اقتصادی

خطر دانلود فایل‌های مخرب چندرسانه‌ای

خطر بارگیری فایلهای چندرسانه ای بد با استفاده از اینترنت افزایش می یابد و با نصب بدافزار روی سیستم ، کنترل سیستم عملا در دست مهاجم است و او می تواند به هر طریقی مداخله کند.

به گزارش شیمیشی ، پس از عزیمت کروناویروس و توصیه مقامات بهداشتی کشور در خانه ، شهروندان علاوه بر فعالیت روزانه خود در اینترنت ، به دنبال بارگیری موارد آموزشی از جمله بارگیری انواع فیلم ، سریال و کلیپ در اینترنت هستند. از این نظر به امنیت نگاهی بیندازید ، زیرا کلاهبرداری های مرزی در کانال ها و گروه های مختلف در رسانه های اجتماعی با این عناوین گمراه کننده است.

در مواردی از این قبیل ، متخلف پرونده را که صوتی یا تصویری است با بدافزار پرونده می کند و آن را برای بارگیری قرار می دهد. از طرف دیگر ، در حین بارگیری از فایل اصلی ، نرم افزاری که توسط کلاهبرداران تهیه شده است نیز همیشه بارگیری می شود ، در این صورت ، اگر مرورگر جدید باشد ، به کاربر اطلاع داده می شود که ناشناس برنامه باشد. در بعضی موارد ، پرونده ممکن است در زیر نرم افزار نباشد ، اما می تواند اطلاعات حساب بانکی کاربر را مدیریت کند تا کاربر بتواند از یک حساب بانکی جعلی به آن دسترسی پیدا کند.

نکته ای که پلیس FATA نیز بیان می کند این است که کاربران نه تنها باید از وب سایت های معتبر و مجاز ، پرونده های خود را ، بدون صدا ، فیلم ، نرم افزار یا متن ، صرف کنند و از هر طریق پرونده ها را از وب سایت های ناشناخته حذف نکنید. در صورت پرداخت پیش فرض ، کاربران باید مراقب باشند که در دام دروازه های پرداخت کاذب قرار نگیرند و مطمئن شوند که درب فیشینگ نیست و به یاد داشته باشید که آدرس دروازه پرداخت معتبر در shaparak.ir به پایان می رسد.

با افزایش استفاده از اینترنت خطرات را افزایش دهید

در مصاحبه با شیمیشی ، ابوالفضل عبداللهی ، در مورد سیاست های تشویق به استفاده از اینترنت برای نگه داشتن افراد در خانه به دلیل شیوع تاج ، اظهار داشت: “این امر باعث شده است که به میزان قابل توجهی در استفاده از اینترنت به ویژه در بخش سرگرمی افزایش یابد.” طبیعتاً با افزایش روز افزون اینترنت در زمینه های مختلف ، خطرات و خطرات افزایش می یابد. یکی از این خطرات ، بارگیری فایلهای چندرسانه ای خیالی است.

وی گفت: “برخی از این پرونده ها مربوط به نرم افزارهای مخرب هستند که می توان با بارگیری و اجرای آنها با استفاده از اشکالات نرم افزاری ، هک شد.” “مطمئناً تقریباً همه زمان ها اتفاق می افتد ، زیرا به دانش زیادی نیاز دارد.” بالا و پایین روز صفر است. اما روش های دیگری نیز وجود دارد که این کار را برای بسیاری از افراد آسان تر می کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ، هنگام بارگیری یک آهنگ ، همزمان برنامه ای بارگیری می شود که می تواند برای نصب هر هارد دیسک نصب شود ، یا صفحاتی مانند پاپ آپ که شما را به انجام کاری تشویق می کند ؛ از شما خواسته می شود با بلیط بخت آزمایی خود وارد شوید یا از شما خواسته می شود که یک نرم افزار را نصب کنید. از این گذشته هزاران کلمه عبور وجود دارد که یک مهاجم می تواند برای گمراه کردن منطقه نقشه از آنها استفاده کند.

این کارشناس فناوری اطلاعات گفت: “در این موارد ، نصب نرم افزار بدترین حالت برای قربانی خواهد بود.” “با نصب بدافزار بر روی سیستم ، کانتینر عملاً تحت کنترل سیستم است و قادر خواهد بود از آن استفاده کند.”

عبدالله با اشاره به معیارهایی که می تواند این تهدیدات را به شدت تشدید کند ، گفت: “همچنان به استفاده از نرم افزار و رسانه های نوشتاری ، استفاده از آنتی ویروس و ضد بدافزارها ، غیر فعال کردن پنجره های بازشو در مرورگرها ، غیرفعال کردن پیام ها برای تشویق یا تهدید هر چیزی از این سایت ها اقدام کنید.” ، نرم افزار و منابع امن ، نه نصب برنامه های بی وقفه ، و افشای اطلاعات هویتی و کارت های اعتباری در وب سایت های غیر قابل اعتماد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا