ترندهای کسب و کارفرهنگ و هنر

همه چیز درباره موسیقی راک

سبک موسیقی مورد علاقه شما چیست؟ راک یک سبک اصیل و همه کاره در موسیقی محبوب جهان است که شامل صداهای مختلف است. ریشه موسیقی راک را می توان در موسیقی دهه 40 آمریکا یافت. با پیشرفت تکنولوژی، موسیقی راک اند رول در فرهنگ عامه تأثیرگذار شد و آن را به راحتی برای خانه در دسترس قرار داد. راک اند رول جای خود را به موسیقی راک و پاپ داد، اما تنوع اصالت و محتوایی که سبک راک ارائه می کرد، آن را به مهم ترین موسیقی قرن بیستم تبدیل کرد. اما راک چیست؟ رایج ترین سازها کدامند؟ زیر شاخه های راک کدامند؟ تفاوت راک و پاپ چیست؟ هر آهنگی گیتار الکتریک است، آیا با درام و بیس راک می نوازی؟ در این مقاله موزیک باران، ما در مورد داغ ترین و پویاترین موسیقی جهان صحبت می کنیم.

سالهای اولیه و اوج شکوفایی راک سنتی

تعریف موسیقی راک این است: «سبکی از موسیقی با ریتم قوی». اما ما می دانیم که سنگ چیزی بیش از این است. مضامین مهم انسانی و عواطف عمیق افراد، از سوی دیگر، داستان سرایی و سبک زندگی خطرناک و غیرعادی همیشه در این سبک وجود دارد. تکامل موسیقی راک از همان ابتدا غیرقابل پیش‌بینی بود، زیرا بسیاری از نوازندگان این ژانر هدف خود را نوآوری و حرکت بر خلاف جهت موسیقی رایج قرار دادند. برای اینکه سبک موسیقی پاپ را بشناسیم، در مقاله درباره آغاز جدایی پاپ از راک صحبت کردیم، اما راک برخلاف پاپ مسیر مستقیمی را طی نکرد و شاخه های مختلف راک دائماً پیشرفت های متفاوتی ایجاد کردند، بنابراین. آن موسیقی از «گیتار الکترونیکی، درام و باس» تا اکنون به Coldplay، Radiohead و ریتم‌های گیتار سنگین و گاهی صداهای سمفونیک با ملودی‌های پیانو و درام‌های الکترونیک تبدیل شده است. گروه هایی مانند Wintersun یا Iron Maiden.

بخش بزرگی از موسیقی راک اولیه حول محور آزادی و جوانان و مصرف مواد مخدر می چرخید و سبک زندگی نوازندگان معروف گروه در آن زمان همیشه دستخوش اتفاقات عجیبی بود.

راک همیشه تحت تأثیر بلوز بوده است و در دهه 1960 گروه‌هایی مانند Cream و Led Zeppelin از این فرصت استفاده کردند تا آهنگ‌های خود را گسترده‌تر کنند و از گیتارهای سخت‌تر استفاده کنند.  دانلود بهترین آهنگ ها . تماشاگران او را به خوبی پذیرفتند و شاید جیمی پیج نمی دانست که گیتارهای دیوانه او باعث تولد یک ژانر ابدی در موسیقی می شود: هارد راک.

در همان زمان، با افزایش علاقه جوانان به سبک زندگی «هیپی»، موسیقی راک نیز تحت تأثیر این فرهنگ تغییر کرد. برخی از گروه‌ها موسیقی محلی را با راک می‌آمیختند که بهترین آنها سیمون و گارفونکل هستند. از سوی دیگر، استفاده از مواد محرک و مواد مخدر و پرهیز از هنجارهای اجتماعی گسترده از اجزای جذاب و مشترک هیپی و راک بود که به پیوند عمیق‌تر این دو کمک کرد. فرانک زاپا، درها، پینک فلوید، جیمی هندریکس، کینگ کریمسون، همگی قطب های تاریخ موسیقی مدرن هستند که از دهه 60 شروع شد و مسیر موسیقی افسانه ای خود را طی کرد.

دهه 70 اغلب دهه کمیک نامیده می شود. استعداد بزرگ موسیقی راک این است که هرکس صدای خود را پیدا می کند و شاخه های جدیدی در راک ایجاد می کند. بسیاری از گروه‌هایی که به گروه‌های محبوب زمان خود تبدیل شدند، تحت تأثیر موسیقی دهه 70 و خوانندگانشان وارد موسیقی شدند و فرهنگ آن‌ها را پذیرفتند. علاوه بر این، مرگ غم انگیز افراد مهمی مانند جیمی هندریکس و جیمی موریسون در این دوره، ماهیت این موسیقی را تحت تاثیر قرار داد. ژانرهای جدیدی مانند کانتری راک و پراگرسیو راک کشف شد. از سوی دیگر، ترانه سرایانی مانند تام ویتس، لئونارد کوهن، نیل یانگ و باب دیلن از خانواده بزرگ راک جدا نشدند و به جریان اصلی موسیقی در غرب تبدیل شدند.

ظهور موسیقی آلترناتیو راک را برای همیشه تغییر داد

پایه های موسیقی آلترناتیو در دهه 1970 با ظهور ریتم های راک و سایر سبک هایی که از قوانین معمول راک پیروی نمی کردند، پایه گذاری شد. Nirvana و Sonic Youth ممکن است اولین گروهی باشند که این کار را با موفقیت انجام دادند. در باتری های جایگزین، دامنه سازها دیگر یکسان نیست، گیتار سولو کم و بیش، پویایی موسیقی تغییر کرده است، و سایر موسیقی ها بیش از پیش از موسیقی شهودی و الکلی و “شکل راک استار” دور شده اند. که باعث شد تکامل باتری های جایگزین کم نبود و در دهه 80 گروه هایی مانند REM، The Cure، The Smiths، U2، Pixies و غیره هر کدام مخاطبان خود را پیدا کردند.

از سوی دیگر، موسیقی متال، پسر دیگر جانشین راک، در این دهه در اوج بود. کمتر کسی نام Metallica، Iron Maiden، Slayer، AC/DC، Kiss یا Scorpions را شنیده است. متال یک فرم متمایز از هارد راک بود که به تدریج هویت خود را پیدا کرد و کاملاً خود را از راک جدا کرد. در مطالب بعدی در مورد آشنایی با سبک های موسیقی بیشتر در مورد متال و شاخه های آن صحبت خواهیم کرد.

ماهیت موسیقی راک

سعی می کنیم در این قسمت به خود سنگ بپردازیم و در آینده اطلاعاتی در مورد شاخه های آن خواهیم نوشت.

قبلاً اشاره کردیم که ضرب درام نقش مهمی در موسیقی راک دارد. اما از نظر ساختاری، راک مانند پاپ از سیستم Verse to Chorus پیروی می کند. در راک کلاسیک، حتی ضربات گیتار و باس به دنبال درام، به جای تنوع صدا و هارمونی، سعی می کنند آکوردهای مورد نظر را به صورت ریتمیک به صدا درآورند. در سال‌های اولیه، علاوه بر ورس و کر، معمولاً بخشی به نام پل (آیه دیگری که بین گروه کر قرار می‌گیرد و فضای جدیدی دارد) و فضایی برای تک نوازی (معمولاً گیتار الکتریک) وجود داشت. با ظهور سبک های جایگزین، تک نوازی در میان بسیاری از نوازندگان رنگ خود را از دست داده و جای خود را به ریتم یا قلاب خاصی داده است که در آن هر ساز نقش خود را می نوازد. در میان سایلنت راک، تک نوازی البته هنوز بخش مهمی از ساختار آهنگ است و پس از انقلاب پینک فلوید و سایر گروه‌های نوآور، قطعات تکراری و به اصطلاح Loops نیز در راک گنجانده شد، جایی که آهنگ دیگر وجود نداشت. به جلو حرکت کن. در مورد تغییر آکورد در دهه 90، تکنوازی کیبورد و سینتی سایزر نیز به تدریج در موسیقی پاپ گسترش یافت و در آغاز قرن بیست و یکم، به ویژه در آمریکا، با ورود رپ و هیپ هاپ به راک، علاقه به این گروه ها برانگیخت.

موسیقی راک اند رول

اما محتوای سبک راک چیست؟ آیا هر چیزی با گیتار الکتریک و درام راک محسوب می شود؟ یا به چیز دیگری نیاز دارد؟ در مورد محتوای موسیقی راک نمی توان پاسخ قطعی داد. درست است که راک در اواسط قرن بیستم به سبک زندگی هیپی ها، مشروبات الکلی و سرگرمی های مختلف نزدیک بود، اما این مضمون در سبک های دیگر موسیقی غربی نیز دیده می شود و تا حدودی می توان آن را متاثر از آنها دانست. فرهنگ جامعه میزبان اما آنچه راک دارد و در هیچ جای دیگری نمی‌تواند بیابد، تلاش راک برای تمرکز و انعکاس رنج بشر و انتقاد از نظام‌های مسلط، به‌ویژه سرمایه‌داری است. در سبک راک شخص به عنوان محور قرار می گیرد و هنرمند بر خلاف دیگر سبک های رایج موسیقی، رضایت مخاطب را ضروری نمی داند و در این سبک داستان زندگی و فراز و نشیب زندگی انسان است. نمونه های زیادی

در این میان در میان معروف ترین گروه های راک می توان نوعی تعادل بین اصالت شادی و سرگرمی و اصالت سطح انسانیت را مشاهده کرد. گروه‌ها و هنرمندانی که علاوه بر آهنگ‌هایی که برای انفجار صحنه و جشنواره‌ها ساخته‌اند، در آثار دیگر از عمیق‌ترین تجربیات بشری و از تلاش‌های مردم رنج‌دیده برای داشتن زندگی بهتر صحبت می‌کنند.

زندگی سنگ است نه پنهان شدن همان گروهی که در آهنگی دعوت به سیگار کشیدن و در آهنگی دیگر از نیمه تاریک ماه و در آهنگی دیگر از جدایی مردم از یکدیگر می گویند. جایی مخالف سرمایه داری است و در جایی دیگر یک روز آفتابی را با فرد مورد علاقه اش تعریف می کند. به قول حضرت حافظ: «حافظ در جلسه زجر می کشم در مهمانی رنج می برم / این شوخی را بنگر که با مردم بازی می کنم».

دکمه بازگشت به بالا