ترندهای کسب و کارعمومی

چگونه بفهمیم یک گردنبند طلا است؟

یا گاهی اوقات نمی دانیم که گردنبند تقلبی است یا اصلی. اکنون این مشکل هنگام خرید حضوری چندان پیچیده نیست، زیرا می توانیم زنجیر طلا را از نزدیک ببینیم و آن را لمس کنیم، چالش واقعی زمانی است که برای خرید گرنبند طلا خود می رویم.

ما یک حساب بسته برای خرید آنلاین داریم و تنها چیزی که داریم توضیحات محصول و نظرات مشتریان است. اطلاعات به سادگی بدون محدودیت!

خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که به ما در تشخیص طلا از سنگ کمک می کند که در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین این راه حل ها را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از طلای واقعی چیست؟

اصطلاحات “طلای واقعی” یا “طلای واقعی” به جواهرات ساخته شده از 100٪ طلا اشاره نمی کند. به طور معمول، طلای مورد استفاده در جواهرات با فلزات دیگر مخلوط می شود تا آلیاژ حاصل سخت تر و کمتر خم شود. جواهرات طلای واقعی معمولا از آلیاژ خاصی استفاده می کنند که از حد مجاز طلا بیشتر است. معمولا مردم از نیکل استفاده می کنند، فلز مس جواهرات ساخته شده از فلزات دیگر مانند نقره با لایه ای از طلا پوشانده شده و طلای تقلبی محسوب می شود.

ترفندهایی برای تشخیص زنجیر طلا از روی دید

زنجیرهای طلای تقلبی معمولاً فقط روکش طلا هستند و محتوای داخلی زنجیر از فلز دیگری ساخته شده است. فقط برای اینکه آنها را مانند طلا جلوه دهند. در مرحله اول هنگام خرید گردنبند طلا دقت کنید که جواهر فروش کمتر از ده قیراط به نام طلا به شما نفروشد. برای تشخیص گردنبند طلا از تقلبی می توانید از علائم زیر استفاده کنید.

1. اندازه، وزن عیار و قیمت زنجیر طلایی که می خواهید بخرید را مقایسه کنید.

قبل از خرید زیورآلات، حتما از چندین جواهرفروشی دیدن کنید و گزینه های ارائه شده توسط فروشنده را به دقت بررسی کنید. زنجیر طلا از نظر اندازه، طول، وزن و عیار متفاوت است و هر یک از این عوامل بر قیمت گردنبند طلا تاثیر می گذارد. اما مهمتر از آن، زنجیر طلا به راحتی از سایرین از نظر وزن و زنگ زدگی متمایز می شود.

اغلب وقتی زنجیرهای طلایی عظیمی را می بینیم که توسط بازیگران و افراد مشهور استفاده می شود، فکر می کنیم که قیمت این زنجیر باید نجومی باشد. از طرفی وقتی زنجیر و گردنبند طلا را می بینیم، احساس می کنیم کوچکتر هستند و خریدشان راحت تر است.

اگر در حین جستجو با زنجیرهای بزرگ با آویزهای طلایی پوشیده از الماس روبرو شدید، دست خود را بگیرید و بیشتر مراقب باشید. اکثر افرادی که به دنبال این نوع زیورآلات هستند تمایل دارند آن را به جواهرفروشی سفارش دهند که این امر قیمت آنها را نجومی می کند. بنابراین، اگر گردنبند طلای 33 میلی‌متری را در یک طلافروشی پیدا کردید، قبل از شروع خرید، از دیگر جواهرات‌فروشی‌ها دیدن کنید تا قبل از خرید گردنبند مد طلا از قیمت مناسب مطمئن شوید.

2. به رنگ طلایی زنجیر نگاهی بیندازید

یکی از راه های تشخیص گردنبند طلا توجه به رنگ طلاست. اگر کمی دقت کنید می توانید به وضوح رنگ و ظاهر زنجیر طلای واقعی را از جعلی تشخیص دهید. رنگ طلایی زرد براق نیست، فلزی به نظر نمی رسد و ظاهر لوکس تری دارد. بنابراین، اگر زنجیر زرد رنگ در دست شما خیلی براق است، احتمالاً باید دوباره به خرید فکر کنید. به یاد داشته باشید که رنگ زرد ساده تر از سفید است و معمولا افراد کمی می توانند طلای زرد را از بدلیجات تشخیص دهند.

