ترندهای کسب و کارعمومی

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق در یک نگاه

پارامترهای مهم کشور
کیفیت زندگی کانادا، استرالیا، نیوزلند
مهاجرپذیر بودن کانادا، استرالیا
تحصیلات ارزان کانادا
دانشگاه های برتر آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا
اقامت آسان کانادا
بازار کار خوب کانادا
امنیت کانادا، نیوزلند، استرالیا
کارآفرینی آمریکا، انگلستان، کانادا
رشد اقتصادی نیوزلند، استرالیا، آمریکا
قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا، انگلستان، کانادا
اقتصاد بازار محور کانادا، نیوزلند، استرالیا
پویایی آمریکا، استرالیا، کانادا
برابری نژادی کانادا، نیوزلند، استرالیا
عدالت اجتماعی کانادا، نیوزلند، استرالیا

در جدول بالا اسامی بهترین کشورهای جهان برای را مشاهده می کنید. در تهیه جدول بالا، از گزارش های کمک گرفته شده است. Us news یک شرکت رسانه ای معتبر است که از طریق نظرسنجی از 17000 شرکت کننده و با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف از قبیل کیفیت ، رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و … 78 کشور جهان را رتبه بندی کرده است. Us news اعلام کرد که در رتبه بندی نهایی و کلی کشور های جهان موفق به کسب رتبه نخست شده است.

یکی از معیار های مهم در رتبه بندی کشور ها شاخص تولید ناخالص داخلی یا (GPD) است. شاخص تولید ناخالص داخلی، ارزش پولی نهایی کالاها و خدمات تولید شده در داخل کشور در یک دوره زمانی مشخص (معمولا یک سال) است. به زبان ساده، تولید ناخالص داخلی میزان بازدهی اقتصادی کشور در یک سال است. در ادامه بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت مهندسان برق را معرفی می کنیم.

 

رتبه بندی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت مهندس برق

  • کیفیت زندگی: این پارامتر یکی از اصلی‌ ترین پارامترهایی است که در حین مهاجرت به آن توجه بسیار زیادی می شود. به طور کلی کیفیت زندگی موارد مختلفی نظیر امنیت شغلی و بازار کار خوب را شامل می شود. البته مواردی نظیر آزادی فردی، ثبات سیاسی و کیفیت محیط شهری نیز در دسته بندی کیفیت زندگی قرار می گیرند. کیفیت زندگی در کانادا به قدری بالاست که این کشور توانسته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
  • کارآفرینی: هر چه جمعیت افراد کارآفرین در یک کشور افزایش پیدا کند، فرصت ‌های شغلی بیشتری در آن کشور به وجود خواهد آمد و آن کشور از نظر اقتصادی پیشرفت بیشتری خواهد کرد. البته تعداد کارآفرینان یک کشور به موارد مختلفی نظیر تعداد افراد تحصیلکرده موجود در آن کشور یا زیرساخت‌ های کشور بستگی دارد. کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا توانسته ‌اند به عنوان بهترین کشورهای دنیا جهت مهاجرت کارآفرینان انتخاب شوند.
  • رشد اقتصادی: میزان رشد اقتصادی یک کشور توسط پارامترهای نظیر میانگین تولید ناخالص داخلی و قدرت خرید سرانه تعیین می شود و بر مبنای اعداد به دست آمده از این دو پارامتر رشد اقتصادی کشور در طول یک سال پیش بینی می شود.
  • قدرت سیاسی و اقتصادی: به طور کلی کشورهایی که از نظر سیاسی و اقتصادی قدرتمند تر می باشند، می توانند زندگی بهتری را برای شهروندان خود به وجود آورند.
  • اقتصاد بازار محور: کشورهایی که به عنوان اقتصاد بازار محور در دنیا معروف هستند، بهترین مقاصد مهاجرتی برای سرمایه‌ گذاران تلقی می شوند. چرا که هزینه تولید انواع کالا در این کشورها راحت تر است و علاوه بر این قوانین مالیاتی در این کشورها کاملاً شفاف می باشد. یک نکته مهم در خصوص کشورهای اقتصاد بازار محور این است که در این کشورها بروکراسی یا همان کاغذ بازی های اداری به طور کامل کنار گذاشته شده است.
  • پویایی: کشور هایی که به عنوان کشور پویا در دنیا معروف هستند در شرایط خاص و در مواجهه با شرایط و مشکلات مختلف می ‌توانند اقدامات خوبی را انجام دهند و از پس مشکلات بر بیایند.
  • برابری نژادی: کشورهای کانادا، نیوزلند و استرالیا کشور هایی هستند که برابری نژادی در آن ها نسبت به سایر کشورهای دنیا بیشتر رعایت می ‌شود و این کشورها در بین نژادها و اقوام مختلف محبوب تر هستند.
  • عدالت اجتماعی: عدالت اجتماعی نیز همانند پارامتر کیفیت زندگی موارد مختلفی را در بر می‌گیرد که از آن جمله می توانیم به دسترسی همگانی به مراقبت ‌های بهداشتی و آموزش و برابری جنسیتی اشاره نماییم. کشور کانادا از نظر عدالت اجتماعی توانسته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

همچنین بخوانید : ،

برای مهاجرت به هر کشوری باید در مورد قوانین و مقررات ملی که در آنجا وجود دارد، اطلاع کامل داشته باشیم. وکیل متخصص مهاجرت در مورد گرین کارت، درخواست ویزا، گرفتن تابعیت، اشتغال در کشورهای خارجی، شرایط خروج از کشور و … اطلاعات کاملی دارد و راهنمایی های مفیدی را به متقاضی مهاجرت ارائه می کند. در ادامه بهترین وکیل مهاجرت اصفهان سعی داریم به معرفی وکلای خبره در امور مهاجرت بپردازیم. در وبسایت حقوقی برترین وکیل همراه ما باشید.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت مهندس برق

مهاجرت مهندس برق به کانادا

مهاجرت مهندس برق به آمریکا

مهاجرت مهندس برق به انگلستان

مهاجرت مهندس برق به آلمان

مهاجرت مهندس برق به فرانسه

مهاجرت مهندس برق به استرالیا

وظایف مهندس برق در کانادا

  • انجام تحقیقات در خصوص بهره برداری، امکان سنجی، طراحی و عملکرد شبکه های توزیع و تولید برق
  • تهیه برآورد هزینه و زمان بندی انجام پروژه های گوناگون
  • تهیه گزارش و طراحی سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی
  • طراحی مدار الکتریکی و الکترونیکی
  • انجام شبیه سازی و مدل سازی
  • نظارت و بازرسی بر مراحل نصب و اصلاحات در شبکه های الکتریکی و الکترونیکی
  •  نظارت بر کار تکنسین ها، برنامه نویسان، تحلیلگران و دیگر مهندسان
  • تهیه اسناد قرارداد و ارزیابی مناقصات
  •  بررسی خرابی های الکتریکی و الکترونیکی

کتاب بازار کار کانادا

میزان درآمد دریافتی در کانادا به عنوان مهندس برق

افرادی که در زمینه مهندسی برق از تجربه و مهارت بالایی برخوردار می باشند می ‌توانند درآمدی در حدود ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار دلار در سال داشته باشند که رقم بسیار بالایی می باشد. اما افرادی که در این شغل مهارت و تجربه زیادی ندارند در ابتدای کار می توانند بین ۶۵ تا ۷۰ هزار دلار درآمد در سال کسب کنند. البته درآمد مهندسان برق در نظیر ، ، و بیش تر از شهرهای کوچکتر می باشد.

بیشتر بخوانید:  ،

نحوه ی مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس برق

افرادی که به عنوان مهندس برق قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند کشور خوبی را به عنوان مقصد مهاجرتی خود تعیین کرده‌ اند. چرا که در این کشور فرصت های شغلی بسیاری برای این رشته وجود دارد و آن ها می ‌توانند با مهاجرت به این کشور در یک شغل با حقوق مناسب مشغول به کار شوند. مهندسی برق جزو مشاغل حرفه ای در سطح جهان معرفی شده است و کانادا نیز میزبان مهندسین برق کشورهای مختلف دنیا می باشد.

افرادی که از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند به راحتی می توانند به کانادا مهاجرت کنند و اقامت دائم خود را به دست بیاورند. مهاجرت به کانادا مزایای زیادی را برای مهندسین برق به دنبال دارد و آن ها با زندگی در این کشور می توانند شرایط بهتری داشته باشند و برای داشتن زندگی بهتر در این کشور تلاش کنند.

از جمله مزایایی که افراد دارای اقامت دائم در کانادا از آن برخوردار می شوند می توان به خدمات بهداشتی رایگان اشاره نمود جزو برترین اقتصاد های دنیاست که از ثبات بالایی برخوردار می باشد. دولت کانادا برای آنکه بتواند این کشور را به صورت مستمر رشد و توسعه دهد از مهاجرین ماهر و متخصص در رشته های تحصیلی مختلف دعوت به همکاری به عمل می آورد و شرایط مهاجرتی آسانی را برای این افراد در نظر می گیرد.

همان‌ طور که می ‌دانید کانادا در زمره بهترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و از شرایط زندگی ایده ‌آلی برخوردار می باشد. دولت این کشور در دستور کار سال جاری خود در نظر گرفته تا بیش از یک میلیون نفر از اتباع خارجی را برای کار در مشاغل مختلف این کشور پذیرش نماید.

علاوه بر این دولت کانادا بیش از ۱۰۰ برنامه مهاجرتی مختلف را برای اخذ اقامت دائم این کشور برای افراد مهاجر در نظر گرفته تا آن ها به راحتی بتوانند ویزا و اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

همان طور که می دانید مهندسی برق از جمله مشاغل مورد تقاضا در تمام کشورهای دنیا و علی ‌الخصوص کشور کانادا می باشد و افرادی که در این زمینه تحصیل و تجربه کاری مرتبط دارند با مهاجرت به کانادا می توانند شغل خوب با درآمد عالی به دست بیاورند.

همچنین بخوانید : ،

نحوه افزایش امتیاز در اکسپرس اینتری برای مهاجرت مهندس برق به کانادا

برای مهاجرت مهندسان برق کانادا مسیر های متعددی جهت گرفتن اقامت دائم این کشور وجود دارد. لازم به ذکر است که کد رشته مهندسی برق در لیست ۲۱۳۳ می باشد و این شغل جزو ۱۰ شغل برتری است که امکان پذیرش در سیستم اکسپرس اینتری را دارا می باشد.

سیستم اکسپرس اینتری برای آنکه بتواند اقدام به امتیازدهی به شما کند پارامترها و موارد مختلفی را مد نظر قرار می ‌دهد که از آن جمله می توانیم به تحصیلات، تجربه کاری، مهارت ها و صلاحیت ‌های شریک زندگی شما و غیره اشاره نماییم. در نتیجه:

چنانچه شما در کشور مبدا بتوانید در زمینه رشته تحصیلی خود تجربه کاری مرتبط کسب کنید و با سابقه کاری به این کشور مهاجرت کنید می توانید شانس خود را برای دریافت اقامت دائم این کشور افزایش دهید.

علاوه بر این دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر حداقل لیسانس یا بالاتر برای کسب امتیاز بیشتر در این سیستم ضروری و لازم می باشد. یک عامل بسیار مهم و تاثیر گذار که داشتن آن به شما کمک می کند تا به صورت تضمینی بتوانید در سیستم اکسپرس اینتری حداقل امتیاز لازم را کسب کنید، داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایان کانادایی می باشد.

برای اینکه بتوانید در کانادا به دنبال شغل بگردید، پس از یافتن کد شغلی رشته تحصیلی خود در لیست NOC می توانید در وب سایت های معتبر کانادایی به دنبال مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود بگردید و به آن ها درخواست استخدام ارسال نمایید. افرادی که امتیاز آن ها در سیستم اکسپرس اینتری برابر یا بیشتر از ۶۷ باشد می توانند اجازه اقامت دائم در کشور کانادا را به دست بیاورند.

همچنین بخوانید : ،

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به عنوان مهندس برق

یکی از بهترین برنامه های مهاجرتی به کانادا سیستم اکسپرس اینتری می باشد و افرادی که تمایل به ثبت نام در این سیستم را دارند می بایست یک پروفایل آنلاین برای خود در این سیستم ایجاد کنند و سپس شروع به وارد کردن یک سری اطلاعات ضروری در این سیستم نمایند. سیستم اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۵ و توسط دولت کانادا راه ‌اندازی شد و با استفاده از آن روند دریافت اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور آسان تر شد.

افرادی در این سیستم ثبت ‌نام می ‌کنند خیلی راحت ‌تر می ‌توانند اقدام به اخذ اقامت کانادا نمایند و درخواست کار خود را در این سیستم ثبت کنند. لازم به ذکر است که داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایان کانادایی جزو شروط اصلی و لازم برای ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری نمی باشد.

اما افرادی که از پیشنهاد کاری برخوردار هستند چنانچه در این سیستم ثبت نام نمایند شانس آن ها برای دریافت اقامت افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی امروزه سیستم اکسپرس اینتری ساده ترین و سریع ترین روش برای مهاجرت به کشور کانادا در دنیا شناخته شده است و پروسه اخذ ویزا با استفاده از این سیستم در حدود ۶ ماه طول می کشد.

در ادامه بخوانید : ،

  • سه جریان مهاجرت فدرال سیستم اکسپرس انتری

  • کلاس تجربه کاری کانادایی
  • برنامه کارگران ماهر فدرال
  • برنامه تجارت ماهر فدرال

کتاب راهنمای محاسبه آنلاین امتیاز اکسپرس اینتری

شرایط لازم برای ثبت نام در سیستم اکسپرس انتری برای مهندس برق

  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
  • افرادی که مدرک تحصیلی خود را از کشوری به جز کشور کانادا دریافت کرده اند می بایست مدارک آن ها اعتبار سنجی شود تا از نظر استاندارد با استانداردهای کانادا معادل سازی شود.
  • داشتن یک سال تجربه کاری تمام وقت (۳۰ ساعت در هفته) در رشته مهندسی برق
  • توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های خود و خانواده در هنگام ورود به کانادا (البته افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر دریافت نموده اند نیازی به اثبات هزینه نخواهند داشت.)
  • گذراندن آزمون زبان فرانسوی یا انگلیسی در چهار مهارت مختلف نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن و کسب حداقل نمره CLB7
  • عدم داشتن سابقه کیفری
  • عدم ابتلا به بیماری ویروسی و واگیردار

در تراست بخوانید : ،

عناوین شغلی رشته مهندسی برق در کانادا

عناوین شغلی

برنامه نامزدهای استانی برای مهاجرت مهندس برق به کانادا

این برنامه توسط دولت کانادا طراحی شده تا استان های مختلف این کشور با استفاده از آن بتوانند کمبود نیروی کار در بخش های مختلف خود را جبران کنند و نهایتاً این امر منجر به رشد اقتصادی آن استان خواهد شد. برای معرفی مهاجران جهت کار و زندگی در کانادا دولت استانی اقدام به همکاری با اداره مهاجرت کانادا می کند.

در کشور کانادا هر یک از استان ها وظیفه رفع نیازهای اقتصادی خود را بر عهده دارند و چنانچه نیاز به نیروی کار در بخش های مختلف داشته باشند کارفرمایان آن استان می توانند با استفاده از این برنامه، کارگران ماهر خارجی را استخدام نمایند. این امر موجب می ‌شود تا کمبود نیروی کار در استان فوق جبران شود و نهایتاً آن استان رشد و توسعه پیدا کند.

افرادی که به عنوان مهندس برق ماهر در این سیستم ثبت نام می کنند می توانند ۶۰۰ امتیاز CRS را به خود اختصاص دهند. افرادی که از طرف کارفرمایان کانادایی پیشنهاد کاری دریافت می نمایند شانس آن ها برای دریافت دعوت نامه جهت درخواست اقامت دائم کانادا افزایش پیدا خواهد کرد.

افرادی که قصد اقامت در استان خاصی از کانادا را دارند پیش از اینکه درخواست خود را ارائه دهند می توانند بررسی کنند که آیا در استان مورد تقاضا فرصت ‌های شغلی مناسبی برای این حوزه شغلی وجود دارد یا نه. در صورت وجود فرصت های شغلی برای شغل مورد نظر، شانس این افراد برای نامزد شدن افزایش پیدا خواهد کرد.

  • توجه: در برخی از استان های کانادا شغل مهندسی برق بیشتر مورد تقاضا می باشد که از آن جمله می توانیم به استان‌ های ، ، و اشاره نماییم.

فعالیت موسسه مهاجرتی تراست، اختصاصا در حوزه مهاجرت به کانادا، شامل روش های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد.

شروین مدنی وکیل ارشد موسسه تراست

  • وکیل رسمی اداره مهاجرت کانادا و دارای کد فعالیت در انجمن ICCRC
    (کد وکالت: RCIC# 506959)
  • عضو هیئت علمی کالج اشتون در رشته مهاجرت
  • سابقه فعالیت به عنوان آفیسر اداره مهاجرت
  • بیش از 10 سال سابقه وکالت امور مهاجرتی

مشاوره معتبر بگیرید!

قوانین مهاجرت بسیار پیچیده است، ولی اصلاً نگران نباشید؛ چراکه وکلای با تجربه و حرفه‌ای تراست با تمامی روش‌های قانونی مهاجرت آشنا هستند.

سوالات متداول

آیا برای رشته مهندسی برق در کانادا تقاضای شغلی وجود دارد؟

بله. بر مبنای اطلاعات به دست آمده مهندسی برق یکی از حوزه ‌های کاری پر تقاضا در کانادا به شمار می رود و این زمینه شغلی در لیست NOC کد ۲۱۳۳ را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این مهندسی برق جزو 10 پذیرش برتر سیستم اکسپرس اینتری قرار دارد.

مهندسان برق از چه راه ‌هایی می توانند جهت مهاجرت به کانادا اقدام نمایند؟

راه های مختلفی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا به عنوان مهندس برق وجود دارد. اما در بین تمامی گزینه ها استفاده از سیستم اکسپرس اینتری برای این افراد می تواند گزینه بهتری باشد. افرادی که دارای پیشنهاد شغلی هستند و در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام می کنند می توانند در کوتاه ‌ترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کنند و پروسه اخذ اقامت دائم آن ها نیز به راحتی انجام خواهد شد.

در کدام یک از شهرها و استان های کانادا تقاضای شغلی بیشتری برای مهندسی برق وجود دارد؟

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم شغل مهندسی برق یکی از مشاغل پر تقاضا در کشور کانادا محسوب می ‌شود. اما در برخی از شهرها نظیر تورنتو فرصت های شغلی بیشتری برای مهندسین برق وجود دارد و آن ها با رفتن به این شهر می توانند یک شغل خوب با درآمد مناسب برای خود به دست بیاورند.

مهندسان برق در کشور کانادا می توانند در کدام بخش ها مشغول به کار شوند؟

افرادی که به عنوان مهندس برق به کانادا مهاجرت می کنند می توانند در شرکت های تاسیساتی، شرکت ‌های ارتباطاتی، سازندگان تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، صنایع تولیدی، پردازشی و حمل و نقل مشغول به کار شوند.

مهندسان برق در کشور کانادا می توانند در کدام بخش ها مشغول به کار شوند؟

متوسط حقوق دریافتی مهندسین برق در کانادا حدود ۶۷ هزار دلار در سال یا ۳۴ دلار در ساعت می باشد. البته افرمهاجرت مهندسین برق با درآمد بالا بسیار امکان پذیر است زیرا بسیاری از کشورهای دنیا و به خصوص کشور آلمان به تخصص مهندسین برق برای صنعت خود نیاز دارد. مهندسی برق رشته ای تخصصی مربوط به مطالعه، طراحی و کاربرد تجهیزات ، دستگاه ها و سیستم هایی است که از الکتریسیته، الکترونیک و الکترومغناطیس استفاده می کند. از این رو دانش آموختگان این رشته در طیف وسیعی از صنایع مشغول به کار خواهند شد که به مهارت این قشر روزانه افزوده می شود. کشور های متفاوتی با توجه به نیاز خود در این حوزه نیازمند مهاجرت مهندسین برق ماهر به کشور خود هستند.

در این مقاله ما 10 کشور برتر در تحصیلات و صنایع که نیازمند مهاجرت مهندسین برق به کشور خود هستند با درآمد بالا را معرفی می کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با هرمس اپلای همراه باشید.

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس برق کدامند؟

مهندسان برق که در بخش نفت و گاز فعالیت دارند و به عنوان بخشی از بزرگ ترین صنایع کشور خواهند بود. این حوزه در کشور کانادا به میزان قابل توجهی بیشتر از محصولات تولیدی دیگر بها داده می شود. نکته جالب در این کشور این است که افرادی به محض رسیدن به بیش از 10 سال تجربه کاری ،مبلغی بین 130000 الی 160000 دلار کانادا سالانه دریافت خواهند کرد . در بخش تولید به افراد بیش از 10 سال سابقه کار مبلغی در حدود 90000 دلار کانادا سالیانه و بالاتر پرداخت می شود.(میانگین درامد سالیانه: 115.000 دلار)

مهندسی برق از آن دست رشته‌های فنی مهندسی است که هر ساله در میان متقاضیان مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس برق از آمار بالایی برخوردار است. یکی از دلایل تقاضای بالا، شاید در میزان تقاضای نیروی کار از جانب کارفرمایان باشد. مهندسی برق در میان ۱۰ شغل برتر در برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا و برنامه نامزد‌های استانی کانادا است و از رشته‌ها و مشاغل با درآمد بالا در کانادا محسوب می‌شود.

کره جنوبی با صنعت روز افزون کالاهای الکترونیکی بستری برای مهندسان برق به وجود آورده است و با برند های معروف خود در دنیا جایگاه مناسبی را به دست آورده است.

در این کشور آسیایی مهندس برق با تجربه  بالا و ساکن سئول می تواند بیش از 8293 دلار ماهانه را تجربه کند. نسبت به افراد کم تجربه، ماهرین  حقوقی معادل 16000 ماهیانه دریافت خواهند کرد.(میانگین سالیانه :102000 هزار دلار)

ایالات متحده به عنوان سرزمین فرصت ها برای دانش آموختگان جدید در مهندسی برق مبلغی در حدود 73000 دلار سالانه و در طی سال می تواند به 100000 دلار را تعیین کرده است. داشتن تجربه 10 سال کاری بسیار مهم است. صاحبان اصلی صنایع نیز می توانند ساالانه 122000 هزار دلار درآمد داشته باشند. آلاسکا، ورمونت، مریلند، نیوجرسی، نیومکزیکو، ماساچوست ایالت هایی هستند که  تمام صنایع کاربردی در دنیا در این ایالت ها واقع شده اند.

کشوری بی حاشیه در مرکزقاره سبز که پیشرفت روز افزون خود را مرهون دوستی با  دیگر کشور ها بوده و با آغوش باز فرصت هایی را برای پیشرفت خود ایجاد کرده است . به عنوان مثال متوسط حقوق یک مهندسی برق در زوریخ مبلغی در حدود 100000 فرانک سوییس تخمین زده می شود.

کشوری در قاره ای دور اما به روز با مدیریت درست در کاریابی و موقعیت های جهانی برای پیشرفت می باشد که یک مهندس برق که در شرکتی بزرگ به عنوان مثال در بخش معدن کار می کند مبلغی بین 100000-165000 دلار استرالیا دریافت می کند. که سالیانه این مبلغ می تواند افزایش داشته باشد.

ژاپن مهد تکنولوژی و پیشرفت در دنیا کشور است. ژاپن با سرمایه گذاری در این صنعت توانسته است جایگاه درجه یکی را برای خود رقم بزند. متوسط حقوق سالانه یک مهندس برق با 7 سال تجربه در ژاپن بین 7.5 تا 10 میلیون ین است. که با افزایش تجربه کاری این مبلغ بیشتر خواهد شد.

با توجه به بحران کهنسالی در آلمان سیاست های این کشور مبنی بر نیروی کار افزایش مهاجرت مهندسین برق به کشور آلمان می باشد. این کشور دوره های کاراموزی دو ساله به عنوان اوسبیلدونگ را ایجاد کرده تا بتواند اشخاص ماهری را با حقوقی درجه یک به خدمت بگیرد به عنوان مثال، درآمد یک مهندس الکترونیک با بیش از 15 سال تجربه قادر است 73000 یورو در سال را کسب کند. این افراد مستقردربادن، وورتمبرگ، باواریا، برلین، براندنبورگ، و برمن بودند.  برای مهندسان برق بسیار امکان پذیر است.

دولت نروژ برای همراهی در قاره اروپا و پیشرفت در صنعت الکترونیک برق با دیگر کشور های همسایه خود به مهندسان این حوزه به عنوان مثال یک مهندس برق در نروژ 400000 واحد نروژ را در یک سال به دست می آورد و این میزان در حدود 700000 افزایش خواهد یافت.  این میزان افزایش برای افرادی می باشد که بیش از ده سال در این زمینه فعالیت داشته اند.

در کشورهای اروپایی انرژی معلوقه ای بسیار مهم و گران شناخته می شود . از این رو این شغل در بین کشور های اروپایی از جایگاه بالایی برخوردار است. دولت این کشور برای درآمد مهندسان برق  متوسط  ماهانه حدود 3000 دلار در ماه را تعیین کرده  و به افرادی که بیش از یک سال تجربه کاری داشته باشد تا 72000 دلاردرسال پرداخت خواهد کرد .

در کشور بریتانیا حقوق دانش اموخته کارشناسی ارشد در حدود حقوقی بین  24000 تا 28000 پوند در سال آغاز می شود و با گذر زمان به  مهندسی   مجرب تبدیل می شوند و می توانند بین 35000 تا 60000 پوند در سال درآمد داشته باشند. طبق امار مهندسین خبره در برق نیز تا درامد 85000 پوند نیز درامد داشته اند.

در انتها با بررسی تعدادی از کشورها زمانی از رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شده و به دنبال شغل مناسب خود می گردید براساس آمار کلی در رشته مهندسی برق میزان درامد هم رشته ای های خودتان را مشاهده کردید. بنابراین ، با افزایش روزافزون بحران نیروی کارامد در اروپا کشور هایی همچون آلمان در صدد جبران خسارات ناشی از کمبود نیروی کار ماهر، دوره هایی را تعبیه کرده اند که با تیم مشاوره هرمس اپلای می توانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید. داشتن شغلی در مقام یک مهندس برق و دریافت یک جایگاه به راحتی دیگر یک رویا نیست . با ما تماس بگیرید.

نظر کلاینت های هرمس اپلای

ادی که در زمینه مهندسی برق از تجربه و مهارت بالاتری برخوردار می باشند می ‌توانند در سال بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشند

منبع : https://bahadoranian.com

 

دکمه بازگشت به بالا