اجتماعی

افتتاح ۲۷ پروژه آبخیزداری، مرتع و بیابان در استان گلستان

رئیس سازمان منابع طبیعی از افتتاح ۲۷ طرح آبیاری و علفزار و بیابان همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان گلستان خبر داد.

به گزارش شیمیشی، عباسعلی نوبخت وی همچنین گفت: از 27 طرح قابل افتتاح، 19 طرح در حوزه آبیاری و 8 طرح در حوزه بیابانی و بیابانی و 200 میلیارد ریال در اولین سفر رئیس جمهور به استان گلستان وام داده شد. . در دومین سفر حجت الاسلام رئیس جمهور به این استان افتتاح شد.

رئیس منابع طبیعی و منابع آب کشورش در شهرستان رامیان با حضور فرماندار شهرستان رامیان و مدیر کل منابع طبیعی و منابع آب گلستان، پروژه سازه های سنگی ملات ساروج را افتتاح و تشریح کرد. برای رفع سیل و سیل. : افتتاح پروژه ساختمان سنگ ملات مهار سیلاب از محل اعتبارات گردشگری ریاست جمهوری با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی و حجم 2333 متر مربع در رودخانه قره چای (ایستگاه زربین) افتتاح شد. شهر رامیان

وی همچنین گفت: با توجه به حوادث سیل در هفته های گذشته، با توجه به دانش به دست آمده، عملکرد این ساختمان در کاهش سرعت سیلاب و جلوگیری و آسیب رساندن به ساختمان های زیرزمین شهر رامیان کاملا مشخص است.

وی در خصوص اعتبار این پروژه ها گفت: از زمان سفر رئیس جمهور اقلیم کردستان به استان گلستان تاکنون 138 میلیارد ریال برای حوزه آبرسانی و 60 میلیارد ریال برای مراتع و بیابان اختصاص یافته است.

نوبکست توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم در استان گلستان 60 هزار هکتار اقدامات مدیریت عمرانی و 25 هزار هکتار مرتع و مراتع بهسازی و احیا شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و منابع آب کشور اجرای پروژه های عمرانی را یکی از مهمترین برنامه ها برای جلوگیری از تخریب مراتع جنگلی و تاثیر سیلاب در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد و گفت: این پروژه علاوه بر این برای جلوگیری از فرسایش بیش از حد خاک و تغذیه آب های زیرزمینی، نقش موثری در جلوگیری از هدر رفتن آب های جاری، تامین حوضچه های ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وزیر کشور به تغییرات و شرایط اقلیمی اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین فرصت ها برای تامین آب مورد نیاز اجرای طرح های آبیاری است.

نوبکست با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای حفاظت از منابع طبیعی، ارتباطات را سلاح اصلی توسعه فرهنگی و حفاظت از این میراث ارزیابی کرد و یادآور شد: فرهنگ سازی استفاده صحیح از منابع طبیعی باید با مشارکت مردم ایجاد

به گزارش مرکز ارتباطات منابع طبیعی و منابع آب کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه (8 و 9 آذرماه) در استان گلستان، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی – رئیس جمهور و هیئت همراه میهمان مردم استان گلستان دومین سفرشان به استان.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا