ترندهای کسب و کارعمومی

بهترین جنس کاور تشک برای افراد گرمایی

اصلی ترین چالش این افراد، در هنگام خوابیدن است؛ چرا که به طور معمول، بدن انسان در حالت خواب، دچار تعریق می شود. حالا فرض کنید که تشک تخت خواب شما هم دارای جنس گرم باشد؛ آنگاه مجبور به تعویض آن پس از یکسال می شوید.

از طرفی بیشتر افراد برای جلوگیری از کثیف شدن تشک تخت خواب، ملحفه یا محافظ تشک کشدار را روی تخت خود قرار می دهند؛ اما باید بدانید که برخی از محافظ تشک ها، به اندازه کافی از خود گرما تولید می کنند. بنابراین نتیجه آن، بی خوابی و تعریق بیشتر می شود.

با توجه به این موارد، سعی کنید که در هنگام خرید محافظ تشک، به جنس پارچه آن توجه کنید؛ چرا که امروزه انواع مختلفی از پارچه ها برای دوخت محافظ تشک استفاده می شوند. برای آشنایی با بهترین جنس کاور تشک برای گرمایی ها، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

انواع جنس کاور تشک چیست؟

قبل از معرفی بهترین جنس از ، لازم است که با انواع مختلف پارچه برای دوخت آن آشنا شوید. سپس با بررسی ویژگی های مثبت و منفی هر کدام، بهترین مورد را انتخاب کنید:

1.پارچه پلی استر

یکی از متداول ترین پارچه ها برای دوخت کاور تشک، پلی استر است. این پارچه ترکیبی از نخ های طبیعی و مصنوعی است. به این صورت که 65 درصد الیاف پنبه و 35 درصد الیاف مصنوعی در آن به کار رفته است. البته این میزان، در کارخانه های مختلف، فرق می کند. کاور تشک های از این جنس، کمتر چروک می شوند و عمر مفید آن ها تقریبا زیاد است.

همچنین قابلیت شسشتو و خشک شدن سریع دارند و قیمت آن ها از دیگر پارچه ها کمتر است. اما باید بدانید که با توجه به وجود نخ های مصنوعی در ساختار آن، امکان حساسیت های پوستی بیشتر است.

همچنین میزان پس از بارها شستشو، دچار کرک می شوند و امکان جذب مو و گرد و خاک بر روی آن ها زیاد است. از طرفی مصنوعی بودن نخ های آن، ممکن است سبب ایجاد گرما در تخت خواب شود؛ اما باز هم نسبت به برخی از مدل های دیگر، خنک تر است.

  1. پارچه کتان پنبه

اگر به دنبال محافظ تشک کاملا طبیعی هستید، پارچه کتان یکی از بهترین جنس کاور تشک برای افراد گرمایی  انتخاب های پیش روی شما است؛ چرا که کاملا از پنبه طبیعی ساخته شده است. پارچه کتان به محافظ تشک اجازه تنفس و جذب رطوبت را می دهد. همچنین لکه های موجود بر محافظ کتان، خیلی دیرتر خود را به شما نشان می دهند.

همچنین دوام و استحکام پارچه های کتانی، خیلی بیشتر از پارچه پلی استری است؛ اما به همان اندازه هم نرمی و لطافت دارند. بنابراین اگر به دنبال کاور تشک بسیار خنک هستید، جنس کتان را فراموش نکنید؛ چرا که به عنوان خنک کننده خواب شناخته می شود و گردش هوا را در بدن شما بیشتر می کند. همچنین به دلیل عدم وجود موارد مصنوعی در ساختار آن، امکان حساسیت پوستی را به شدت کاهش می دهد.

  1. پارچه مخمل

یکی از پارچه های بسیار نرم و پر طرفدار برای کاور تشک، از مدل مخمل است. بیشتر افراد با شنیدن نام پارچه مخمل، به یاد گرما می افتند؛ چرا که بافت این مدل پارچه حالت پرز دار است.

اما باید بگوییم زمانی که پارچه نفیس دیگری مانند ابریشم با مخمل ترکیب شود، گرمای خیلی زیادی را تولید نمی کند؛ چرا که پارچه ابریشم، جزو پارچه های خنک محسوب می شود.

این مدل کاور تشک به آسانی شستشو داده می شود و بسیار نرم و لطیف است. از طرفی ضد حساسیت است و به بدن انسان آسیبی وارد نمی کند.البته این موضوع را هم بدانید که پارچه مخمل، دارای انواع مختلفی است که میزان گرمای هر کدام، متفاوت است.

  1. پارچه تنسل

پارچه تنسل، از خمیر چوب درختان خاص مانند اکالیپتوس ساخته می شود؛ از همین رو جزو گروه پارچه های سازگار با محیط زیست است. همچنین در برابر چین و چروک مقاومت می کند و بافت بسیار نرمی دارد. البته با توجه به ویژگی های مثبت پارچه تنسل، میزان خنک بودن این مدل، کمتر از پارچه های کتان است.

  1. پارچه بامبو

بابمو هم یکی از پارچه های سازگار با محیط زیست شناخته می شود و خاصیت ضد حساسیتی دارد. این پارچه شامل سلولز بامبو و الیاف مصنوعی آن است و جنس بسیار نرم تری نسبت به پلی استر و کتان دارد.

همچنین مقاومت و دوام آن هم در برابر چروک شدن بیشتر است. کاور تشک بامبو هم قابلیت تنفسی مناسبی را از خود نشان می دهد و برای افراد گرمایی مناسب است.

  1. پارچه نخی سوزنی

میزان نخ به کار رفته در این مدل پارچه ها، خیلی بیشتر از مدل های مصنوعی دیگر است؛ بنابراین مانع از تعریق افراد در هنگام خواب می شود. همچنین سوزنی بودن پارچه، باعث ایجاد گردش هوا در تخت خواب است. همچنین ماندگاری تشک با شستشو هم زیاد است و طرح های متفاوتی هم دارد.

  1. جنس نانو

قطعا یکی از بهترین پارچه ها برای کاور تشک، جنس نانو است. این پارچه با عنوان تشک های خنک کننده هم استفاده می شود و برای افراد گرمایی، بهترین انتخاب هستند. همچنین با ایجاد گردش هوا در تخت خواب، مانع از تجمع میکروب ها و باکتری ها می شود؛ از همین رو خواب راحتی را به افراد هدیه می دهد. توجه کنید که تعریق زیاد شما با وجود این پارچه ها، کاملا جذب می شود.

با توجه به موارد ذکر شده در این قسمت و با مقایسه ویژگی های هر کدام از پارچه ها، می توانید انتخاب درستی برای پارچه خنک داشته باشید. اما توجه کنید که به هر میزان پارچه خنکی و میزان جذب بیشتری داشته باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر به دنبال رهایی از تعریق بدن خود در تخت خواب هستید، باید به فکر هزینه آن نباشید.

همچنین به این نکته هم توجه کنید که پارچه های خنک، در زمستان هم گرمی در تخت خواب ایجاد نمی کنند؛ از همین رو پیشنهاد می کنیم که در انتخاب پارچه مخصوص به کاور تشک، این مورد را هم در نظر بگیرید.

بهترین کیفیت محافظ تشک را از کجا بخریم؟

درست است که ضد آب بودن و خنکی پارچه کاور تشک، برای افراد گرمایی اهمیت دارد؛ اما به همان اندازه هم باید برای انتخاب فروشگاه خرید آن، وسواس به خرج دهید. این موضوع هم به دلیل سوء استفاده برخی از فروشگاه ها است؛ چرا که برخی از آن ها، محافظ تشک های معمولی را به جای محافظ تشک خنک یا ضد حساسیت در معرض فروش قرار می دهند. پیشنهاد می کنیم که برای شناخت فروشگاه های آنلاین، به سابقه و اعتبار آن ها توجه کنید.

مثلا برخی از فروشگاه ها مانند ، به عنوان تولید کننده اصلی انواع کاور تشک فعالیت می کنند. بنابراین با فروشگاه های واسطه گر مانند دیجی کالا و با سلام، تفاوت دارد. مثلا شما می توانید در صورت عدم رضایت از کاور تشک های یزد نساج، به کارخانه آن ها مراجعه کنید؛ اما در باسلام و دیجی کالا، این کار خیلی سخت تر می شود.

جان کلام

خرید محافظ تشک برای افراد گرمایی، یکی از مهمترین مسائل آن ها است؛ چرا که محصول مورد نظر خود را سخت تر پیدا می کنند. بنابراین ما برای آسان تر شدن خرید این افراد، انواع پاراگر به همین تازگی تشک خریده اید؛ قطعا فروشنده استفاده از محافظ تشک را به شما پیشنهاد داده است.
محافظ تشک بسته به اندازه یا نوع تشکی که دارید، می‌تواند وسیله ای بسیار کاربردی و مفید باشد؛
حتی گاهی ضروری هم هست! نگهداری از وسایل اتاق خواب و اجزای مختلف دکوراسیون، همیشه جزو دغدغه‌های ما بوده
و یکی از مهم‌ترین وسایلی که در صورت کثیف شدن یا آسیب دیدن، برگشتنش به حالت اول سخت است؛ تشک می‌باشد.
در این مقاله قصد داریم در مورد محافظ تشک، انواع مختلف و مزایای آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

در بستر خواب چه خطراتی شما را تهدید می‌کند؟

بقایای میکروارگانیسم‌ها، سلول‌های پوستی مرده، عرق و مایعات دفعی بدن انسان و مو یا مدفوع حیوانات خانگی،کپک،
گرد و غبار، مواد حساسیت زا و.. روی بستر خواب ما باقی می‌ماند. این اجزا گاهی آنقدر ریز و میکروسکوپی هستند
که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، پس نمی‌توانید با قطعیت بگویید که بستر خواب شما کاملا تمیز است.

چرا باید از محافظ تشک استفاده کنیم؟

از میان تمامی‌کالاهای خواب، تشک یکی از مواردیست که بیشترین تماس را با پوست شما دارد. از طرفی شما نمی‌توانید تشک خود را چند هفته یکبار بشویید! به همین دلیل تولید کنندگان کالای خواب، برای حل این مشکل به فکر استفاده از محافظ تشک افتادند. این کاورهای محافظ، از الیاف مرغوب و با قابلیت کشسانی بالا تولید می‌شوند که از ماندگاری و دوام بالایی برخوردارند. محافظ تشک را می‌توانید به راحتی جدا کرده و بشویید؛ سپس اجازه دهید حرارت و نور آفتاب، آن را کاملا ضد عفونی کند. حالا با خیال راحت از خواب خود لذت ببرید.
اما در صورتی که نتوانید بستر خواب خود را طی یک برنامه منظم ضد عفونی کنید؛ قطعا این باکتری‌ها و مواد حساسیت زا روی بهداشت و سلامت شما تاثیر خواهند گذاشت.

ویژگی‌های بهترین محافظ تشک

این کاور شامل یک لایه پارچه ای و قابل شست و شو می‌باشد که می‌تواند دارای طرح و مدل یا ساده باشد. این کاور بسته به جنس مواد
به کار رفته در آن می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته و برای جلوگیری از آلوده شدن تشک، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محافظ تشک به طور کامل سطح تشک را پوشش داده و مانع از نفوذ رطوبت، گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زا می‌شود.
همچنین با محافظت از سطح تشک،مانع تغییر رنگ تدریجی آن خواهد شد.

