ترندهای کسب و کارعمومی

بهترین پرده نمایش برقی

یکی از عوامل اثرگذار بر کیفیت تصاویر ارائه‌ شده توسط دیتا پروژکتورها، نوع و کیفیت پرده نمایش آن‌ها است. در واقع پخش تصاویر بر روی یک پرده نمایش نامرغوب، کیفیت تصویر نهایی را نیز کاهش خواهد داد. بنابراین خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور از جنس مرغوب و باکیفیت، برند معتبر و متناسب با کاربری و مصارف شما ضرورت و اهمیت ویژه‌ای دارد. در آی پروژکتور قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه این محصولات بپردازیم و برخی از انواع پرده نمایش ویدئو پروژکتور را معرفی کنیم. تا  خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور راحت تر انجام دهید.

پرده نمایش برقی

این محصولات با استفاده از یک موتور برقی و یا الکتریکی کار کرده و به راحتی باز و بسته می‌شوند. شما می‌توانید این نوع از پرده‌های نمایشی را با استفاده از یک ریموت کنترل تحت مدیریت خود دربیاورید. قیمت پرده نمایش برقی نسبتاً بالا است. به‌ همین دلیل هم در بیشتر موارد در کاربری‌های خاص از قبیل اتاق‌های کنفرانس و یا همایش‌ها از آن‌ استفاده می‌کنند.

این پرده‌ها را می‌توانید به‌ صورت دیواری و یا سقفی مورد استفاده قرار دهید و ابعاد و اندازه‌های بسیار بزرگ‌تری را به نمایش درآورید. این محصولات در حال حاضر توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.  به‌ همین دلیل هم با قیمت‌های متنوعی به خریداران واگذار می‌شوند. پس پیش‌ از خرید این محصولات می‌توانید به مشاهده لیست قیمت پرده نمایش ویدئو پروژکتور اقدام کرده و ویژگی‌های هرکدام را بررسی کنید و سپس به خرید محصول مورد نظر خود دست بزنید.

پرده نمایش ثابت

پرده‌های نمایش دیتا پروژکتور که به‌ صورت ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌ منظور نصب دائمی در یک محل خاص، طراحی و تولید شده‌اند. بنابراین این محصولات نیازی به جمع شدن ندارند.  از آن‌ جایی‌ که باز و بسته کردن مداوم پرده‌های نمایش دیتا پروژکتورها در طول زمان به این محصولات آسیب‌هایی وارد ساخته و موجب خمیدگی آن‌ها و یا به وجود آمدن کشیدگی‌هایی در اطراف این محصولات می‌شود، پس پرده‌های نمایش ثابت، ماندگاری و دوام و طول عمر بالاتری دارند.

از سوی دیگر این محصولات، بسیار ساده بوده و برای مصارف و کاربردهایی از قبیل سالن‌های کنفرانس و یا حتی سالن تئاتر نیز مناسب و کاربردی‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای این محصولات قیمت آن‌ها است. قیمت پرده نمایش ثابت بسیار مقرون‌ به‌ صرفه و مناسب بوده به‌ همین دلیل هم بسیاری از افراد از آن برای مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

پرده نمایش دستی

پرده نمایش‌های ویدئو پروژکتور که به‌ صورت دستی طراحی‌ شده‌اند یکی از انواع پرکاربرد این محصولات هستند. این نوع پرده‌ها را می‌توانید هم بر روی سقف نصب کرده و هم بر روی دیوار مورد استفاده قرار دهید. پرده‌های نمایش دستی با استفاده از نیروی دست و به‌ صورت مکانیکی کار کرده و باز و بسته می‌شوند.

اگر می‌خواهید به خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور برای مصارفی از قبیل کاربردهای آموزشی در مدارس و یا دانشگاه‌ها دست بزنید، این نوع پرده‌های نمایش گزینه‌هایی بسیار مناسب خواهند بود. قیمت پرده نمایش دستی مقرون به صرفه و مناسب بوده و با توجه به عامل برند و شرکت سازنده آن دچار تغییراتی می‌شود.

از سوی دیگر قیمت پرده نمایش با توجه به ویژگی‌ها و کیفیت‌های این محصولات متغیر و متفاوت خواهد بود. پرده‌های نمایش دستی از عمر و دوام بسیار بالایی برخوردار شده‌اند. بنابراین می‌توانید مدت زمان طولاگر یک ویدئو پروژکتور در اختیار دارید اما هنوز تصویر آن را روی سطوح مختلف پخش می‌کنید، وقت آن رسیده که ویژگی‌های برجسته‌ی یک پرده پروژکتور اختصاصی که دید شما به تصویر را متحول می‌کند، نگاهی بیندازید.

استفاده از ویدئو پروژکتور در سال‌های اخیر با توجه به افزایش کیفیت و صفحه‌ی بزرگ، گسترده‌تر شده است اما خیلی از افراد با وجود هزینه برای خرید یک پروژکتور خوب، تصویر آن را روی سطح مناسبی پخش نمی‌کنند و بخش زیادی از ظرفیت نمایش را از دست می‌دهند.

شاید مناسب باشد که با آگاهی از ویژگی‌های یک پرده پروژکتور و انواع مختلف آن، کیفیت تصاویری که تماشا می‌کنید را ارتقا دهید. به همین دلیل در این مطلب به بررسی جامع پرده نمایش می‌پردازیم و آن را از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌کنیم.

پرده پروژکتور (Projector Screen) چیست؟

همان‌طور که نامش هم نشان می‌دهد، پرده‌ی نمایش صفحه‌ای است که تصویر ویدیو پروژکتور روی آن نمایش می‌یابد. این نوع صفحه‌های نمایش، برای بازتاب تصاویر از یک پروژکتور روی یک سطح بزرگ و اغلب برای اهداف نمایش سینمایی، گیمینگ یا ارائه‌ی آموزشی و تجاری ساخته شده‌اند.

شاید تصور کنید که وقتی می‌توان تصویر را روی هر سطحی از جمله دیوار یا تخته وایت‌برد انداخت، چه ضرورتی به داشتن یک پرده‌ی نمایش است؟ اما خوب است بدانید که سطح پرده نمایش، تفاوت قابل توجهی در تصویری که می‌بینید دارد. در این‌جا دلایل نیاز به یک پرده‌ی نمایش را مرور می‌کنیم.

ضرورتِ داشتن پرده پروژکتور

بیشترین بهره از کیفیت ویدیو پروژکتور، فقط توسط یک پرده پروژکتور خوب تأمین می‌شود. پرده نمایش با پوشش ویژه، خاصیت انعکاسی را افزایش می‌دهد. در حقیقت این ابزار، چندین مزیت دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱. وضوح تصویر بالاتر

یک نمایشگر پروژکتور، کاملا برای ارائه‌ی تصویر با وضوح بالا طراحی شده است. وضوح واقعی زمانی برای بیننده قابل درک است که به سطحی بتابد که مانع یکپارچگی پیکسل‌ها نشود.

هر سطحی مانند دیوار، که کاملا صاف نباشد یا به‌طور کلی هر نوع بافتی بزرگ‌تر از ابعاد تک پیکسل پروژکتور داشته باشد، پتانسیل مختل و مخدوش کردن هندسه‌ی پیکسل را دارد.

اگرچه چشم قادر به تشخیص یک پیکسل مخدوش شده روی سطوح مختلف نیست اما این پیکسل‌ها در کنار هم، تصویر نهایی را از نگاه شما بی‌کیفیت می‌کنند. در مقایسه با این نوع سطوح، هنگام استفاده از یک پرده‌ی نمایش درجه یک، که به درستی با وضوح بالای پروژکتور شما کالیبره شده است، می‌توانید وضوح، شفافیت و پویایی تصویر را تشخیص دهید.

۲. دقت رنگ

در حالی که به‌نظر می‌رسد رنگ سفید، سفید است و رنگ خاکستری، خاکستری، اما در حقیقت آن‌چه می‌بینیم، چیزی در طیف سفید و خاکستری است و حتی در موارد خاصی از رنگ‌آمیزی، تعادل سفید می‌تواند کمی به سمت طیف زرد یا طیف آبی هم متمایل شود.

اما یک پرده نمایش طوری تنظیم و کالیبره شده تا بر تعادل رنگ تصویر تأثیری نگذارد و تأثیر تغییر رنگ را به کمترین میزان برساند.

۳. روشنایی

یکی دیگر از مزایای پرده‌ی نمایش، این است که می‌توان با انتخاب محصولی با درصد بازتاب دلخواه، تجربه‌ی تماشای تصویر را بهتر کرد.

۴. تصویر نرم

پرده‌های نمایش باکیفیت، بافت قابل رؤیتی ندارند و تصویر حاصل جلوه‌ی بیشتری در نگاه مخاطب خواهد داشت. به این دلیل که سطح پرده، هندسه‌ی پیکسل‌های پروژکتور را تحریف نمی‌کند و تغییر نمی‌دهد.

با برخورد پیکسل‌های تابیده شده به یک سطح دارای بافت مشخص، تصویر نهایی می‌تواند نویزدار یا حتی شکسته به‌نظر برسد. اما بافت صاف یک پرده‌ی نمایش، به شما امکان می‌دهد تا به‌خوبی ویدیوهایی با وضوح ۴K و فراتر از آن پخش کنید.

۵. زیبایی

یک پرده‌ی پروژکتور متناسب، می‌تواند زیبایی محیط را بیشتر کند. چه از یک پرده‌ی ثابت استفاده کنید و مانند قاب آن را با دکوراسیون هماهنگ کنید و یا از یک پرده‌ی جمع‌شونده و برقی استفاده کنید که ظاهری مدرن به اتاق خود بدهید، پرده نمایش می‌تواند محیط نمایش شما را کاملا اختصاصی و متمایز جلوه دهد.

نقاط ضعف استفاده از پرده نمایش

استفاده از پرده برای نمایش تصویر ویدئو پروژکتور تنها دو عیب دارد. یکی اینکه نیاز به پرداخت هزینه برای یک پرده‌ی نمایش مطلوب است و دیگری نصب و تنظیم کردن پروژکتور و پرده که کمی بیشتر از زمانی طول می‌کشد که پرده‌ی نمایش ندارید.

اما اگر کمی به داشتن یک تصویر باکیفیت اهمیت می‌دهید، داشتن یک پرده‌ی سینمایی کوچک، این عیب‌ها را جبران می کند و با یک نگاه به جزئیات خیره‌کننده‌ی تصویر در یک پرده‌ی نمایش، توسط یک پروژکتور ۱۲۰ اینچی ۴K، بلافاصله تأیید می‌کنید که خرید شما ارزشش را داشته است.

موارد استفاده‌ی پرده پروژکتور

شاید معلم یا استادی باشید که به دنبال یک صفحه نمایش مطلوب برای نمایش اسلایدها و فیلم‌های آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان خود هستید. شاید یک متخصص حوزه‌ی کسب‌وکار هستید که از پروژکتور بیشتر برای ارائه‌ی پاورپوینت و اکسل استفاده می‌کنید یا شاید یک علاقه‌مند به سینما هستید که می‌خواهید فیلم‌ها را در آرامش و با بهترین کیفیت ببینید. بسته به نیازتان، می‌توانید پرده پروژکتور دلخواه خود را پیدا کنید.

مهم‌ترین موارد استفاده از پرده نمایش پروجکشن عبارتند از:

سینمای خانگی

یک پرده پروژکتور سینمای خانگی برای افرادی که می‌خواهند یک اتاق سینمایی اختصاصی یا شب‌های فیلم در حیاط یا پشت بام داشته باشند یا حتی کسانی که می‌خواهند یک سینما را درست در سالن اصلی خانه‌ی خود تماشا کنند، گزینه‌ای عالی است.

اتاق‌های بزرگ

اتاق‌های بزرگ مانند تالارها، محیطی ایدئال برای یک پرده نمایش بزرگ فیلم هستند.

اتاق‌های کنفرانس

وقتی صحبت از ارائه‌ی داده‌های چندرسانه‌ای به میان می‌آید، هیچ چیز بهتر از یک پرده نمایش نمی‌تواند نگاه‌ها را متوجه خود کند.

کلاس‌های درس

از ابتدایی تا دانشگاه، مراکز آموزشی برای کمک به یادگیری فراگیران، قطعا به صفحه نمایش بزرگ نیاز دارند.

مراسم‌ها

اگر سالنی در اختیار دارید که مراسم خاصی مانند عروسی در آن برگزار می‌شود، داشتن یک پرده پروژکتور بزرگ و باکیفیت و ارائه‌ی محتوای جذاب توسط آن می‌تواند کاملا در ذهن حاضران ثبت شود.

شیوه‌ی کار پرده ویدئو پروژکتور

انواع مختلفی از پرده نمایش برای پروژکتور وجود دارد، اما اکثر آن‌ها بر اساس یک اصل کلی کار می‌کنند. سطح پرده، از یک ماده‌ی بازتابنده ساخته شده است که به‌طور خاص برای بازتاب نور یک پروژکتور به سمت مخاطب طراحی شده است. این ماده‌ی بازتابنده را می‌توان از مواد مختلفی از جمله پلیمر وینیل، دانه‌های شیشه‌ای و پارچه ساخت.

هنگامی که نور یک پروژکتور به سطح پرده برخورد می‌کند، به‌خوبی به سمت مخاطب منعکس می‌شود. میزان نور بازتاب یافته، به عوامل مختلفی از جمله نوع مواد، زاویه‌ی پروژکتور و نور محیط در اتاق بستگی دارد.

ویژگی‌های مواد پرده

یکی از موارد ضروری که باید به آن فکر کنید، مواد به‌کار رفته در پرده نمایش است. این مواد پتانسیل تغییر کامل ویژگی‌های تصویر نهایی را دارند، بنابراین با دقت انتخاب کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا