ترندهای کسب و کارعمومی

عملکرد عطر روی احساسات

نحوه انتخاب عطر مناسب با روحیه خود

به نقل از رها پرفیوم برای تشخیص تاثیرات مثبت عطر، تنها کافی است عطرها را امتحان کنید. اما حتما توجه داشته باشید که این کار را زمانی انجام دهید که از لحاظ فیزیکی و خلقی در شرایط خوب و مناسبی هستید؛ زیرا بدن در این حالت در تعادل قرار دارد و بویایی شما بهترین عملکرد را خواهد داشت. به عطر فرصت دهید تا روی پوست بماند و بوی اصلی خود را نشان دهد. به طور مثال در برخی از عطرها، پس از حدودا ۲۰ دقیقه نت بالایی مرکبات جای خود را به نت های گلی، ادویه ای و چوبی می دهد.

عطر گود گرل کارولینا هررا: تجربه شخصی هر فرد از هر عطری با شخص دیگر متفاوت است و دلیل آن نیز عواطف شخصی ای است که در ذهن هر شخص با آن عطرها پیوند خورده است. با اینحال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که اکثر مردم بوهایی را ترجیح می دهند که بتوانند به درستی تشخیص دهند، مانند بوی وانیل یا چمن تازه.

با انتخاب یک عطر، شما در واقع راهی موثر برای افزایش تندرستی و عزت نفس خود می یابید. بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از ما حتی زمانی که در خانه هستیم و با شخصی در ارتباط نیستیم نیز عطر می زنیم. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود سلامت ذهنی ما می شود و آرامش روانی مان را افزایش می دهد.

با توجه به قدرت تاثیرگذاری غیرقابل انکار عطر بر حال و هوای ما، منطقی به نظر می رسد که در کنار انتخاب لباس و آرایش مناسب، از عطر به عنوان ابزاری تکمیل کننده استفاده کنیم و از این طریق ارتباطی مثبت و مستحکم با دنیا برقرار کنیم.

عطری که امضای شما است می تواند وجه تمایز شما باشد و شما را در دنیای اطرافتان برجسته تر نماید و حضورتان را خاطره انگیز کند. عطر شما باید تکمیل کننده ست لباس شما باشد. بنابراین عطری را انتخاب کنید که بیانگر حس و حال و موقعیت کنونی شما باشد.

چرا باید در هنگام انتخاب عطر حالمان خوب باشد؟

خرید عطر مردانه اورجینال: باید به این نکته توجه داشته باشید که حس و حال شما در هنگام خرید عطر تاثیر فراوانی بر میزان توانایی شما در انتخاب عطری مناسب دارد. علت این امر نیز آن است که حال ما بر روی سطح PH بدن تاثیر می گذارد و این یک مورد دیگر از تاثیر عطر بر روحیه است. بنابراین زمانی که حال خوبی داریم، بدن ما متعادل است و قوه بویایی ما بهترین عملکرد خود را دارد. اما هنگامی که در یک حال بد هستیم، استرس و عوامل دیگر می تواند بر روی حس بویایی ما تاثیر بگذارد. به همین دلیل بهترین زمان برای خرید عطر زمانی است که کمترین میزان استرس را داریم و شاد و باطراوت هستیم.

انتخاب عطر با توجه به ویژگی های هر رایحه

با عطرهایی که دارای رایحه های زیر است می توانید حال و هوایی را که می خواهید داشته باشید:

بابونه، یاس، اسطوخودوس، نرولی، چوب صندل، وانیل، فلفل فرنگی، چوب رز، بلسان بنفش، کندر و بهار نارنج.

پرتقال، رازیانه، مرکبات، سرو، اکالیپتوس، شمعدانی، زنجبیل، گریپ فروت، لیمو، لیمو ترش، مر، جوز، نعناع فلفلی، کاج، گل رز، نعناع تند، نارنگی، صنوبر، درخت چای، آویشن و وینترگرین.

در پایان باید بگوییم که رایحه ها و عطرهای فوق العاده و متنوع زیادی وجود دارند که می توانند باعث تغییر روحیه شوند. به همین دلیل است که عاشقان عطر در سراسر دنیا شیفته عطرهای مختلف هستند و دوست دارند عطرهای جدید را تجربه کنند و آنها را به مجموعه عطری شان اضافه کنند

سیستم بویایی در بدن انسان، تنها حسی است که مستقیما از ارگان بویایی به سمت نقطه پردازش می رود. دیگر حواس ما، مانند بویایی و چشایی و شنوایی و غیره پیام های خود را از قبل از اینکه به مقصد پایانی مغز بفرستند، به یک ایستگاه به نام بازپخش می فرستند. حس بویایی به طور مستقیم وارد سیستم پردازش در مغز می شود، پس خیلی راحت می توان علت اثر گذاری رایحه ها را بر روی حالات احساسی افراد اثبات و توجیه کرد. در این مقاله درباره بیشتر می خوانیم.

ممکن است که این سوال پیش آید که آیا رایحه عطر بر روی احساسات تاثیر دارد؟ آیا رایحه ها توانایی تغییر مود را در ما دارند؟ در پاسخ باید گفت که، بعضی از تحقیقات نشان دهنده این موضوع هستند که عطرها و اثر بوها روی مودها تا حدی که خاطراتی از آن ها تداعی بشود را ناشی می شوند. پس تغییر مود یا احساس افراد، از فردی به فرد دیگر و در موقعیت های مختلف می تواند فرق داشته باشد. مثلا یک رایحه می تواند هم آرام کننده باشد و هم در فرد دیگری ایجاد هیجان کند.

 تاثیر عطر بر روی احساسات با مرور کردن خاطرات

در این مطلب می خواهیم درباره اینکه بوییدن عطر می تواند حال افراد را خوب کند، بیشتر گوییم. معمولا در خاطراتی که ما داریم بوی خاصی هم به مشام می رسیده است. با گذر زمان وقتی که بوی آن عطر به مشام شما برسد، آن خاطره برایتان زنده می شود. عطر ها از موادی تشکیل شده اند که تاثیر زیادی بر روی جسم و روح ما می گذارند. عطر ها حس بویایی ما را تحریک می کنند. گاهی احساسات خوب و گاهی هم اضطراب و نگرانی را در ما ایجاد می کنند.

تاثیر عطر تاثیر عطر روی احساسات آنقدر زیاد است که حتی روی حیوانات نیز تاثیر دارد. بعضی از حیوانات با توجه به غریزه شان با منتشر کردن یک بوی جذاب برای جنس مخالف خود در فصل جفت گیری، جفت پیدا می کند و آن را جذب خود می کند.

تاثیر عطر بر روی جذابیت چهره

رایحه و بو تاثیر زیادی از درک ما از چهره و ظاهر یک فرد دارد. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، چهره افراد با بوی خوب در نزد دیگران می تواند زیبا باشد. یک رایحه خوب که از فردی به مشام می رسد، می تواند تصویر خوبی را از طرف در ذهن ما ایجاد کند. مثلا ما در مصاحبه با فردی که بوی خوبی را از خودش به مشام می رساند، احساس بهتری خواهیم داشت.

تاثیر عطرها بر روی عادات روزمره

از می توان به تاثیرش در افزایش و کاهش عادات در ما اشاره کرد. گاهی می شود که عطرها بر روی عادات روزمره هم تاثیر می گذارند. با شناسایی این عادات در خود می توانیم به رایحه درمانی در خود برسیم. می توان از خواص درمانی عطرها استفاده کنیم. در نتیجه شدت عادات را در خود افزایش و یا کاهش دهیم.

تاثیر عطر بر میزان پول خرج کردن

طی تحقیقاتی که انجام شده است، افراد در مکانی که بوی خوبی دارد، بیشتر وسوسه می شوند تا خرید کنند، تا جایی که بوی خوبی ندارد. می توان این گونه استنباط کرد که استشمام بوی خوب به قوه خوش بینی و خوشحالی افراد می افزاید. پس اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و بیشتر هم خرج می کنند.

تاثیر رایحه ها تقریبا در همه زندگی ما وجود دارد. با کمی دقت و ریزبینی می توانیم متوجه ملموس بودن عطر ها در زندگی خود باشیم. متوجه می شویم که برخی از ما انسان ها حتی بدون وجود عطر ها نمی توانیم زندگی کنیم. حتی حاضریم که خیلی از چیزها را بخاطر داشتن رایحه هایی چون بوی آغوش مادر یا عطر خوش نوزاد از دست بدهیم.

 تاثیر عطر ها بر درمان بیماری

طبق بررسی هایی که انجام شده است، می توان گفت که بوییدن رایحه درخت سدر، گل رز، یاسمن و نیز چوب صندل برای از بین بردن پرخاشگری بسیار خوب است. انواع مرکبات، نعناع، پونه وحشی و ریحان و فلفل قرمز، به افزایش حافظه کمک می کند. استشمام اسطوخودوس هم ایجاد آرامش در افراد را دارد. رایحه یاسمن نیز با افزایش امواج آلفا در پشت سر، باعث ایجاد هوشیاری بیشتری در افراد می شود.

بابونه رومی نیز در درمان سردرد تاثیر زیادی دارد. برای از بین بردن اختلالات خلق و خو می توان به سراغ رایحه های شمعدانی و یاسمن و کاکائو رفت

 

دکمه بازگشت به بالا