از طرفی تشک به علت سنگینی، قابل جابجایی و شستشو نیست. اما کاور تشک را می‌توانید به راحتی جدا کرده و بشویید.
در جداره این کاور، یک سری لایه‌های توری با جنس خوب و قابلیت کشسانی بالا تعبیه شده تا این محافظ را روی تشک ثابت نگهدارد.
همچنین این لایه توری به تهویه هوا و خنک شدن بستر خواب کمک می‌کند. البته برخی از کاورها به جای این لایه توری، دارای تعدادی
نوارهای ارتجاعی در کناره‌های خود هستند که تعویض و نصب مجدد آن‌ها را تسهیل کرده است. بسیار نرم و راحت طراحی شده
و احساس راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

محافظ تشک ضد آب کش‌دار

همانطور که می‌دانید، لکه‌‌های حاصل از رطوبت، مایعات، تعریق بدن یا ادرار روی بستر خواب، علاوه بر زشت کردن جلوه تشک، می‌تواند محلی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها باشد. اما کاور تشک می‌تواند به خوبی از نفوذ هرگونه رطوبت به داخل تشک جلوگیری کرده و با یک شست وشوی ساده کاملا پاک شود. جنس محافظ تشک ضد آب معمولا از پلی اورتان یا پلاستیک و وینیل ضد آب تهیه می‌شود.
از طرفی این کاور تشک به دلیل افزایش گرمای سطح بدن، برای یک خواب آرام و راحت در فصول سرد سال مناسب است.استفاده از تشک ضد آب را به افرادی که بدنشان تعریق زیادی دارد، یا اینکه عادت دارند در رختخواب غذا بخورند، همچنین برای تشک کودکان و سالمندان توصیه می‌کنیم. کاور تشک با داشتن کش‌هایی در چهارگوشه خود، می‌تواند به خوبی روی تشک فیکس شده و اصلا حین استفاده از تشک،
جابه جا نمی‌شود.

پوشش مصرفی در روکش تشک به چند دسته تقسیم می‌شود؟

پوشش مصرفی در روکش تشک به دو دسته کلی تقسیم می‌شود که شامل: پد ضد آب و پد جذبی یا پنبه ای می‌باشد.
در ادامه این دو مورد را به شما معرفی خواهیم کرد.

این لایه به خوبی از تشک در برابر رطوبت محافظت کرده و مانع از ایجاد لکه روی تشک می‌شود. این نوع کاور دارای یک لایه (uv) در زیر
و یک لایه لاتکس(tpc) بسیار نازک و غیر قابل لمس به قطر (0/3mm) در درون خود می‌باشد که از نفوذ هرگونه رطوبت جلوگیری می‌کند.
لایه لاتکس به کار رفته در آن، جریان هوا را درون تشک به راه انداخته و دمای بستر را متعادل نگه ‌می‌دارد.

از دوخت لایه‌های سیلیکونی روی هم، این نوع روکش تشک به دست می‌آید. این پد می‌تواند به خوبی هرگونه رطوبت را به خود جذب کرده و مانع از لکه گرفتن تشک شود. قیمت کاور تشک پنبه ای نسبت به کاور واترپروف قیمت مناسب تری دارد. از طرفی این کاور دارای ماهیت طبیعی و گیاهی می‌باشد که نسبت به کاور ضد آب، سازگاری بهتری با پوست بدن انسان خواهد داشت. این کاور علاوه بر نرمی‌ و لطافت،
با جلوگیری از نفوذ رطوبت، مانع رشد قارچ و باکتری شده و محیط خواب شما را کاملا پاک خواهد کرد.
تا اینجا در مورد محافظ تشک ضد آب، ویژگی‌ها و مزایای آن صحبت کردیم. در ادامه می‌خواهیم بدانیم کدام مدل یا برند از تشک برای ما
مناسب تر خواهد بود؟

بهترین نوع محافظ تشک کدام است؟

جدای از جنس و کیفیت مواد به کار رفته، ماندگاری و طول عمر محافظ تشک هم از مواردی است که باید حین خرید به آن‌ها دقت کنید.
در اینجا تعدادی از انواع محافظ تشک را به شما معرفی کرده‌ایم تا به انتخابتان کمک کنیم:

  • کاور مخملی

    این کاور از انواع مختلف مخمل به شکل ساده یا راه راه ساخته شده که خاصیت کشسانی بالایی دارد. با توجه به کاور زیبا و جذاب
    این کاور، می‌توان از آن به عنوان روتختی هم استفاده کرد. در واقع با یک تیر دونشان می‌زنید.

  • کاور بامبو

    در ساخت این کاور از الیاف گیاه بامبو ساخته شده و به طور طبیعی خاصیت آنتی آلرژیک دارد. در صورتی که پوست حساسی دارید،
    بهتر است از کاور بامبو استفاده کنید.

  • کاور کتان و پنبه

    این کاور از پارچه پنبه ای و کتان تهیه شده و با خاصیت آنتی آلرژیک از بروز هرگونه حساسیت جلوگیری می‌کند.

  • پلی استر
    استفاده پلی استر در کاور تشک، آن را نرم و سبک خواهد کرد. از طرفی نظافت چنین تشکی بسیار راحت تر است.
    البته در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است از این مدل استفاده نکنید، چون خاصیت آنتی آلرژیک ندارد. معمولا در هتل‌ها
    از این مدل استفاده می‌شود.
  • روکش نانو

    تکنولوژی نانو امروزه به شکلی کاربردی و گسترده در تهیه محصولات کالای خواب استفاده می‌شود. روکش نانو هم یکی از مواردی است که در زمینه حفظ سلامتی و بهداشت استفاده بالایی داشته و بسیار مطرح است.با توجه به مدل‌ها‌ی مختلف محافظ تشک که در بازار موجود است، باید به سراغ برندی بروید که علاوه بر زیبایی، روی کیفیت و دوام محصولات خود تمرکز داشته باشد.
    یکی از برندهای مطرح در زمینه کالای خواب برند لایکو می‌باشد که می‌تواند انتظارات شما را از یک کاور خواب خوب و کاربردی برآورده کند.

بدون کاور تشک چه بلایی سر تشک خواهد آمد؟

تصور کنید که پس از گذشت مدت زمانی، یک روز شاهد حضور لکه های زشت و سیاه و قهوه ای چربی و رطوبت روی تشک خود شوید.
خودتان هم می‌دانید که شستن و حمل تشک به آن بزرگی، اصلا کار ساده ای نیست. از طرفی خوب می‌دانید که این لکه ها پس از مدتی
دوباره باز می‌گردند و این شست وشو راه حل راحت و دائمی‌ نخواهد بود.
ولی مشکل فقط لکه‌های زشت و سیاه نیست! بوی نامطبوع حاصل از رشد باکتری‌ها هم، فضای اتاق را بدبو کرده است، به طوری که شب هنگام خواب دچار سرفه شده و آرامش را از شما می‌گیرد.
البته این تمام ماجرا نیست، رشد این باکتری‌ها، باعث سرخی و خارش روی پوست حساس شما شده و کلافه تان می‌کند.
اگر می‌خواهید به این کابوس پایان داده و بستری گرم و نرم برای خود بسازید، در اولین قدم باید یک کاور تشک خوب و باکیفیت از یک برند
معتبر و محبوب مثل لایکو تهیه کنید. حالا با خیال راحت بخوابید و از رویای شیرین خود لذت ببرید.

در فروشگاه یزدنساج محافظ تشک انواع متنوعی دارد و بهترین انواع آن، می توانند علاوه بر حفاظت از تشک، نقش حمایت و پشتیبانی بهتر از کمر و گردن را داشته باشد

کلام آخر: در این مقاله به طور مفصل در مورد بهترین محافظ تشک و انواع مختلف آن صحبت کردیم. فراموش نکنید که بستر خواب نقش مهمی‌در داشتن یک خواب آرام و راحت برای شما بازی می‌کند، پس پاکیزگی و زیبایی آن را جدی بگیرید. به نظر شما چند راه دیگر
برای محافظت از تشک وجود دارد؟

 

 

دکمه بازگشت به بالا