اما اگر کار انجام شده است و برای تشخیص طلا از جواهرات در خانه خرید کرده اید، باید ببینید که آیا با گذشت زمان رنگ زنجیر از بین می رود یا خیر؟ اگر چنین است، پس شک نکنید که زنجیر شما طلای واقعی نیست.

3. کد یا شماره را روی زنجیر طلا پیدا کنید

شاید ساده ترین راه برای تشخیص زنجیر طلای تقلبی این باشد که به دنبال کد، شماره یا برند جواهرات در جواهرفروشی باشید. معمولا همه زرگرها زیورآلات خود را با کد علامت گذاری می کنند. هنگام خرید گردنبند طلا، دقت کنید که کد یا علامت سازنده روی قطعه کوچک کنار قفل باشد. این کد کوتاه اطلاعاتی در مورد خلوص طلای استفاده شده به شما می دهد.

علامت هایی مانند GF برای زنجیر روکش طلا، GP برای زنجیر روکش طلا، RGP برای ورق طلا نورد شده، HGE برای صفحه برق طلای سنگین و GEP برای صفحه برق طلا را می توان یافت که اطلاعاتی در مورد کیفیت زنجیر می دهد. فرآیند نگهداری و ساخت آن، ما آنها را داریم و به تشخیص گردنبند طلا از تقلبی کمک می کنیم.

به عنوان مثال علامت “10K” به این معنی است که گردنبند مورد نظر از طلای 10 عیار ساخته شده است. این بدان معناست که به ازای هر 24 قسمت از آلیاژ، 10 قسمت طلا وجود دارد. البته جواهرسازان اروپایی معمولا به جای قیراط قسمت در هزار می نویسند. به عنوان مثال، اگر روی طلا کد «417» حک شده باشد، به معنای طلای 10 عیار است که با خلوص 41.7 درصد (10 تقسیم بر 24) مطابقت دارد.

4. وزن زنجیر طلا را در نظر بگیرید

طلای واقعی فراوان است. آنقدر سنگین نیست که پوشیدن آن سخت باشد اما قطعاً از بدلیجات سنگین تر است. وقتی یک زنجیر طلایی 33 میلی متری می خرید و احساس می کنید که روی گردنتان سبک شده است. در اصل بودنش شکی ندارید، درسته؟ اگر زنجیر از فلز دیگری ساخته شده باشد آنها اغلب سبکتر هستند و گاهی اوقات ضخامت آنها حتی با وزن برابر نیست. این یکی از موارد مهمی است که به شما کمک می کند طلا و کریستال را تشخیص دهید.

5. به الماس های روی زنجیر نگاه کنید

آیا تا به حال نام Iced Out Chains را شنیده اید؟ آنها بسیار شیک و محبوب هستند و بر روی آنها الماس وجود دارد، اما مشکل اینجاست که بسیاری از آنها از زیرکونیای مکعبی ساخته شده و سپس به عنوان الماس واقعی فروخته می شوند. اگر باید پول زیادی برای الماس در یک زنجیر طلا بپردازید و مطمئن نیستید که الماس واقعی است، سنگی را از زنجیر بزنید. اگر سنگ کدر است، شکی نیست که با الماس تقلبی سر و کار دارید. در عوض، الماس رسانایی حرارتی بالایی دارد و در هنگام ضربه شفاف باقی می ماند. به لطف این، می توانید مطمئن باشید که الماس شما کاملا اصلی و معتبر است.

6. تفاوت رنگ بین فلز داخلی و پوشش زنجیر را بررسی کنید

برای تشخیص انواع زنجیر طلا کادوساز کافی است اشتباه کرد و این اشتباه باید به اندازه ای عمیق باشد که فلز زیر روکش زنجیر دیده شود. اگر مشاهده کردید که رنگ این قسمت با رنگ صفحه طلا متفاوت است، ممکن است جواهراتی که در دست دارید فقط از طلا باشد و داخل آن از فلز دیگری ساخته شده باشد.

دکمه بازگشت به بالا