ترندهای کسب و کار

تفاوت بین فیشیال و پاکسازی پوست چیست؟

تفاوت بین فیشیال و پاکسازی صورت چیست؟

گاهی اوقات به دلیل مشغله کاری، مراقبت از پوست خود را نادیده می گیریم یا سلامت پوست را در اولویت قرار نمی دهیم. همه این مشکلات باعث آسیب بیشتر به پوست می شود و سلامت و شادابی آن را به خطر می اندازد.

افزایش سن یکی دیگر از مواردی است که بر سلامت پوست تاثیر می گذارد و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک های ظریف در آن می شود.

امروزه بسیاری از کلینیک های زیبایی در سراسر کشور برای جلوگیری از ضایعات پوستی و بازگرداندن سلامت و شادابی پوست شما دایر هستند.

پاکسازی صورت و پوست روش هایی هستند که برای ایجاد ظاهری جوان استفاده می شوند.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت این دو روش چیست و هر کدام در چه مواردی موثر هستند.

با ما همراه باشید تا پاسخ سوال “تفاوت پاکسازی صورت و پاکسازی صورت” را برای شما عزیزان بررسی کنیم. همچنین آموزش پاکسازی پوست در تهران دکتر حبشی را هم به آن دسته عزیزانی که به دنبال آموزش پاکسازی و فیشیال پوست هستند معرفی میکنیم.

چه زمانی باید صورتم را تمیز کنم؟

پاکسازی پوست یکی از مهمترین جنبه های مراقبت از پوست است که توصیه می شود هر 2 یا 3 هفته یکبار آن را در برنامه سلامت خود قرار دهید.

هوای آلوده امروزه و تغذیه نامناسب از جمله مواردی است که باعث ایجاد ذرات ریز کثیفی و سبوم روی پوست می شود.

اگر این ناخالصی ها از روی پوست پاک نشوند، پس از مدتی لک یا چین و چروک روی پوست ظاهر می شود.

کسانی که در کارخانه در معرض نور مستقیم خورشید و آلودگی هستند هر از چند گاهی آن را تمیز کنند.

پاکسازی به سادگی با قرار دادن ماسک مخصوص روی پوست حاصل می شود. بنابراین، ارزان تر از درمان های صورت است. روش های مختلف پاکسازی صورت عبارتند از:

پوست را کاملا بشویید. این مرحله با یک پاک کننده ملایم انجام می شود و تمام آلودگی ها از جمله چربی و گرد و غبار را از پوست پاک می کند. بهترین راه برای تمیز کردن پوست از آسیب استفاده از آب گرم و صابون ملایم است.

لایه برداری: لایه برداری شامل استفاده از ماسک های گیاهی یا شیمیایی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و در نتیجه پاکسازی عمیق پوست است.

بخار: در این روش منافذ بسته پوست توسط بخار باز می شود که عامل ایجاد آکنه را از بین می برد.

عملیات ویژه رفع جوش سرسیاه: با انجام مراحل فوق، جوش های سرسیاه و سایر جوش های سرسیاه از روی پوست پاک شده و پوست صاف و شاداب می شود.

قسمت های مختلف صورت و انواع آن

این روش شبیه تمیز کردن پوست در مراحل مختلف شستشو، لایه برداری برای از بین بردن چربی، کشیدن و از بین بردن جوش های سر سیاه است.

با این تفاوت که درمان صورت با مرحله مهمی از ماساژ پوست همراه است. ماساژ صورت تاثیر زیادی روی پوست شما دارد زیرا باعث گردش بهتر خون در خون و بهبود بافت پوست صورت می شود.

جالب است بدانید که روش های مختلفی برای ماساژ پوست صورت وجود دارد که هر کدام با توجه به شرایط پوست به روش های مختلف و با مواد اولیه متفاوتی انجام می شود.

زمان مناسب برای فشیال صورت

هر صورت، اگر به طور سنتی انجام شود، 60 تا 90 دقیقه طول می کشد تا پوستی شاداب و احیا به شما بدهد.

برخلاف پاکسازی که باید بیشتر انجام شود، درمان صورت را می توان هر 1 تا 2 ماه یک بار انجام داد و در این مدت پوست شما از نظر طراوت ماندگاری خود را حفظ می کند.

این نکته مهم را فراموش نکنید که همه نمی توانند فیشال صورت بگیرند! چرا؟ از آنجایی که این روش نیاز به مهارت و حرفه دارد و برای گرفتن نتیجه معقول باید زیر نظر پزشک متخصص زیبایی پوست انجام شود.

پزشک باید درک کاملی از وضعیت پوست شما داشته باشد و بر اساس دانش خود، ابزار و مواد توصیه شده برای صورت را تهیه کند.

برخی از پزشکانی که پلاسماتراپی را انجام می دهند باید دانش کافی در مورد جت های پلاسما و انواع آن ها داشته باشند

تفاوت کلی بین پاک کننده صورت و فشیال را بررسی کنید

پاکسازی صورت باید هر دو تا سه هفته یکبار انجام شود، اما در روش صورت نیازی به تکرار مدام درمان نیست، فقط در عرض 1-2 ماه یک ویزیت جدید انجام دهید تا صورت تجدید شود.

در فرآیند پاکسازی پوست فقط از ماسک های مخصوص پاکسازی پوست استفاده می شود و همین امر دلیلی بر هزینه های درمانی ارزان است. در روش صورت علاوه بر پاکسازی پوست، پوست را با دست یا ابزار مخصوص ماساژ می دهند که باعث افزایش هزینه ها می شود.

به دلیل استفاده از ماساژ صورت بر روی صورت، خون سریعتر در رگ ها جریان می یابد و در نتیجه باعث بهبود گردش خون و سلامت عضلات می شود.

هر عمل صورت بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد که در روش پاکسازی کمتر است.

فرآیند پاکسازی پوست با استفاده از یک ماسک و یک روش انجام می شود اما در فرآیند صورت با توجه به شرایط پوست از روش های مختلفی برای ماساژ پوست استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا