علمی و پزشکی

اختلالات خواب، عامل افزایش وزن دوران یائسگی است

شیمیشی / خراسان رضوی طبق یک مطالعه جدید ارائه شده در نشست سالانه رسمی ENDO 2021 ، تمرکز بر علائم خواب در دوران یائسگی ممکن است خطر افزایش وزن در زنان یائسه را کاهش دهد.

“لیلا گرانت از بیمارستان بریگام و زنان در بوستون آمریکا به دکتر تایمز پارمزان گفت. خواب بهتر زنان یائسه از احتمال افزایش وزن جلوگیری می کند و بنابراین خطر ابتلا به دیابت و سایر بیماری های مرتبط را کاهش می دهد.

محققان برای درک بهتر نقش اختلالات خواب و تغییرات هورمونی در افزایش وزن یائسگی ، 21 زن سالم یائسه را بررسی کردند. برای بررسی اثرات کمبود خواب و استفاده از چربی بدن ، این گروه با استفاده از یک مدل تجربی از اختلالات خواب تجربه شده در دوران یائسگی مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان دو شب خواب بی وقفه و سه شب خواب متناوب داشتند که در آنها هر 15 دقیقه یک بار و هر 15 دقیقه بیدار می شدند. محققان دارویی به نام لوپرولید را یافتند که استروژن را به طور موقت تجزیه می کند تا به یک گروه خواب 9 نفره استراحت دهد.

محققان دریافته اند که میزان دریافت چربی در افراد پس از سه شب خواب ناآرام به طور قابل توجهی بالاتر از خواب طبیعی شب است. در طی سرکوب استروژن ، در خواب طبیعی ، کاهش مشابهی در مصرف چربی وجود دارد.

نتایج این مطالعه نشان داد که ترکیب کم استروژن و اختلالات خواب باعث کاهش رژیم چربی در زنان یائسه می شود.

گرانت در بیانیه مطبوعاتی گفت: “علاوه بر استروژن ، اختلالات خواب مصرف چربی را کاهش می دهد و ممکن است احتمال ذخیره چربی و افزایش وزن در دوران یائسگی را افزایش دهد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا