علمی و پزشکی

کنسرو ماهی پس از باز شدن قابل نگهداری است؟

آفتاب نیوز:

زهرا یاری طرز تهیه کنسرو ماهی را ذکر کرد و گفت: کنسروها در زمان کنسرو در معرض حرارت زیاد قرار می گیرند و در بسته بندی وکیوم قرار می گیرند.

به گفته وی، بسته به فرآیند کنسرو، مگر اینکه کنسرو به خوبی انجام شود یا شرایط نگهداری فراهم باشد، احتمال رشد باکتری در قوطی تقریبا به صفر می رسد.

یاری خاطرنشان کرد: کنسروها را باید در مکانی دور از حرارت و نور مستقیم خورشید نگهداری کرد و قبل از مصرف حداقل 20 دقیقه بجوشانند. با این حال، جوشاندن کنسروها به این معنی نیست که همه باکتری های احتمالی از بین می روند.

یکی از اعضای کارشناس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به محدودیت نگهداری کنسرو ماهی پس از بازکردن ماهی اشاره کرد و گفت: گاهی کنسرو ماهی در یک وعده به طور کامل مصرف نمی شود و مابقی برای یک وعده غذایی دیگر ذخیره می شود.

وی کنسرو ماهی را بستر مناسبی برای تکثیر باکتری های هوازی دانست و خاطرنشان کرد: امکان نگهداری از کنسرو ماهی در بازه زمانی محدود وجود دارد.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پس از باز کردن قوطی، نباید آن را بیش از 2 روز در یخچال نگهداری کرد و در صورت نیاز به نگهداری در یخچال، محتویات آن را به داخل یخچال منتقل کنید. بطری ظرفی با در محکم بسته

وی توصیه می کند: در صورت نداشتن یخچال می توانید کنسرو ماهی را به شرط گرم نبودن هوا تا دو ساعت در دمای اتاق باز نگه دارید زیرا گرمای زیاد احتمال فساد و مسمومیت غذایی را افزایش می دهد. .

یاری همچنین گفت: کنسرو ماهی را بیش از دو روز در یخچال نگهداری نکنید و باقیمانده کنسرو را در ظرف شیشه ای در بسته در یخچال قرار دهید.

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا