بین الملل

اذعان رسانه صهیونیست: ۶۱ درصد قربانیان غزه، غیرنظامی هستند

برخلاف ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن مواضع حماس، یک رسانه عبری زبان به کشته شدن بی‌سابقه غیرنظامیان در نوار غزه اذعان کرده است.

به گزارش شیمیشی، روزنامه «هاآرتص» با استناد به نتایج یک تحقیق اعلام کرد: حملات هوایی که اسرائیل در نوار غزه به راه انداخته است، کورکورانه‌ترین حمله از نظر تلفات غیرنظامی در سال‌های اخیر است.

این رسانه نوشته است: میزان مرگ و میر غیرنظامیان در غزه بیشتر از همه درگیری‌هایی است که در قرن بیستم رخ داده است.

در این مطالعه که توسط «یاگیل لوی»، استاد جامعه شناسی صهیونیست انجام شده، قتل عام غیرنظامیان در نوار غزه «بی‌سابقه» ارزیابی شده است.

لوی در این باره می‌گوید: نسبت تلفات غیرنظامیان به ۶۱ درصد افزایش یافته است و بسیار بالاتر از میانگین تلفات در تمام درگیری‌های سال‌های گذشته است که در سراسر جهان رخ داده است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ آنلاین) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه عصر شنبه در شصت و چهارمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۷ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار مجروحان به ۴۸ هزار و ۷۸۰ تن خبر داد.

القدره همچنین اعلام کرده بود که ۷۰ درصد قربانیان جنایات در غزه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا