ترندهای کسب و کارعمومی

کفش ورزشی از کجا بخرم؟

یکی از مهم‌ترین وسایل برای انجام ورزش استفاده از کفش مناسب است. در این پست می‌خواهیم به بررسی کفش ورزشی مردانه برای آقایان پرداخته و ببینیم که یک کفش خوب برای ورزش باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد.کفش‌های ورزشی که عموماً برای انجام پیاده روی و دویدن ساخته شده‌اند باید ویژگی‌های یک کفش خوب ورزشی را داشته تباشند تا استحکام بالایی در برابر فشار و استفاده‌ای که از آنها می‌شود را تحمل کنند. در ادامه به راهنمای خرید کفش مردانه ورزشی می‌پردازیم که پیش از خرید باید این نکات را درنظر بگیرید.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

کفش‌های ورزشی برخلاف کفش رسمی و مردانه باید دارای ویژگی خاص خود باشند تا ضمن حفاظت از پا در طولانی مدت تاثیر بدی روی پا و ایجاد درد در مفاصل نگردد. پا یکی از بخش‌های مهم بدن است که اگر در انتخاب کفش ورزشی حساسیت خوبی به خرج ندهید، تاثیر بدی بر کل بدن می‌گذارد.

نکاتی برای خرید کفش مردانه ورزشی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می‌توانید کفش مناسبی برای رشته ورزشی خود انتخاب کنید. از آنجایی که هر رشته ورزشی نیازمند ویژگی‌های خاص خود است، ما در این پست به بررسی موارد مشترک در همه ورزش‌ها می‌پردازیم و در آینده سعی می‌کنیم در پستی مجزا به بررسی هر رشته ورزشی به صورت مجزا بپردازیم.

Where can I buy sports shoes?

جذب شوک و دفع آنها

متریال به‌کار رفته در کفش مردانه ورزشی باید طوری باشد که از جذب شوک به پا جلوگیری کرده و آنها را دفع کند. بیشتر کفش‌های ورزشی لژ دارند ولی کفش‌های پیاده روی در قسمت پاشنه لژ بیشتری دارند.

کفش ورزش‌هایی مانند تنیس و بسکتبال به دلیل نحوه حرکت در آن‌ها لژ بیشتری در قسمت جلویی دارند و به همین دلیل کفش‌های ورزشی برای پیاده روی طولانی مناسب نیستند. ورزش‌هایی که نیاز به چابکی دارند حتما باید این ویژگی را داشته باشند تا از هر جهتی شوک‌های وارد شده به پا را تا جای ممکن کمتر و کمتر کنند.

کفش والیبال باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دوام

اگرچه در دهه گذشته پیشرفتهای بزرگی در بهبود دوام کفش‌ها صورت گرفته است، اما بطور معمول باید هر فصل یک جفت کفش جدید برای ‌والیبال بخریم.این در حالتی است که شما این کفشها را 4 یا 5 روز در هفته برای اهداف تمرینی و مسابقه بپوشید. البته، اگر برنامه تمرینی شما به این اندازه فشرده نباشد، کفش‌ها بیشتر دوام خواهند آورد.

معمولاً تشخیص اینکه آیا باید یک جفت کفش جدید بخرید بسیار آسان است. علاوه بر اینکه عملکرد کفش‌های قدیمی به خصوص از نظرحفاظت، چسبندگی و پایداری کاهش می‌یابد، ساییدگی و پارگی خود کفش ها هم آشکار می‌شود.

چسبندگی

کفش والیبال چگونه باید باشد؟ همه کفش های برتر والیبال باید دارای کفی لاستیکی نرم باشند تا حالت کششی داشته باشند. شکی وجود ندارد که هنگام بازی نیاز به چسبندگی زیادی دارید، چرا که ممکن است زمین بازی کاملاً لغزنده باشد.کفش هایی که زیره‌های لاستیکی نرم دارند از سر خوردن شما جلوگیری می‌کنند. و همین ویژگی به جلوگیری از آسیب کمک می کند و همچنین تضمین می کند که کفش‌هایتان هیچ آسیبی به زمین بازی نخواهند زد.

راحتی و حفاظت از پا

البته راحتی همه جانبه در انتخاب هر کفشی بسیار مهم است، به ویژه کفشی که برای انجام فعالیت‌های شدید ورزشی پوشیده می‌شود.با این حال، حالت حفاظتی که کفش به ویژه در ناحیه پاشنه ایجاد می‌کند را می‌توان مهم‌ترین جنبه آن در نظر گرفت.در بازی والیبال، بازیکنان دائماً در حال پرش هستند، بنابراین نه تنها برای جلوگیری از خستگی، بلکه برای جلوگیری از آسیب، بهتر است مطمئن شوید که هر بار پاهای شما تا حد امکان روی سطحی نرم قرار می‌گیرند.

قابلیت تنفس کفش والیبال

کفش های والیبال معمولا دارای رویه مشبک هستند تا پاهای شما فضای کافی برای نفس کشیدن داشته باشند و هنگام بازی گرم نشده و عرق نکنند.

ثبات

در ورزش والیبال، بازیکنان حرکات سریع زیادی در همه جهات انجام می‌دهند. بنابراین، بهتر است کفشی را انتخاب کنید که ثبات زیادی به پاهای شما بدهد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به سمت توپ حرکت کنید.

وزن

با توجه به اینکه در والیبال، بازیکنان باید زیاد بدوند یا بپرند، باید به دنبال کفشی باشید که تا حد امکان سبک وزن باشد. سبکی کفش باعث می‌شود پاهای شما به راحتی خسته نشوند. کفش‌های والیبال بسیار سبک‌تر از کفش های دویدن هستند.

تناسب

بهترین کفش والیبال برای شما کفشی است که مناسب شماست. کفش باید محکم باشد ولی نباید خیلی سفت باشد تا بتوانید طیف گسترده‌ای از حرکات را انجام دهید.

بهترین مدل های کفش والیبال مردانه

در اینجا تعدادی از بهترین انواع کفش والیبال مردانه موجود در بازار آورده شده است: اینها تنها تعدادی از گزینه‌های عالی موجود در بازار هستند. مهم است که جفتی را انتخاب کنید که به خوبی تناسب داشته باشد، پشتیبانی خوبی ارائه دهد و آن ثبات عالی را در زمین فراهم کند.

  • دانه مدرن مدل راکت کد 9474
  • کفش والیبال مدل اسپرت کد Og-9000001
  • ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU)
  • کفش والیبال مردانه کد C-7543
  • کفش والیبال مردانه کد v2018
  • کفش والیبال مردانه مدل اسپرت کد 309
  • ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU)
  • کفش والیبال مردانه کد C-7545
  • چند ویژگی تخصصی کفش والیبال

هنگام بررسی کفش های والیبال، من به سه عنوان رویه، زیره میانی و زیره که برای کفش درج شده توجه می‌کنم. منظور از این سه حالت چیست؟هنگام خرید اینترنتی کفش، دیدن این سه عنوان – رویه، زیره میانی و زیره کاملاً رایج است.در زیر، ویژگی‌های مربوط به هر عنوان شرح داده شده است هنگام انتخاب کفش، به این ویژگی‌ها توجه کنید تا مطمئن شوید برای والیبال مناسب است.

رویه

معمولاً از پارچه‌های مشبک در قسمت رویه استفاده  می‌شود تا گردش هوای خوبی درداخل کفش ایجاد شود. سبک وزن کلمه دیگری است که معمولا استفاده می‌شود، که البته مهم است چرا که در صورت سنگین بودن کفش، پاهایتان زود خسته می‌شوند.

زیره میانی

در زیر قسمت میانی کفش والیبال، معمولاً به سیستم بالشتک ژلی اشاره می‌شود. برخی از کفش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اغلب بالشتک در قسمت جلویی یا پشت پا قرار دارد، در حالی که در برخی دیگر، بالشتک‌های یکسانی در سرتاسر کف کفش وجود دارد.

برای والیبال، به دلیل پرش‌هایی که انجام می‌دهید، مسلماً داشتن بالشتک بهتر در قسمت عقبی کفش مهم‌تر است.انعطاف‌پذیری کفش یکی دیگر از جنبه هایی است که بطور مدوام به آن اشاره شده است. لازم است کفش‌هایی بپوشید که دارای انعطاف‌پذیری خوبی در قسمت میانی باشند. چرا که به دلیل ماهیت بازی والیبال باید بتوانید همیشه و در همه جهات به سرعت از زمین بلند شوید.

قسمت کفی (زیره)

برای قسمت زیره باید مشخص شود که کف از چه ماده‌ای ساخته شده است و چسبندگی آن چقدر است. کفش‌های والیبال باید از لاستیک صمغی نرم ساخته شوند زیرا این ماده چسبندگی بالایی نسبت به سایر مواد دارد.همچنین بررسی کنید که آیا کف کفش دارای طراحی است یا خیر، که این موضوع هنگام بازی در زمین‌های چوبی سرپوشیده مهم است.

سوالات متداول

چرا باید کفش والیبال بخریم؟

ممکن است تعجب کنید که چرا باید به جای استفاده از کفش های ورزشی معمولی خود، کفش مخصوص والیبال بخرید. علت این است که این کفش ها بر اساس آنچه که در ورزش والیبال به آن نیاز دارید، طراحی شده‌اند.اگر والیبال بازی می‌کنید، کفش‌هایتان باید دارای چسبندگی زیاد و بالشتک حفاظتی باشند، تا بتوانید به سرعت حرکت کنید. این کفشها باید طوری طراحی شده باشند  که فشاری را که این ورزش بر پاها و کفش‌هایتان وارد می‌کند، تحمل کنند.

ممکن است وسوسه شوید کفش های والیبال را همه جا بپوشید، چرا که کاملاً شیک به نظر می‌رسند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این کفش را فقط زمانی که هدفتان والیبال است بپوشید. اگر این کار را نکنید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که این کفشها، به خصوص قسمت بسیار مهم کفی که باعث کشش می‌شود، زودتر فرسوده و کهنه می‌شوند.

کفش مخصوص والیبال باید چگونه باشد؟

کفش‌های والیبال باید پشتیبانی، ثبات و راحتی عالی را برای پوشنده فراهم کنند، زیرا این عوامل برای حرکات سریع و انفجاری مورد نیاز در این ورزش بسیار مهم هستند. در اینجا برخی از ویژگی هایی که معمولاً در کفش های والیبال یافت می شود، آورده شد.به طور کلی، کفش‌های مخصوص والیبال باید تعادل در پشتیبانی، راحتی و چابکی ایجاد کنند تا به بازیکنان کمک کند بهترین عملکرد خود را در زمین داشته باشند.

چرا قیمت برخی از کفش های والیبال گران‌تر از سایرین است؟

تکنولوژی نقش زیادی در تعیین قیمت‌ کفش والیبال دارد. به طور کلی، هر چه کفش والیبال گرانتر باشد، فناوری و طراحی بهتری خواهد داشت. کفش راحتتر بوده و بالشتک محافظتی بیشتری خواهد داشت، کفش بادوام‌تر بوده و ماندگاری بیشتر و چسبندگی بهتری خواهد داشت.

آیا کفش‌های والیبال برای انجام ورزش‌های دیگر مناسب هستند؟

کفش های والیبال چند ویژگی مشترک با کفش‌های طراحی شده برای سایر ورزش ها دارند، بنابراین می‌توان از آنها برای وزشهای دیگر استفاده کرد. بسکتبال نزدیکترین گزینه است.نه تنها با توجه به سطحی که روی آن بازی می‌شود، بلکه بسکتبال نیزمانند والیبال به حرکات سریع نیاز دارد، پاهای شما را تحت فشار قرار می‌دهد. بنابراین، چسبندگی خوب کفش و وجود بالشتک در آن ضروری است. همین امر می‌تواند در مورد ورزش هایی مانند بدمینتون، نت بال و اسکواش نیز صدق کند.

تنیس را می‌توان مشابه والیبال در نظر گرفت با این تفاوت که تنیس معمولاً در فضای باز و روی سطح سخت تر بازی می‌شود، بنابراین پوشیدن کفش‌های والیبال برای بازی تنیس ایده خوبی نخواهد بود.بنابراین اگرچه که می‌توانید کفش‌های والیبال خود را برای انجام ورزش‌های دیگر بپوشید، اما هر بار که این کفش‌ها را می‌پوشید، عمر آن‌ها را کوتاه می‌کنید.

چگونه می‌توانم کفشهای جدیدم را نرم کنم؟

بهترین راه برای نرم کردن کفش‌های جدیدتان این است که هر چه سریع‌تربا آنها شروع به بازی کنید. این کفش‌ها در کوتاه‌مدت نرم می‌شوند. شاید نتوانید بلافاصله با آنها والیبال بازی کنید، بهترین گزینه بعدی این است که آنها را در خانه، در باشگاه و به طور کلی هنگام انجام هر کاری در داخل خانه بپوشید.

دکمه بازگشت به بالا