اقتصادیترندهای کسب و کار

هود توکار چه مزایایی دارد؟

آشپزخانه به عنوان قلب تپنده‌ خانه و انجام عملیات پخت‌وپز در آن، همواره مملو از لوازم خاص با کاربردهایی مشخص و مرتبط به طبخ غذا است. در این میان، کمتر کسی پیدا می‌شود که با هود و کاربرد کارآمد آن در آشپزخانه آشنا نباشد. اگر شما هم کمبود این محصول را در آشپزخانه خود حس می‌کنید و تصمیم به خرید هود دارید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که آیا هر هودی برای هر سبک خانه‌ای مناسب است؟

در جواب این سوال باید اشاره کنیم که لوازم آشپزخانه، بخصوص تجهیزات پرکاربرد و اساسی مانند هود باید متناسب با محیط زندگی شما انتخاب شوند. از همین رو ما در این مطلب قصد داریم با هودهای توکار که متناسب با آشپزخانه‌هایی با فضای محدود و دکوراسیون خاص هستند بپردازیم. پس تا انتها این مقاله را دنبال نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت هود آشپزخانه و یخچال آلمانی کلیک کنید.

هود توکار (مخفی) چیست؟

هیچ می‌دانستید که با وجود کاربرد یکسان، تا به امروز هودهای گوناگونی طراحی و به بازار عرضه شده است؟ در گذشته هودها معمولا از یک یا دو مدل برخوردار بودند، اما سیر پیشرفت آن‌ها با گسترش تکنولوژی متوقف نشده و روز به روز طرح‌های مدرن و بهینه‌تری از آن تولید می‌شود.

هود توکار یا مخفی که طرحی جدید در میان هودها به شمار می‌رود، در دنیای امروز به مدلی محبوب در آشپزخانه‌ها تبدیل شده است. همانطور که از نامشان پیداست این سری از هودها، در کابینت پنهان شده و چهره نمایانی ندارد.

هودهای توکار تفاوت چندانی در نوع فعالیت با دیگر هودها نداشته و تنها تفاوت آن‌ها در دیده شدن یا نشدن ظاهر  است. جنس هود مخفی به طور معمول یا تماما از استیل ساخته شده یا به صورت ترکیبی از شیشه و استیل تشکیل می‌شود. در این سری از هودها معمولا جنس صفحه‌ای که سنسورها، کلیدهای کنترل و چراغ‌های هود روی آن قرار دارد، نسبت به شیشه‌ مقاوم‌تر است. در ادامه مطلب بیشتر با مزایا و معایب هود توکار آشنا می‌شویم؛ پس اگر به کسب اطلاعات در خصوص هود مخفی علاقه‌مندید، با ما همراه باشید.

مزایا هود توکار

تا به اینجا به صورت کلی با هود توکار آشنا شدیم و اطلاعاتی در خصوص آن کسب کردیم؛ حال شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا باید هود توکار بخریم؟ هود مخفی چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایای و نکات منحصربه‌فرد آن چیست؟ اگر به دنبال جواب این سوالات هستید، در ادامه این بخش با ما همراه باشید و با مزایای هود توکار آشنا شوید.

زیبایی خاص و منحصربه‌فرد

اگر زیبایی را در سادگی می‌بینید، قطعا هود توکار گزینه‌ مناسبی برای آشپزخانه شماست. هودهای مخفی یا توکار، به دلیل قرار گرفتن در داخل کابینت، از شلوغی و درهمی آشپزخانه کم کرده و محیطی ساده و یکدست را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مناسب برای آشپزخانه‌ها کوچک

از دیگر مزایا هود توکار، متناسب بودن با محیط محدود و آشپزخانه‌های کوچک است. این سری از هودها، از ابعاد کوچک‌تری نسبت به دیگر هودها برخوردار هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. علاوه بر این موضوع، به دلیل طراحی مخفی و سبک مینیمال خود، آشپزخانه‌های کوچک را به محیطی زیبا و دلبازتر تبدیل می‌کنند.

استفاده از کابینت سفارشی

از بارزترین ایرادات هود توکار، استفاده از کابینت سفارشی است. از آنجایی که هودهای مخفی از ابعاد منحصربه‌فردی برخوردارند، در هر کابینتی قابل قرارگیری نیستند. از همین رو، شما برای استفاده از این هودها، باید کابینت‌هایی متناسب با ابعاد هود مدنظر خود سفارش داده و سپس هود را در آن قرار دهید‌.

عدم پوشش کامل اجاق گاز

توجه به اندازه از محسوب می‌شود. قبل از خرید هود توکار، حتما از متناسب بودن آن با آشپزخانه خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که هود مخفی خود را متناسب با آشپزخانه خود انتخاب نکنید، هود نمی‌تواند تمام فضای اجاق گاز را به خوبی پوشش دهد.

مزایا و معایب استفاده از هود مخفی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، هودهای توکار طراحی متفاوت و مدرنی دارند و به شکل جدیدتری ساخته می‌شوند. همچنین با توجه به اینکه قابلیت‌های ویژه‌ای در این نوع هودها تعبیه می‌شود، نمی‌توان به صورت کلی از آنها ایراد گرفت اما اگر دقیق‌تر این محصول را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که انتخاب این مدل هود برای همه افراد مناسب نیست و عده‌ای هستند که از طرح‌های ساده برای آشپزخانه استفاده نمی‌کنند.

هودهای توکار هم مانند دیگر هودها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

مزایای هود مخفی

خرید هود آشپزخانه مخفی توکار، مزایا بسیار زیادی برای شما دربر خواهد داشت. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد زیبایی: چون داخل کابینت قرار می‌گیرد و از چشم‌ها پنهان می‌شود، تا حدی به زیبایی آشپزخانه به خصوص آشپزخانه‌های کوچک کمک می‌کند و باعث می‌شود تا کابینت‌ها پیوسته به هم متصل باشند و یکدست دیده شوند.

ایجاد نظم: استفاده از هودهای توکار در آشپزخانه‌های کوچک اهمیت بیشتری دارد، چرا که از شلوغ دیده شدن آشپزخانه جلوگیری می‌کند. اما وقتی هود از دید مخفی شد، آشپزخانه کوچک ظاهری مرتب‌تر و دلبازتر پیدا خواهد کرد.

قیمت ارزان‌تر: هودهای مخفی به دلیل اینکه به صورت توکار ساخته می‌شوند قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر مدل‌های هود دارند. برای کسب اطلاع از قیمت این هودها به صفحه مراجعه کنید.

مناسب برای تمامی ابعاد: هود‌های مخفی و توکار، در ابعاد بسیار متنوعی ساخته می‌شود. به صورتی که می‌توان از این هودها را در همه آشپزخانه‌ها با هر ابعادی استفاده کرد.

نظافت و نگهداری آسان: نظافت هودها به دلیل نزدیکی به گاز، از اهمیت زیادی برخوردار است. هودهای مخفی به دلیل دسترسی آسان برای نظافت، از این حیث برتری دارند.

ابعاد هود توکار چقدر است؟

اندازه هودهای توکار بسته به نوع شرکت تولید کننده، متفاوت است ولی ابعاد معمولی و استاندارد این هودها عرض‌ ۳۰ سانتی‌متر و طول ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است.

ابعاد هود مخفی به این اعداد محدود نمی‌شود و هودهای مخفی در اندازه‌های دیگر نیز ساخته می‌شوند.

معایب هود مخفی

مانند هر محصول دیگری، هودهای مخفی نیز در کنار مزیت‌های فراوان خود، معایبی نیز دارند. اما معایب هودهای مخفی به صورتی نیست که شما را از خرید این نوع هودها پشیمان سازد. در حقیقت هود مخفی از آن دست محصولاتی است که مزیت‌هایش بر معایبش سنگینی می‌کند.

از معدود معایب هودهای مخفی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سختی نصب هود مخفی: یکی از چالش‌هایی که خریداران هود آشپزخانه محفی با آن مواجه هستند. برای نصب هودهای مخفی، به فضای مخصوص و کابینت سفارشی نیاز است.

احتمال عدم پوشش کامل اجاق گاز: به دلیل اینکه فضای هودهای مخفی از قبل مشخص شده و معمولا امکان جابجایی آن‌ها وجود ندارد. بنابراین اگر هود مخفی را در ابعاد مناسب خریداری نکنید، ممکن است اجاق گاز شما را به طور کامل پوشش ندهد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا