ترندهای کسب و کارعمومی

سبک دکوراسیون امروزی

پیروی از یک سبک خاص در منزل و محیطی که شما در آن زندگی می کنید وابسته به آگاهی کامل شما از سبک های مختلف دکوراسیون است زیرا شما فقط در صورتی می توانید یک دکوراسیون خوب را ترتیب دهید که از آن آگاهی داشته باشید تا بتوانید تمام پارامترهای مختلف را هنگام چیدمان و خرید وسایل رعایت کنید.

احتمالا تا قبل از خواندن این مطلب تصور کنید که سبک های خارج از دو یا سه مورد نیستند اما در این مطلب متوجه می شوید که انواع مختلف سبک های دکوراسیون داخلی وجود دارند که ما چند نمونه از مهم ترین و پرطرفدارترین آنها را برای شما توصیف می کنیم.

سبک دکوراسیون مدرن

وقتی که صحبت از دکوراسیون مدرن می شود باید به سراغ رنگ های ساده و خط های صاف و منظم بروید و بیشتر به دنبال وسایلی باشید که در ساخت آنها از شیشه و استیل بیشتر استفاده شده است اگر دقت کنید متوجه می شوید از مواردی صحبت کردیم که در تمام آنها سادگی حرف اول را می زند و برای همه المان ها سعی می شود که براق بودن و صاف و صیقلی بودن جزو پارامترهای اولیه باشد زیرا در سبک دکوراسیون مدرن سادگی و شفافیت حرف اول را میزند.

هرچه بیشتر از amenajari living open space خود استفاده کنید ، مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر در بخشی از کشور زندگی می کنید که در بهار و پاییز هوا سرد است ، برای تمدید فصل فضای باز خود یک شومینه یا بخاری ایستاده در نظر بگیرید.

سبک دکوراسیون امروزی

خیلی از افرادی که به دنبال  چیدمان دکوراسیون طبق اصول و قاعده هستند وقتی کمی در دنیای مد و طراحی وارد می شوند متوجه می شوند که سبک مدرن و امروزی با هم متفاوت است در صورتی که عامه مردم فکر می‌کنند که سبک امروزی و مدرن مثل هم هستند.

تفاوت اصلی این دو سبک در این است که سبک مدرن سبکی است که قدمت بیشتری دارد و تقریباً از قرن بیستم این طراحی‌ها رواج داشته اما وقتی صحبت از سبک امروزی می شود علاقه و تمایلات مردم وارد آن شده و انعطاف پذیری بیشتری دارد و شما دستتان برای ایجاد یک سری تغییرات باز است. مثلا می توانید از خط های خمیده در طراحی ها استفاده کنید به صورتی که اجازه خیلی از تغییر و تحولات در سبک مدرن به شما داده نمی شود.

سبک دکوراسیون مینیمال

وقتی که تصمیم گرفتید از سبک مینیمال در خانه خود استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که پر کاربرد ترین رنگ در این دکوراسیون رنگ سفید است. این سبک از سبک مدرن هم ساده‌تر است و خیلی زیاد از رنگ های خنثی در این سبک استفاده می شود و باید تا جایی که امکان دارد از گذاشتن وسایل اضافی در این دکوراسیون خودداری کنید.

در اصل وقتی به خانه ای که سبک مینیمال دارد نگاه کنید متوجه خلوت بودن خانه و آرامش بیش از حد آن می شوید. البته در نظر داشته باشید که دست شما برای استفاده از رنگ های متضاد باز است یعنی می توانید از سیاه و سفید در کنار هم استفاده کنید تا بیش از حد خنثی نباشد و یک تعادلی در آن ایجاد شود.

سبک دکوراسیون روستیک

اگر تصمیم گرفتید در خود از سبک روستیک استفاده کنید که خیلی ها آن را به اسم روستایی هم می شناسند. لازم است یک خانه کاملا ساده و بی‌آلایش را ترسیم کنید و از وسایلی مثل سنگ و چوب زیاد استفاده کنید و در کل فضا را به نحوی طراحی و چیدمان کنید که با نگاه کردن به آن افراد احساس کنند که پا به چند سال قبل و خانه‌های قدیمی گذاشتند.

سبک دکوراسیون کانتمپروری، خانه شما را مدرن و امروزی نشان می‌دهد - مجله بلج

جالب است بدانید که در این سبک تا جایی که امکان داشته باشد از وسایل رنگ و رو رفته و کهنه استفاده می کنند چون در لغت هم روستیک به معنای رنگ و رو رفته است. البته وقتی صحبت از وسایل رنگ و رو رفته می کنیم آن را با وسایل غیر قابل استفاده و دور ریختنی یکی ندانید.

سبک شیکر در دکوراسیون داخلی

در بین سبک های مختلف دکوراسیون داخلی سبک شیکر یکی از سبک هایی است که شما ناخواسته و حتی بدون داشتن اطلاعات به سمت آن جذب می شوید زیرا سادگی و پاکی خاصی در این سبک وجود دارد.

و بارزترین ویژگی این سبک استفاده از رنگ های مات و خنثی مثل خاکستری، بژ و طوسی است و در همه قسمت های خانه از وسایلی استفاده شده که رنگ مات دارند حتی در قسمت هایی که چوبی هستند سعی شده چوب ها تیره رنگ باشند و براقیت نداشته باشند.

سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

در خانه های ایرانی بیشتر مردم از سبکی استفاده می‌کنند که شاید در بیشتر دنیا هم شناخته شده باشد و برای حفظ این مشخصات مردم ارزش زیادی قائل هستند. معمولا در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی همه محاسبات با دقت انجام شده و طراحی های جالب دیده می شود و استفاده از ستون های بلند و ایوان های مرتفع جزوه ویژگی های اصلی در طراحی و دکوراسیون خانه های ایرانی می باشد.

وسایلی که در منازل ایرانی استفاده می شوند خاص خودشان هستند و وسیله ای مثل فرش ایرانی در تمام دنیا شناخته شده است. بعضی از افراد در تلفیق سبک ها از فرش ایرانی استفاده میکنند.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

از بین انواع مختلف سبک های دکوراسیون داخلی وقتی صحبت از سبک سنتی غربی می‌شود منظور همان سبک کلاسیک است که به نظم و تقارن زیادی پایبند است. سبک کلاسیک جزو آن دسته از سبک هایی هست که نظم زیادی در آن حاکم است و اصالت و سنگینی زیادی در فضا به وجود می آورد و یکی از اصلی ترین شاخصه های این سبک تقارن در بین وسایلی است که در دکوراسیون قرار دارند. یعنی شما از هر وسیله دکوری که بخواهید در سبک کلاسیک استفاده کنید باید جفت داشته باشید و جهت آن را در محیط قرار دهید تا به صورت کامل دکوراسیون متقارن باشد.

معمولاً طیف رنگی که در سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده میشود رنگ های کرمی و قهوه ای است که تجمع بیشتری در خانه به وجود می‌آورد. بیشترین چیزی که در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود چوب و وسایل چوبی هستند.

اگر تصمیم گرفتید ای با سبک کلاسیک داشته باشید باید برای ساخت ها به سراغ چوب های بلوط و گردو بروید که رنگ های روشن مثل سفید استخوانی جزو پرطرفدارترین رنگ ها برای کابینت های کلاسیک هستند.

مرجع : pinterest.com

در مورد کلاسیک باید توجه داشته باشید که تخت خواب چوبی که حکاکی های زیادی دارد در کنار روتختی های کلاسیک و آباژور های سرامیکی چوبی و پرده های والان دار تکمیل کننده این سبک کلاسیک در اتاق خواب شما خواهند بود.

 

دکمه بازگشت به بالا