ترندهای کسب و کارعمومی

کانال عایق پیش عایق ساخته شده تهویه هوا و کولر چیست ؟

عایق کاری روش بهتری نسبت به عایق پس از نصب است و کانال پیش عایق شده هوا یا کانال های خنک کننده از پیش ساخته شده راه حل های بهتری هستند. زیرا پس از نصب، عایق کاری به خصوص در اتاق هایی با ارتفاع سقف کم با مشکلات و چالش های زیادی همراه است. پیش ایزوله سازی به معنای جداسازی قبل از اجراست.

کانال های پلی یورتان نوعی لوله برای انتقال هوا هستند که می توان از آن ها به عنوان جایگزینی مناسب برای ورق های قدیمی گالوانیزه یاد کرد.

معرفی کانال کولر پلیمری

کانال کولر های پیش عایق پلیمری

کانال های کولر پلیمری پیش ساخته و عایق شده قیمت بسیار مناسب تری داشته و سرعت نصب آن ها بسیار بالاست. همچنین با کارایی بهتری که نسبت به نسل های پیشین خود دارند باعث عدم ایجاد آلودگی صوتی می شوند.

به علاوه با استفاده از این نوع کانال کولر پیش عایق می توانید از انرژی نهایت مصرف را برده و مصرف انرژی را بهینه سازی نمایید.

از دیگر نکات مثبت این محصول می توان به همگامی با اصول و استانداردهای بهداشتی اشاره کرد. دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی شود و همچنین استانداردهای پخش سرمایش کولر را رعایت می کند.

کانال فنولیک عایق شده چیست؟

یکی از کانال های پیش عایق مطرح در این صنعت، کانال فنولیک است. این کانال ویژگی های مناسبی داشته که با استفاده از آن می توان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

همچنین وزنی بسیار سبک داشته و وزن کلی آن 20 درصد کمتر از وزن نوع گالوانیزه آن است.

همچنین در برابر آسیب های احتمالی مقاومت داشته و با ضریب انتقالی حرارتی پایین و کندسوزی، یکی از عایق های حرارتی برتر به شمار می رود.

همچنین ضدآب بوده و به همین علت در برابر خرابی های آبی مقاومت دارد.

این کانال کولر آماده با سرعت بالایی نصب شده و عمر مفید بالایی دارد. همچنین مطابق با استانداردهای برتر جهانی و ایران است و برای مناطق شمالی و جنوبی کشور که آب و هوای مرطوب دارند، مفید و قابل استفاده است.

کانال کولر پلی یورتان پیش ساخته چیست؟

یکی از مهم ترین روش های کانال کشی پیش عایق، کانال پلی اورتان یا پلی یورتان الموت تهویه است. کانال فوم پلی یورتان یک نوع کانال کولر فومی است که وزن زیادی ندارد و سرعت نصب بالایی به نسبت نسل های پیشین خود همچون کانال های گالوانیزه دارد.

این کانال از مواد پلیمری معروف به پلی یورتان تولید شده است که جزئی از خانواده پلیمرها است و بسیاری از پلاستیک های دیگر تفاوت هایی دارد.

کانال پلی یورتان کاملا بی خطر هستند به این علت که این ماده پلیمری در برابر عوامل محیطی واکنش زیادی ندارند و همین باعث می شود که مواد خطرناک از آن ها تشعشع پیدا نکند.

این نوع کانال پیش ساخته هوا از یک جدار داخلی با نوعی فوم سرد تزریقی و دو لایه آلومینیوم در اطراف آن ساخته شده است.

کانال پیش عایق وزن زیادی نداشته و در مقابل نسل های پیشین همچون کانال های گالوانیزه، سرعت نصب پایینی دارد.

از جنبه های مختلف اجرا، عملکرد و هزینه نصب نیز جایگزین مناسبی برای نسل های پیشین خود می باشد.

روش ساخت کانال پلی یورتان پیش عایق آماده در 8 مرحله

ساخت کانال پلی یورتان دارای 8 مرحله است که در این بخش قصد داریم در مورد این مراحل صحبت داشته باشیم.

 اولین مرحله ساخت کانال پلی یورتان قرار دادن طرح کلی کانال بر روی ورق پلی اورتان می باشد. باید با استفاده از یک قلم یا خودکار طرح کلی را ترسیم کنید. نکته مهم آن است که می بایست خطوط طراحی را به درستی رعایت کنید تا طرح نهایی شما جذابیت بالایی داشته باشد.

 در مرحله بعدی شما باید برش کاری را انجام دهید. در این بخش شما می بایست برش های 45 درجه ای را در طول لبه هر کانال ایجاد نمایید.

 در این بخش می بایست با استفاده از ابزار خم کن ورق های برش خورده که به صورت 90 درجه هستند در فواصل کوتاه فشرده سازی کرد تا بتوانیم ورق را خم کنیم.

 در مرحله بعد می بایست چسب را به ضلع های مختلف ورق پلی اورتان چسبانده تا بتوانیم اضلاع را به یکدیگر بچسبانیم. این کار می بایست در فضای باز صورت گرفته و برای چسب کاری باید مطمئن شوید که گرد و خاک بر روی آن بخش وجود نداشته باشد. برای آنکه چسب خودش را بگیرد، باید حدود 10 تا 20 دقیقه منتظر ماند.

 در مرحله مونتاژ، قطعات چسب کاری شده باید از بخشی که چسبی است به یکدیگر متصل کنیم.

 در این مرحله باید چسب کاری بیرونی کانال را انجام داد که با استفاده از نوار چسب آلومینیوم که ضخامتی استاندارد (بالای 30 میکرون) دارد، صورت می گیرد. استفاده از این چسب به علت آن است که درزهای بیرونی کانال مسدود شده تا فوم پلی یورتان در برابر هوا اکسید نشود.

 درزبندی کردن داخلی مرحله یکی مانده به آخر کار ماست. در این مرحله می بایست درزهای کانال پیش عایق کولر توسط ماستیک عایق بندی شده تا فوم پلی یورتان توسط هوا دچار خوردگی نشود. همچنین بدین منظور انجام می گیرد تا ذرات پلی یورتان در هوا منتشر نشوند.

 در مرحله پایانی کار، بخش های ابتدایی و پایانی کانال را PVC زده و بین دو فلنج از گوشه های فلزی استفاده کرده تا استحکام کانال بالا رود.

نکات مهم در خرید ورق عایق پلی یورتان پی پال

این ورق عایق نوعی از ورق پلی یورتان بوده که در چند کلاس برای فروش عرضه شده و در برابر صوت عایق است.

این ورق عمر مفید بالایی داشته و وزن آن کم است. با توجه به نکاتی که پیرامون این ورق ذکر شد، طبیعی است که نصب آن نیز سادگی بالایی داشته باشد.

از این نوع ورق می توان در تمامی نقاط آب و هوایی استفاده داشت و دامنه کارایی دمایی آن از -150 تا +150 درجه است.

همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر آب داشته و نیازی به ساپورت های آهنی و دیگر و اتصال دهنده ها ندارد. از دیگر نکات مثبت آن، ضریب انتقال حرارتی ناچیزی است که دارد.

برای خرید عایق الاستومری می توانید به سایت الموت تهویه مراجعه نمایید. این وب سایت بهترین محصولات با کیفیت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

معایب کانال پلی یورتان پیش ساخته آماده چه هستند؟

اگر نیاز باشد که از پلی یورتان تزریقی استفاده کنید، نصاب باید متخصص و مجرب و تجهیزات مخصوص را همراه خود داشته باشد.

همچنین به قطر و ضخامت های بیشتری برای عایق کاری نیاز است که به نسبت به سایر عایق های سرد همچون الاستومری بیشتر است.

باید در نظر داشته باشید که دمای کاری می بایست در محدوده دمای مورد نظر باشد.

در غیر این صورت، مقاومت حرارتی پلی یورتان به شدت کاهش پیدا می کند.

