اقتصادی

رشد ۷۹ درصدی ارزش واردات کالاهای‌اساسی به گمرکات‌مازندران

شیمیشی/ مازندران ارزش صادرات کالاهای اساسی به گمرک مازندران با 79 درصد افزایش به یک میلیارد و 587 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش شیمیشی، به نقل از روابط عمومی حوزه کنترل گمرک مازندران، جمشیدی درباره صادرات کالاهای اساسی در 9 ماهه امسال گفت: در این مدت 3 میلیون و 343 هزار تن کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد. و 587 میلیون دلار از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده است که 95 درصد وزن و 90 درصد ارزش کل واردات را تشکیل می دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 113 درصد افزایش داشته است. . از نظر وزن و 79% از نظر ارزش.

وی در خصوص کالاهای اصلی گفت: ذرت، روغن و چربی های حیوانی، غلات حیوانی، ذرت و غذاهای آماده دامی عمده ترین کالاهایی بود که به گمرک مازندران صادر می شد.

جمشیدی ناظر گمرک مازندران گفت: میزان صادرات در 9 ماهه امسال به 3 هزار و 532 هزار تن و ارزش آن یک میلیارد و 757 میلیون دلار است که از نظر وزنی 98 درصد و از نظر ارزشی 62 درصد افزایش داشته است. نسبت به مدت مشابه پارسال. . یک سال است

وی ادامه داد: پنج قلم عمده صادراتی در این مدت ذرت با 688 میلیون دلار، روغن و چربی حیوانی با 533 میلیون دلار، برنج با 325 میلیون دلار، کک با روغن با 56 میلیون دلار و گندم با 30 میلیون دلار است.

جمشیدی همچنین به 5 کشور عمده صادرکننده کالا از جمله امارات با 659 میلیون دلار، ترکیه با 462 میلیون دلار، روسیه با 266 میلیون دلار، انگلیس با 90 میلیون دلار و عمان با 75 میلیون دلار اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، گمرک مازندران از نظر وزن در رتبه دوم و از نظر ارزش صادرات کالاهای اساسی در رتبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا