اجتماعی

الگوی حکمرانی امدادگری در هلال‌احمر مدون شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه الگوی مدیریت مردمی را در کمک های هلال احمر می بینیم، گفت: این الگو باید مدون شود.

به گزارش شیمیشی، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در دومین همایش مبلغان نیکوکار که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر همواره در خط مقدم کمک رسانی به مردم بحران زده سایر کشورها است. هلال احمر خدمات زیادی در زمینه پزشکی، آموزشی، مددکاری و… دارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تفاوت هلال احمر با سایر سازمان ها این است که هلال احمر مدلی برای مدیریت کمک ها دارد اما هنوز این مدل تدوین نشده است. یکی از مراکزی که می توان الگوی مدیریتی را به وضوح اعلام کرد، هلال احمر است. در هیوا رد از نظارت و مدیریت تا سیاست گذاری شاهد هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الگوی مدیریت ولایی – مردمی را در هلال دیده ایم اما این الگو باید در دانشگاه ها و کلاس های سیاسی و نظریه پردازی نوشته و تدریس شود.

خسروپناهی همچنین گفت: یکی از دستاوردهای هلال احمر همین مدل مدیریتی است که عاملی برای ارتباط هلال احمر با روستاها است. هلال احمر یک نهاد مردمی است و شورا یک نهاد با اقتدار مردمی است، از این نظر بین هلال احمر و شوراها مشارکت وجود دارد.

خسروپناه گفت: هلال احمر مسئول کمک رسانی به مردم در حوادث است و سینماها نیز کمک های دینی به مردم را بر عهده دارند.

انتهای قله

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا