ساطع شده توسط لیزرهای Candela Alex و Candela Yig را به طور کامل جذب می کنند. بنابراین، پوست خالکوبی شده به لیزر واکنش نشان می دهد و این روش بسیار دردناک خواهد بود و خود تاتو نیز در این فرآیند از بین می رود.

آیا لیزر موهای زائد مانند خالکوبی با لیزر است؟

کسانی که فکر می کنند لیزر موهای زائد همان تاتو با لیزر است. کاملا اشتباه می کنند. تکنولوژی های مختلف، حتی اگر ابزارها یکسان باشند. برای هر دوی این روش ها استفاده می شود. در واقع روشی که موم شمع یا لیزر شمع برای پاک کردن خالکوبی استفاده می‌کنند و تاثیری که بر روی پوست می‌گذارند با روند حذف موهای زائد آنها متفاوت است.

اگر سالن های زیبایی و تکنسین های لیزر به شما توصیه می کنند که می توانید موهای زائد را از ناحیه خالکوبی بدون پوشاندن خالکوبی پاک کنید، نباید آنها را باور کنید. خطر آسیب پوست و اثرات طولانی مدت آن ارزش امتحان کردن این روش را ندارد. اگر به یک تکنسین ماهر و حرفه ای مراجعه کنید، می توانید موهای ناحیه خالکوبی شده را بدون آسیب رساندن به پوست و حفظ ایمنی و بهداشت حذف موهای زائد با لیزر پاک کنید.

روش های حذف موهای زائد در ناحیه خالکوبی شده استفاده می شود؟

استفاده از روش الکترولیز ممکن است ایمن تر از لیزرهای Candela Alex و Candela Yg باشد اگر روی پوست خود خالکوبی کنید. اگرچه فناوری لیزر کاندلا الکساندرایت در از بین بردن موهای زائد بسیار پیشرفته تر از روش های الکترولیز است. اما با توجه به مقدار زیاد رنگدانه تیره در خالکوبی، می توان از الکترولیز که تفاوت زیادی با لیزر دارد، برای از بین بردن موهای ناخواسته این ناحیه استفاده کرد.

البته از آنجایی که الکترولیز برای هر تار مو اعمال می شود و وسیله ای است که تمام طول موج های نور را پوشش می دهد، از بین بردن موهای زائد به این روش زمان بر است. معمولاً توصیه می شود ناحیه خالکوبی شده پوست را با الکترولیز درمان کنید و موهای زائد سایر قسمت های بدن را با لیزر کندلا الکس از بین ببرید.

چرا لیزر کاندلا برای حذف موهای ناخواسته در نواحی خالکوبی ایمن است؟

لیزر موهای زائد در ناحیه ای از پوست که خالکوبی می شود هیچ ارتباطی با دستگاه لیزر مورد استفاده ندارد و هر نوع لیزری که برای رفع موهای زائد استفاده می شود به گونه ای طراحی شده است که رنگدانه های تیره را جذب کند و به دلیل جوهر موجود در تاتو، زیر پوست است و رنگدانه های تیره زیادی دارد، نور لیزر هر نوع دستگاه لیزر مو از جمله لیزر شمع را کاملا جذب می کند و نمی گذارد انرژی آن به فولیکول های مو برسد. .

بنابراین صرف نظر از اینکه دستگاه لیزر از Alexandrite یا Nd:YAG استفاده می کند، اگر اشعه لیزر به جوهر تاتو برخورد کند، پوست واکنش نشان می دهد و بیمار درد شدیدی را تجربه می کند. همچنین استفاده از لیزر نامناسب بر روی پوست خالکوبی شده می تواند منجر به تاول و سوختگی شدید شود.

دستگاه های لیزری که برای پاک کردن خالکوبی استفاده می شوند باید مجهز به یک سوئیچ Q باشند. در این حالت انرژی لیزر سریعتر به رنگدانه ها برخورد کرده و آنها را تجزیه می کند. در عوض، لیزری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود، انرژی لیزر را به گونه ای ساطع می کند که توسط فولیکول مو جذب شده و گرما تولید می کند. بنابراین، اگر خالکوبی در معرض آن انرژی لیزر قرار گیرد، به جای آن که رنگدانه های آن منفجر شوند. تمام انرژی لیزر را جذب می کنند و آسیب های شدیدی مانند تاول روی پوست بیمار ایجاد می کنند.

لیزرهای Candela Alex و Candela Nd:YAG می توانند ذرات ریزی را که می توانند با انفجار رنگدانه با پرتوهای پر انرژی جذب سیستم ایمنی بدن شوند، منتقل کنند. ذرات تاتو سیاه تمام طول موج های لیزر را جذب می کنند و با لیزر کاندلا به راحتی درمان می شوند. برخی از رنگ ها را می توان به راحتی با استفاده از لیزر الکساندرایت پاک کرد.

دکمه بازگشت به بالا