کانال کولر پلی اورتان همچنین دو عیب دیگر دارد، اول آن که قابلیت شعله ور شدن داشته و در صورت بروز آتش سوزی، گازهای سمی منتشر می شود و دوم آن که بلوک های از پیش ساخته عایق های جنس پلی یورتان گردزا هستند و گرد و غبار تولید می کنند.

کانال کولر پلاستیکی پیش عایق چیست؟

کانال های کولر پلاستیکی نیز مزایای زیادی داشته و استفاده از آن ها در حال گسترش است.

این کانال کولر پیش ساخته ها در حال جایگزین شدن با کانال های فلزی گالوانیزه هستند و وزنی کم، سرعت نصب بالا و قابلیت کاهش صدا دارند و ضد باکتری های مضر و انواع قارچ هستند

. همچنین عایق حرارتی بوده و قیمتی مناسب تر دارند.

این نوع کانال دارای تنوع بسیاری بوده و سرعت ساخت و نصب بالایی دارد. این محصولات نیز به نسبت کانال های گالوانیزه کار خود را بهتر انجام می دهند و در حال گسترش استفاده توسط متقاضیان هستند.

کانال های فلکسیبل دارای شکلی خرطومی مانند بوده و انسجام بالایی دارند و به همین علت قابلیت چرخش در هر طرفی را دارند.

این کانال ها در برابر حرارت و اشعه یو وی مقاومت بالایی به خرج داده و عایق صوتی محسوب می شوند. همچنین وزنی کم داشته و لرزشی ندارند.

کانال های گالوانیزه انعطاف پذیری بالایی نداشته و در مکان هایی که سقف کاذب دارند نمی توانند به خوبی نصب شوند.

به همین علت می توان از کانال فلکسیبل استفاده داشت تا بهترین عملکرد حاصل شود.

در مکان های مختلف ضخامت های بدنه مختلفی لازم است و این نوع کانال قابلیت آن را داراست که با ضخامت های مختلفی تولید شود.

همچنین قطرهای فنر ضخیم تری داشته که برای کاربردهای گوناگون مفید واقع می شوند.

کانال های فلکسیبل دارای انعطاف پذیری خوب در نقاط صعب العبور بوده و استحکام کششی بالایی دارند.

این کانال کولر پیش ساخته در برابر واکنش های شیمیایی به خوبی مقاومت کرده و به همین علت لازم نیست بابت ذرات مشکل زای آن ها نگران باشید.

کانال کولر آماده عایق کاری شده

این نوع کانال همچنین در برابر رطوبت مقاومت داشته و تحت تاثیر عوامل محیطی تخریب نخواهد شد.

این کانال را می توان در رنگ های سیاه و شفاف تولید کرد و به هنگام نصب سادگی بالایی دارند. به علت سبک بودن، قابلیت حمل و نقل آسانی داشته و در برابر آسیب های احتمالی مقاوم هستند.

این محصولات قیمت مقرون به صرفه ای داشته و در مقایسه با سایر کانال های تولید شده با مواد اولیه دیگر ارزان تر هستند.

نوع دیگر از این کانال کولر آماده میتوان به کانال گالوانیزه پیش ساخته کولر اشاره کرد که بر روی ورق های این کانال عایق های فومی چسبانده شده است و در ابعاد استانداری بصورت کانال چهارگوش گالوانیزه تولید می شود که برای فضای بیرونی و یا دخلی ساختمان قابل نصب میباشند

این نوع کانال ها با توجه به عایق بندی پس از تولید میتوان در ابعاد مورد نیاز مشتری کانال را ساخت و سپس برای عایق بندی اقدام نمود.

قیمت خرید کانال پیش عایق و پیش ساخته در الموت تهویه

شما می توانید بر اساس نیاز خود هر یک از کانال های پیش عایق معرفی شده را تهیه نمایید. در این مقاله در مورد انواع کانال های پیش عایق و کانال های کولر بر اساس جنس ساخت آنها صحبت شد.

هر یک از موارد شرح داده شده برای موقعیت ها و شرایط مناسب بوده و می توانید بسته به نیاز و کارایی لازمی که از کانال انتظار دارید، هر یک را انتخاب نمایید.

دکمه بازگشت به بالا