ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

اگر محصولات آرایشی بی کیفیت باشند

آیا لوازم آرایشی بی کیفیت و ارزان برای پوست عوارضی دارند؟ آیا این عوارض تنها بر روی پوست ایجاد می شوند و یا اعضای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را دریافت کنید، مطالعه این مطلب می تواند به شما کمک کند. بانوانی که به میزان زیادی از لوازم آرایش استفاده می کنند، حتما باید تا به حال در رابطه با عوارض استفاده از از لوازم آرایشی بی کیفیت، چیزهایی شنیده باشند. قیمت محصولات گاتیو در فروشگاه بیز از جاهای دیگر مناسب تر است.

عوارض جدی استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت:

معمولا لوازم آرایشی ارزان قیمت دارای کیفیت پایینی هستند و تولید کنندگان این لوازم آرایشی گاها برای اینکه مشتری ها را به اشتباه بیندازند، ماندگاری این لوازم را افزایش می دهند. افرادی که دارای حساسیت های پوستی هستند، در صورتی که از لوازم آرایشی ارزان استفاده کنند، ممکن است که میزان حساسیت پوستی آنها افزایش پیدا کند.

گذشته از این، مشکلات دیگری نیز در کمین افرادی است که از لوازم آرایشی بی کیفیت استفاده می کنند. برخی از این عوارض به صورت کلی از قبیل زیر هستند:

  • چروک پوستی و جوش های سطحی

از شایع ترین و مهم ترین عوارض استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت، بروز چروک پوستی و جوش های سطحی است. زیرا این لوازم در مکان های غیر بهداشتی ساخته می شوند و به مرور زمان باعث ایجاد چروک های پوستی و کدر شدن و جوش های سطحی می شوند. کمترین و مناسب ترین قیمت کرم گاتیو را از ما بخواهید.

  • عوارض لوازم آرایشی ارزان

آسم و اختلالات تنفسی

باور این موضوع شاید عجیب باشد، اما گاهی استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت باعث ایجاد اختلالات تنفسی و آسم در افراد می شود و افرادی که از قبل دارای این بیماری بوده اند، در صورتی که از این لوازم استفاده کنند، میزان بیماری آنها تشدید می شود و خطرات جدی تری برای آنها به وجود می آید.

به صورت کلی استفاده از لوازم آرایشی که برای و موها مورد استفاده قرار می گیرند، باعث افزایش میزان ابتلا به سرطان در بانوان شده است و این اخبار به وفور در مجلات چاپ می شود. اما در این خصوص باید گفته شود که ابتلا به سرطان بر اساس استفاده از لوازم آرایشی تنها زمانی به وقوع می انجامد که از محصولات آرایشی ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده شود.

عوارض استفاده از لوازم آرایش تقلبی نه تنها برای پوست هستند، بلکه این عوارض می توانند برای چشم نیز به وجود آیند. چشم ها یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند که باید از آنها مراقبت شود. مهم ترین محصولات آرایشی که با چشم سر و کار دارند، عبارتند از: ریمل، خط چشم، سایه و مداد چشم. در صورتی که هر یک از این محصولات آرایشی دارای کیفیت پایینی باشند ممکن است که مشکلاتی را برای چشم افراد به وجود آورند.

در رابطه با این مشکلات می توان به عفونت چشم، قرمز شدن چشم، متورم شدن چشم و اشک ریختن اشاره کرد. در نتیجه در صورتی که در زمان آرایش با هر کدام از عوامل ذکر شده روبرو شدید، سریعا آرایش خود را پاک کنید.

  • خطرات کاربرد لوازم آرایشی بی کیفیت

ریزش مو

ریزش موی سر، ابرو و مژه نیز از دیگر عوارض شایع در رابطه با استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت است که ممکن است برای افراد به وجود آید. امروزه محصولات آرایشی زیادی در خصوص آرایش موی سر و ابرو و مژه راهی بازار شده اند که از میان آنها می توان به: گچ مو، رنگ موهای فانتزی، تاتو موقت ابرو، صابون ابرو، مژه مصنوعی و… اشاره کرد. استفاده از این شیوه های آرایشی می تواند به موهای سر، ابرو و مژه آسیب بزند و باعث ریزش موهای این بخش ها شود.

به عنوان مثال چسب مژه مصنوعی باعث کنده شدن تارهای مژه می شود و به مرور زمان مژه فرد کم پشت تر می گردد و یا مداد ابرو و یا تاتوی موقت نیز می تواند باعث ریزش ابرو ها شود.

با در نظر گرفتن خطرات و عوارضی که برای لوازم آرایشی ارزان و بی کیفیت ذکر صددرصد لوازم آرایشی و بهداشتی که خارج از فروشگاه های رسمی و معتبر مثل داروخانه ها می فروشند، تقلبی است چون دقیقا لوازمی هستند که فروشگاههای معتبر بدلیل کیفیت پایین نمیخرند. این لوازم کنار خیابان، مترو و مغازههای نامعتبر و در شرایط نامناسب عرضه میشوند و این فروشندگان هیچگونه مسوولیتی درباره عوارض استفاده از این مواد آرایشی نمیپذیرند

اما فروشگاه ها و داروخانه های معتبر شناخته شده، شهرت خود را با عرضه کالای بی کیفیت زیر سوال نمیبرند.بگذارید مثالی بزنم؛ مداد ابروی مربوط به یک برند معتبر را که در اروپا 6 یورو به فروش میرسد، به فروشندگان 50 سنت میفروشند چون این مداد در پاکستان درست شده و دقیقا شبیه مداد برند اصلی است. حتی مارک هم روی بدنه آن حک شده.

در نهایت مداد با قیمت 2 تا 3 هزارتومان به دست خریدار ایرانی میرسد که کمتر از 1 یورو میشود. اگر خریداری هوشیار باشد، کنجکاو میشود که بداند مدادی که در اروپا 6 یورو فروخته میشود، چطور ممکن است با این قیمت در مغازه وجود داشته باشد ؟متاسفانه برخی مغازه داران متوجه آگاهی عدهای از خریداران شده اند و برای همان مداد تقلبی قیمت بالایی در نظر میگیرند که آن را اصل جلوه دهند بنابراین باید برای خرید کالای باکیفیت و اصل، فقط از مغازههای معتبر خرید کرد تا اگر فرد با استفاده از محصولی دچار عوارض شد، بتواند از طریق قانون پیگیری کند.

چرا فقط از مغازه های معتبر خرید کنیم ؟معمولا داروخانه های معتبر از مراکز پخش رسمی که زیرنظر وزارت بهداشت هستند، خرید میکنند. در این مراکز، کالایی که تاجر وارد کرده، استاندارد است و اداره کنترل کیفیت وزارت بهداشت بعد از انجام آزمایش هایی، صحت آن را تایید و پروانه پخش صادر میکند و محصول عرضه می شود.

بازرسان این اداره هر چند وقت یکبار از نمونه هایی هم که در داروخانه برای فروش گذاشته شده ، نمونه برداری و آنها را آزمایش میکنند، اما داروخانه های غیرمعتبر که مشتری چندانی ندارند و سعی میکنند با عرضه کالای ارزان خریدار جذب کنند، دنبال چنین محصولاتی نمیروند. علاوه بر این، اگر فرد با استفاده از محصولی که از این مراکز خریده دچار عوارض شود، میتواند از طریق قانون پیگیری کند.

هر گرانی هم با کیفیت نیستگاهی مردم فکر میکنند چون فلان داروخانه اسم و رسم دارد، محصولات آرایشی اش گرانتر است، در حالی که این تصور اشتباه است. وزارت بهداشت قیمت ها را هم کنترل میکند.درست است که لوازم آرایشی- بهداشتی مانند دارو نیست و قیمت گذاری ندارد اما کنترل روی عرضه آن وجود دارد و اگر با قیمت نامعقولی به فروش برسد، با توجه به سود در نظرگرفته شده ، با صاحبان آن برخورد میشود. حتی وزارت بهداشت اگر لوازم آرایشی عرضه شده استاندارد باشد اما مجوز این وزارت خانه را نداشته باشد ، با عرضه کننده برخورد خواهد کرد.

باز هم تاکید میکنم که باید آگاهانه از مراکز معتبر خرید کرد چون صرف بالا بودن قیمت هم نشانه اصل بودن کالا نیست. باید از خود بپرسید چطور محصولی که نام فلان مارک معتبر را دارد و در داروخانه ها هم به مقدار زیاد وجود ندارد، با این وسعت در دست فروشندگان دوره گرد است؟باید آنقدر دانایی داشته باشیم که جنسی که ضرورت چندانی ندارد، از مترو، فروشگاههای نامعتبر یا مکان هایی که به وضوح شرایط غیراستاندارد نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی آن را می بینیم، نخریم.

یک بار جستی ملخک…ممکن است بعضی افراد بگویند ما تا به حال چند بار از این مکانها خرید کردهایم و مشکلی هم برایمان ایجاد نشده. لازم است بدانید واکنشهای موضعی و سیستماتیک به این مواد ممکن است تاخیری باشد؛ یعنی بعد از مدتها تاثیر منفی آن خود را نشان دهد و فرد اصلا متوجه نشود علت مشکلی که برایش ایجاد شده، چیست.

در این موارد آنتی بادی هایی که بدن علیه آن ماده میسازد، پس از مدتی به حدی میرسد که باعث بروز واکنش میشود. گاهی هم واکنشها متقاطع است؛ یعنی واکنشها در اثر استفاده از ماده نامطلوب آنچنان شدید نیست اما وقتی با ماده دیگر محصولی که حتی ممکن است استاندارد باشد، به کار رود، واکنشی شدید در پی دارد و کهیر، ورم و نشانه های دیگری در محلی که ماده آرایشی به کار رفته، ایجاد میکند. قیمت کرم استرچ مارک گاتیو همان قیمت درج شده روی محصول است.

عفونت های عمقی و ضایعات ممکن است اسکار ( جوشگاه ) ایجاد کنند که اثر آن تا آخر عمر باقی میماند.متاسفانه افرادی که چنین محصولاتی را می خرند ، دانش بهداشتی پایینی دارند و با مشاهده نشانه های پوستی ، نه تنها به پزشک مراجعه نمی کنند ، بلکه اقدام های خودسرانه ای انجام میدهند که عفونت و حساسیت را تشدید میکند.در نهایت اینکه بیشتر از مردم ، مسوولان باید مراقب سلامت افراد باشند چون نمی توانیم توقع داشته باشیم همه افراد دانا و آگاه باشند.

 

دکمه بازگشت به بالا