علمی و پزشکی

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۴ استان / احتمال بازگشت محدودیت‌ها به شهرهای زرد

سخنگوی وزارت بهداشت توجه به پیگیری پروتکل های بهداشتی در کشور را جلب کرد و گفت: مرکز ملی. “برای تصویب.

در مصاحبه ای با شیمیشی ، دکتر سیما سادات لاری وی در مورد آخرین میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی در کشور گفت: طبق آخرین نظرسنجی انجام شده از اول فوریه 2017 میزان پایبندی پروتکل های بهداشتی در کشور به 83.88 درصد رسیده است. این تقریباً بالاترین سطح رعایت پروتکل بهداشت از ابتدای سال است.

وی افزود: بیشتر استان های کشور تحت نظارت مناسب پروتکل های بهداشتی و فقط قرار دارند میزان توافق بر روی پروتکل های بهداشتی در چهار استان سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، کردستان و مازندران بین 72 تا 75 درصد است.

لاری گفت آژانس ها و سازمان ها هنوز بالاترین میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی را در اماکن عمومی دارند ، در حالی که کمترین میزان پایبندی به پروتکل ها مربوط به دفاتر پیشخوان دولت است.

7٪ افزایش در سفرهای درون استانی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ، میانگین روزانه استانها از 14 ژانویه تا 2 فوریه هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

امکان گسترش مرزهای وضعیت قرمز و نارنجی به وضعیت زرد

لاری درباره احتمال سخت شدن مرزها به دلیل نزدیک شدن به نوروز 1400 اظهار داشت: هنوز تصمیمی جدید برای تحمیل مرزها در نوروز گرفته نشده است. البته ما باید روند فعلی کاهش حوادث و بیمارستان ها را به دلیل Covid 19 با تمام توان ادامه دهیم و همکاری و همکاری مردم و مسئولان را در این زمینه ادامه دهیم. در همان زمان ، بحث در مورد گسترش محدودیت های قرمز و نارنجی به زرد وجود دارد و آنها باید در کمیته ایمنی و اجتماعی مرکز کرونا ملی مورد بحث قرار گیرند و سپس توسط مرکز ملی تأیید شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا