عمومی

میراث گفتمانی شهید سلیمانی – شیمیشی

رهبر مهم انقلاب اسلامی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلمانی گفتند: مهمترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار احیای جبهه مقاومت در منطقه بود. خط تقویت جبهه مقاومت باید ادامه یابد.»

به گزارش شیمیشی، محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مطلبی با این عنوان نوشت:

در خصوص تقویت جبهه مقاومت نکات و مولفه هایی وجود دارد که باید با هم مورد ارزیابی قرار گیرند:

اولین این واقعیت که «جریان مقاومت» ریشه تاریخی دارد و در طول اعصار تاریخ بشری به اشکال مختلف در مقابل «دروغ» ایستاده است. اما آنچه در این زمینه و نیت رهبر کبیر انقلاب با آن سروکار داریم، «مقاومت اسلامی» به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی است. شناخت توسعه و پیشرفت جبهه مقاومت، ضرورت اصلی ادامه راه مقدسی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از یک سو منجر به شکل گیری بیداری اسلامی و سپس تولد محور مقاومت در منطقه شد و از سوی دیگر اقدامات دشمنان در مقابله با طبیعت و عملکرد این محور به گسترش جنبه های شعاری، فرهنگی و عملیاتی آن علیه نظام منجر شد، اشغالگران قدس، اشغالگران آمریکایی و حامیان توافق با یکدیگر دشمن شدند. اکنون در زیر سایه مقاومت و مجاهدت شهدای بزرگی چون شهید سلمانی، «محور مقاومت» به «جبهه مقاومت» تبدیل شده و شاهد گسترش و تعمیق آن در منطقه هستیم. به اشتراک گذاشتن عناصر و اجزای جبهه مقاومت که شایعه، عملیاتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی در کنار هم هستند، نظامی ایجاد می کند که باعث می شود موفقیت هر یک از طرفین به موفقیت یک منبع مشترک و غنی تعبیر شود. ، آرمان ها و فرهنگ.. در جریان جنگ غزه شاهد بازتاب عینی این موضوع هستیم.

نکته دوم، این ماهیت جریان مقاومت را توصیف می کند. اگرچه مقاومت، به‌ویژه در ادبیات امروزی، ظاهری سخت و نظامی دارد، اما حقیقت این است که جریان مقاومت ماهیتی نرم، قابل بحث و عمدتاً فرهنگی دارد. بنابراین تقویت جبهه مقاومت به جنبه ماهوی و بیانی آن بستگی دارد. بحث هایی که اساساً تسلیم زورگویی و اشغالگری می شود و می خواهد عزت کامل مسلمانان و حتی سایر جوامع بشری را به دست آورد. قیام جهانی در حمایت از ملت فلسطین نتیجه ابعاد طبیعی و جهانی این بحث است، تا جایی که می بینیم کلید واژه مقاومت به شاخص اصلی شکل گیری انقلاب بحث در عرصه بین المللی سطح (و نه تنها محلی). در این معادله مقال مقاومت نقش «زیرساختی» دارد که سایر پدیده های جبهه مقاومت به آن مربوط می شود.

نکته سوم مربوط به نقش شهید سلیمانی در توسعه این جاده است. مبارزه با تروریسم تکفیری نه تنها منجر به از بین رفتن خلافت خودسرانه و نامشروع داعش در منطقه شامات (مناطق عراق و سوریه) شد، بلکه باعث تقویت رابطه علت و معلولی بین عناصر جبهه مقاومت شد. و دلالت محوری و گفتمانی آن. «مقاومت» در لغت و نظر شهید سلیمانی که برگرفته از اندیشه ائمه انقلاب اسلامی و سیره اهل بیت است. اما در نظام بین الملل محل بحث-عملیات آزادگان محسوب می شود و گسترش این دیدگاه مقدس و جهانی کلید اصلی تقویت جبهه مقاومت و رصد آثار و برکات آن خواهد بود. پاسداری از میراث شهید سلیمانی وظیفه و مسئولیت سنگینی است، اما شیرین و ثواب است که وظیفه و مسئولیت تک تک مدافعان اصل مقاومت است و لحظه ای نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا