عمومی

ادعای نوری درباره پشت صحنه بررسی طرح صیانت

یکی از اعضای کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران سایت سایبری درباره بازگشت این پروژه به مرکز تحقیقات مجمع توضیح داد.

به گزارش شیمیشی، سایت جمهوری نوشت: دهمین جلسه کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران و اپلیکیشن های پایه در حوزه سایبری برگزار و تصمیم به ارسال این طرح به مرکز پژوهش های مجلس برای تحقیقات بیشتر.

دستور کار این کمیسیون اجرای ماده 142 آیین نامه داخلی مجلس را خواستار شد. اصل 142 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مقرر می دارد که نمایندگان مجلس و دولت نمی توانند طرح قانونی یا طرحی را که بیش از یک موضوع داشته باشد به عنوان یک ماده پیشنهادی و درخواستی تصویب کنند. اگر طرح یا پیش نویس بیش از یک موضوع داشته باشد، مطالب و نظرات باید به طور کامل تهیه و مورد بحث قرار گیرد.

به گفته برخی از اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس، طرح فعلی صیانت از حقوق کاربران و خدمات اولیه فضای مجازی که طرح حفاظت از فضای مجازی نامیده می شود، ابهام دارد. در همین راستا گلمرضا نوری گزلجه نماینده مردم بستان آباد و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم درخواست اجرای این ماده را داشتند و طرح را برای بررسی به کمیسیون ارسال کردند.

در این جلسه اما بدون ذکر نام این ماده از آیین نامه، پس از قرائت هیأت رئیسه و رای اعضای کمیسیون، مقرر شد طرح ظرف مدت 10 روز جهت بررسی به پژوهشگاه ارسال شود. . روزها.

میکروفن رئیس و برخی از اعضای کمیسیون نیز در ابتدای جلسه روشن شد و در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شد.

روز گذشته نیز خبرگزاری آنلاین شیمیشی گزارش داد که در جلسه قبلی کمیسیون برنامه ریزی دفاعی، وزیر ارتباطات طی نامه‌ای خواستار اصلاح برخی از پیش‌نویس‌ها شده و مدعی شده است که پیشنهادات دولت باعث تغییر در اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب شده است.

غلامرضا نوری گزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین و عضو کمیسیون مشترک دفاع از سایبری غلامرضا در جلسه روز گذشته کمیسیون گفت: این تصمیم فرصتی است تا همه مولفه ها نظرات موافق و مخالف خود را اعلام کنند. و بر فرصت برنامه ریزی پیشنهادهای اصلاحی خود نظارت کنید.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم در این خصوص افزود: من از ابتدا با وضعیت فعلی این طرح مخالف بودم و هستیم. تلاش ما اصلاح این طرح است و یکی از راه های اصلاح این طرح این بود که فرصتی را برای همگان فراهم کنیم تا افکار و عقاید و نکات خود را بیان کنند.

نوری گزلجه در مورد پیشنهاد خود برای اجرای اصل 142 مجلس گفت: در جلسه گذشته درخواست اجرای ماده 142 قانون داخلی را داشتم اما جاریانی سعی کرد نامی از اصل 142 نبرد. طرح را بدون وزن دادن به این مقاله به مرکز ارسال کنید. مطالعه با رای گیری انجام شده است.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم نیز گفت: البته بدون تاکید بر اینکه این تقدیم به مرکز پژوهش ها مرتبط با اعمال اصل 142 است، اصل رای گیری و تصمیم گیری قانونی نیست اما به دلایلی. او نمی خواست این را بگوید.”

وی در خصوص دلیل این تصمیم که اشاره ای به اجرای ماده 142 ندارد، گفت: در صورت موافقت کمیسیون که ارائه طرح به مرکز تحقیقات مطابق با اعمال ماده 142 قانون داخلی است. باید 45 روز در شعبه رای نگه داشته شود و 10 روز برای رای دادن به او فرصت داده شود.

نوری گزلجه افزود: علاوه بر مصوبه اصل 142، دولت و دستگاه های اجرایی ذیربط باید در حین مطالعه طرح به پژوهشگاه و وزارت اقتصاد و ارتباطات و کلیه دستگاه ها، کارشناسان، نمایندگان، دستگاه ها دعوت شوند. نمایندگان عصر نیز – در نظرسنجی شرکت کنید، اما متاسفانه برخی افراد علاقه زیادی به شنیدن این نظرات ندارند.

رئیس فراکسیون اقلیت مجلس همچنین با انتقاد از روند حذف رای منتقدان توسط کمیسیون گفت: این دهمین بار بود که دیروز برگزار شد اما کل زمانی که به مخالفان خارج از کمیسیون داده شده کمتر از یک ربع است.

وی افزود: آنها اجازه نخواهند داد صدای فعالان این حوزه که مدعی حمایت از آنها هستند به گوش برسد.

نوری همچنین با اشاره به تنش های موجود بین خود در دیدارهای اخیر خود با رئیس کمیسیون گفت: به دلیل اصرار به شنیدن نظرات مخالفان و منتقدان این طرح، تهدید به شکایت از هیئت نظارت شده ام.

نوری الخزعلی در خصوص اظهارات اخیر احمد الیرضا بیجی با بیان اینکه رئیس کمیسیون از حضور این نماینده در کمیسیون ویژه به دلیل برخی موارد حساس در این طرح ابراز نارضایتی کرده است، گفت: ترکیب فعلی در راستای طرح است. با طرح اکثریت

وی ادامه داد: می خواهند همفکرانی را وارد کمیسیون کنند تا آرای خود را افزایش دهند، زیرا تصویب دو تا سه رای نیاز دارد، بنابراین با مدیریت اجزا سعی در افزایش آرای خود دارند. به وضوح مخالفان را از بین می برد.”

نماینده بستان آباد همچنین با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه دیروز کمیسیون بحث روشنی بین رئیس و برخی اعضا صورت گرفت، افزود: سخنانی که دیروز مطرح شد نشان از اتفاقاتی که در کمیسیون می گذرد دارد.

نوری الخزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه طرحی از سوی دولت و درخواست دولت برای تغییر برخی موارد گفت: این آش آنقدر شور است که صدای دولت را بلند کرده است. “

وی ادامه داد: با تصویب این طرح، در عمل وزارت ارتباطات بی اثر می شود و کمیسیونی زیر نظر شورای عالی فضای مجازی تشکیل و کمیسیون ویژه ای برای آن تعیین می شود.

یکی از اعضای کمیسیون مشترک حفاظت از پروژه های مرکز تحقیقات گفت: امیدواریم این طرح اصلاح شود و آنچه واقعاً برای ساماندهی فضای سایبری نیاز است انجام شود، اما به شرطی که بخواهد مشکلات مالی، منافع اماکن خصوصی و … دسترسی عمومی.” برای مشخص ماندن در برنامه ریزی، سکوت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا