اقتصادیترندهای کسب و کارعمومی

برای خواستگاری چه گلی ببریم؟

گل مناسب برای خواستگاری چه گلی است ؟

به نقل از hellorelish با شنیدن اسم خواستگاری شاید اول از همه نقش  دسته گل خواستگاری را در ذهنمان تصور کنیم و این نشان میدهد که انتخاب یک گل مناسب تا چه اندازه مهم است . همه ی ما میدانیم که وقتی بخواهیم برای اولین بار به منزل شخصی برویم باید از روی احترام هدیه ای مناسب ببریم ! چه بسا که خواستگاری هم مهم ترین مهمانی است و انتخاب گل کوچک باعث میشود که افراد میزبان حس کنند شما خصاصت کرده اید . پس تمام سعیتان را بکنید که سخاوتمندی به خرج دهید و برای اولین هدیه ای که ممکن است به شریک زندگی تان بدهید خاطره ی قشنگی به جا بگذارید تا همیشه از آن به شیرینی یاد کنند . و حتی اگر طرفین یکدیگر را نپسندیدند باید این را بدانید که یک گل زیبا برای همیشه خاطره ای خوش در ذهن دختر میگذارد و چنانچه عروس خانم برایتان غریبه بود حتی به گل و شیرینی که تهیه کرده اید توجه بسیاری نشان میدهد .

در انتخاب گل به این نکات توجه کنید

  •  اگر قبل از مراسم خواستگاری رابطه ای با عروس خانم داشته اید پس حتما باید گل زیبا و تشریفاتی را انتخاب کنید تا بتوانید دل او را برای بار چندم بدست آورید و او را از تصمیم خود یعنی انتخاب شخص شما مطمعن کنید .
  • اگر از قبل با عروس خانم در ارتباط بوده اید و خانواده ی او هم در جریان این رابطه بودند ، پس بدانید که چون شما انتخاب دخترشان بوده اید ممکن است شمارا بیشتر زیر ذره بین قرار دهند و سخت گیرانه تر شمارا بسنجند ، پس برای این که به چشم آن ها بیآیید سعی کنید دسته گل یا باکس گل بسیار زیبا و متناسب بارنگ مورد علاقه ی دخترشان تهیه کنید تا بتوانید به آن ها ثابت کنید که دخترشان برای شما با ارزش است وبه چشم آن ها بیایید.
  • بهتر این است که درکنار یک دسته گل زیبا ، شیرینی یا شکلات های زیبایی هم تهیه کنید تا نشان دهنده ی ادب شما و احترامتان به میزبان باشد.
  • سعیتان در این باشد که اگر دسته گل تهیه کرده اید ، آن را به صورت افقی در دست گرفته و به مادر عروس خانم با احترام تقدیم نمایید و لبخند ریز و مهربانی بر لب داشته باشید تا آن ها از برخورد گرم شما لذت ببرند.
  • باید این را بدانید که سبد گل ها حالتی رسمی تر و محترمانه تر دارند و اگر برای بار اول به آن خانه میروید و آشناییتی نداشتید ، انتخاب یک باکس یا سبد گل میتواند مناسب تر باشد ؛ اما اگر به خواستگاری یکی از اقوام میروید باید بدانید که دسته گل ها ، حالتی صمیمانه تر را دارا هستند و برای اینطور خواستگاری ها مناسبند.

 گل چه رنگی برای خواستگاری زیبا تر و شکیل تر بنظر میرسد ؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که گل چه رنگی برای خواستگاری مناسب است ؟

راستش را بخواهید ، همه ی ما میدانیم که گل هایی به رنگ های سبز ، زرد  و نارنجی طرفداران زیادی ندارد و مورد توجه واقع نمیشود و بلعکس رنگ های سرخ و قرمز هم نماد عشق را دارند و برای جلسه ی اول خواستگاری که هنوز عشق کاملی شکل نگرفته است ، کمی افراطی است .  پس بهترین انتخاب برای رنگ گل خواستگاری ، ترکیب رنگ های صورتی ، بنفش و یاسی ملیح به همراه سفید است ! البته منظورمان از گل سفید ، گلایول نیست ! گل هایی مثل گلایول و شب بو ، گل هایی هستند که بیشتر برای مراسم های ترحیم استفاده میشوند پس به یاد داشته باشید که حتی یک عدد از این گل ها هم ممکن است بنظر میزبان بی احترامی تلقی شود و تمام زحماتتان را به باد دهد .

به عنوان سخن آخر این را هم اضافه کنیم که شاید شما به خواستگاری های زیادی بروید و براین باور باشید که وقتی همه چیز قطعی شد در جلسات بعدی گل ببرید ، اما این را بدانید که دست خالی رفتن آن هم به خواستگاری برای بار اول خاطره ی خوشی از شما به جا نمیگذارد و نشان دهنده ی خصاصت شما میشود حتی اگر اینطور نباشید و همچنین باعث میشود خانواده ی دختر حمل بر بی ارزشی و بی احترامی بدانند پس ریسک نکنید

چه گلی را انتخاب کنیم؟

هر جلسه خواستگاری با شناختی هر چند اندک از خانواده دختر و پسر انجام می‌شود. هرچه این شناخت بیشتر باشد و دو خانواده نسبت و ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند، باید سخاوت بیشتری در خرید گل به خرج داد.
اگر شما به عنوان آقای داماد از قبل با عروس خانم آشنایی دارید، بهتر است گل بزرگ‌تری تهیه کنید تا دل محبوبتان را به سادگی به دست آورید. اگر با گل مورد علاقه او نیز آشنا هستید، حتما علایق او را نیز در نظر داشته باشید. در صورتی که از گرفتن پاسخ مثبت نیز مطمئن هستید، حتما گل گران‌تری تهیه کنید و اگر هیچ ایده‌ای در مورد نتیجه خواستگاری ندارید، در هزینه کردن کمی محتاطتر عمل کنید و از ولخرجی بپرهیزید. فراموش نکنید که گل به دلیل خاص بودن، زیبایی، طبع عاشقانه و ظرافت زنانه است.
آیین تقدیم کردن گل
هدیه دادن همیشه آیین خاصی دارد که اگر به درستی انجام نشود، ممکن است اساس هدیه را زیر سوال ببرد.

اگر برای مراسم خواستگاری سبد تهیه کرده‌اید، با دو دست خود سبد را زیر بگیرید و اگر دسته گل تهیه کردهاید، یک دست خود را به ساقه گلها بگیرید و دست دیگر را در پشت گل گرفته و گل را به صورت خوابیده (افقی) تقدیم کنید.

بهتر است شیرینی را مادر و گل را خود داماد در دست داشته باشند. سپس هردو به ترتیب به مادر عروس و با احترام تحویل داده شود. لبخند را در هنگام ارائه گل و شیرینی فراموش نکنید و با همان لبخند اول، صمیمیت و مهربانی خود را نشان دهید.

دسته گل یا سبد؟

اول از همه باید بدانید که دسته‌های گل حالت صمیمانهتری دارند و سبدهای گل رسمیتر هستند. باز هم باید به میزان آشنایی و سطح ارتباط خانوادهها و البته بودجه توجه داشت. اگر میزان صمیمیت خانواده‌ها زیاد است و بودجه محدود، می‌توانید دسته گلهای سایز متوسط انتخاب کنید. هیچ گاه به دسته‌های کوچک گل فکر نکنید. زیرا گل‌های خیلی کوچک شبیه دسته گل عروس می‌شوند. اگر هم از نظر مالی محدودیتی ندارید، بهتر است به جای دسته گل خیلی بزرگ، سبد گل انتخاب کنید. سبدها به دلیل رسمیتر و لوکس بودن و البته ظاهر گران قیمتتر، معمولا بیشتر به یاد می‌مانند. این روزها خرید نیز کار را آسان کرده، پس دیگر نگران صرف بیهوده زمان یا هزینه نباشید.

رنگ مناسب گل خواستگاری

گل‌های سرخ نماد عشق و علاقه فراوان هستند و شاید برای خواستگاری خصوصا جلسه اول مناسب نباشند. رنگ نارنجی و زرد نیز هواداران کمتری دارند و انتخاب آن‌ها کمی‌پر خطر است و ممکن است طرف مقابل هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشند.
پس بهترین رنگ‌ها برای گل خواستگاری، سفید، صورتی، یاسی و بنفش هستند. باید خاطر نشان کرد که رنگ سفید همیشه رنگ پاکی، صداقت و خلوص است. برای این مراسم نیز شاید مهم‌ترین چیز نشان دادن صداقت باشد. پس بهتر است طیف رنگی اصلی گل‌های‌تان را به رنگ سفید اختصاص دهید.

رنگ صورتی هم در گل‌ها نماد علاقه، تعلق خاطر و ارادت قلبی است و رنگ بسیار شایسته‌ای برای این مناسبت مهم خواهد بود. گل‌های بنفش و یاسی نیز به خاطر رنگ واضحی که دارند، می‌توانند سبد را زیبا کنند. البته به عنوان رنگ مکمل نیز می‌توانید زرد و نارنجی را نیز اضافه کنید.

برای سبد خواستگاری بهترین گل کدام است؟
اگر قصد دارید تا در برخورد اول بیشترین تاثیر را بگذارید، گزینه فوق‌العاده‌ای برای شما گل ارکیده است. گل مختص بانوان است. این ظریف و لطیف به خانم‌ها حس منحصر به فرد بودن می‌دهد. از طرفی ارکیده نماد خاندان سلطنتی انگلستان است و همیشه گلی لوکس به حساب می‌آید. ترکیبی فوق العاده از ارکیده سفید و صورتی است.

انتخاب دوم است. اورینتال گلی بزرگ، مقاوم و شگفتانگیز است که عطری مست کننده دارد. لیلوم اورینتال از معمولی بزرگتر، زیباتر و خوشبوتر است. لیلیوم را در رنگ‌های متفاوتی می‌توانید تهیه کنید.
نیز از گل‌های لوکس و خاصی است که نماد خلوص قلب شماست. این گل رنگ‌های براق و خیره کنندهای دارد. ترکیبی هنرمندانه از لیلوم، ارکیده و آنتریوم است و سبدی بسیار جذاب و صمیمی به نظر می‌رسد. نیز با آنتریوم و ارکیده همنشینی دلچسبی دارد که علاوه بر میزان عشق شما، حس احترام و ارزشمندی را به محبوب‌تان منتقل خواهد کرد.
نباید فراموش کنیم که بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی به خشک کردن گل دارند و آن را به عنوان یادگاری از روزهای خوش گذشته نگه می‌دارند. اگر به خشک کردن گل اهمیت بدهید، حتما باید انتخابی رمانتیک و کلاسیک چون رز داشته باشید. پادشاه همه‌ی گل‌ها و شناخته شدهترین گل جهان است. برای این منظور می‌توانید رز را در کنار ارکیده و آنتریوم مثل و یا در کنار آلسترومریا و لیلیوم اورینتال، مثل  انتخاب کنید.

نکته آخر اینکه برای دیدن سایر گل‌ها حتما سری به فروشگاه گلیتال بزنید و اطمینان دشته باشید که گل مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. گلیتال بهترین کیفیت را همراه با مناسب‌ترین قیمت و مشابه همان‌چه در تصاویر خواهید دید برای‌تان ارسال خواهد کرد و شما را در مراسم خواستگاری سربلند می‌کند

منبع : شرمیلا

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا