اجتماعی

تصویب «منشور کرامت مادری» در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

رئیس مرکز جوانان، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تایید “تبلیغ افتخار مادر” در مرکز جامعه حمایت از جوانان و خانواده خبر داد.

به گزارش شیمیشی، دکتر صابر جباری گفت: «پروتکل کرامت مادری» در بیست و یکمین جلسه مرکز سلامت جوانان و خانواده وزارت بهداشت پس از نشست کارشناسان و کارشناسان به تصویب رسید و به دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شد. و علوم پزشکی به مراکز مرتبط با وزارتخانه اطلاع رسانی شد.

وی همچنین گفت: روسای دانشکده های علوم پزشکی و دانشگاه های کشور باید اقدامات لازم را برای اجرای این مجوز از طریق اردوهای جوانان دانشگاهیان انجام دهند و همچنین موضوع مهم «عزت مادر» به خوبی اجرا شود. در مراکز بهداشتی درمانی، نظارت بر بیمارستان ها و کلیه مراکز وابسته به وزارت بهداشت اعم از مراکز اصلی و غیر پرسنلی، پیمانکاران، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی.

رئیس مرکز سلامت جوانان، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در دو سال اخیر در قالب طرح های مختلف موضوع «احترام به خانواده و مادر» را در دستور کار خود قرار داده است. برنامه ها و اکثر برنامه های وزارت بهداشت بر همین اساس تهیه شده است.

وی همچنین گفت: در بحث جوانان جمعیت، سلامت خانواده و نظام رفراندوم، اهمیت به «خانواده» است و اصل و اساس خانواده، مسأله مادر و مهم ترین سؤال، سؤال است. از مادر افتخار مادر.”

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، جباری با ابراز امیدواری از این که این تصمیم گامی بلند در جهت افزایش کرامت مادر باشد، تصریح کرد: در حوزه فرزندآوری دو کلمه مهم داریم یعنی ارزش فرزندآوری. و «حرمت مادر». در بحث تشویق به ازدواج زودهنگام، فرزندآوری و تحکیم خانواده، مبنای اصلی بحث تکریم مادری است.

رئیس مرکز جوانان، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: معاونت بهداشت برای تبیین این موضوع دوره های آموزشی برای همکاران سلامت برگزار کرده است. به عنوان مثال در شهر قم با حضور ماماهای سراسر کشور مراسم شکوه مادر برگزار شد.

جباری در پایان گفت: مردم عزیز در صورت مشاهده رفتار نامناسب با مادران در مراکز وزارت بهداشت به ویژه بلوک های زایمان می توانند وضعیت 6 سامانه 190 را گزارش کنند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا