استان ها

آزادسازی ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی طرقبه شاندیز

شیمیشی/ خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی از آزادسازی ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی طرقبه و شاندیز خبر داد.

ابراهیم رحمانی در گفت وگو با خبرنگار شیمیشی، اظهار کرد: با تخریب 65 مورد تغییر غیرمجاز، 7 حوض و 3 ساختمان و حصار در اراضی تلا رد (اراضی راه آهن) در شهرستان های ترغبه و شاندیز، 21 هکتار از اراضی کشاورزی نجات یافت.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی و باغات تنها با دریافت مجوز از وزارت جهاد کشاورزی امکان پذیر است و قانونگذار در ماده 4 قانون اصلاح قانون حمایت از کاربری اراضی و باغات این موضوع را بیان کرده است. .

مدیر جنگ کشاورزی ترگبه شاندیز گفت: بر اساس اجرای بند 2 ماده 10 قانون حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات 21 هکتار از اراضی کشاورزی آن شهرستان آزاد شد.

وی همچنین گفت: کلیه مالکان یا متصرفین اراضی و باغات موضوع این قانون – که به صورت غیرقانونی و بدون کسب مجوز از کمیسیون ماده (1) ماده (1) این قانون تغییر کاربری می دهند – به استثنای تخریب زمین. ساختمان از یک تا سه برابر ارزش اراضی کشاورزی و باغات تا ارزش روزانه زمین کاربری جدید که متخلف از آن متخلف است به جزای نقدی محکوم می شود و در صورت تکرار جرم به جزای نقدی محکوم می شود. حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا شش ماه.

ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی، خودگردانی کشاورزی را مختل می کند

رحمانی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ترگابا شاندیز را حمایت از بخش کشاورزی و تولید داخلی دانست و اظهار داشت: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های کشاورزی موجب از بین رفتن خودگردانی در حوزه کشاورزی می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان خدمات اراضی جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز شبانه مرزهای این منطقه را رصد کرده و بدون مجوز با متهمان از نظر ساخت و ساز برخورد می کنند.

مدیر Cîhada Çandiniyê ترگبه شاندیز از مالکان و کشاورزان درخواست کرد قبل از هر اقدامی در زمینه ساخت و ساز اراضی کشاورزی با کارشناسان Cîhada Çandiniyê شهرستان هماهنگ و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی همچنین از شهروندان و کشاورزان خواست هرگونه تغییر در زمینه های کشاورزی اعم از تقسیم بندی، حصار کشی، انبار بلوک، ساخت و ساز و … را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی و یا سامانه تلفنی 131 اطلاع دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا