ترندهای کسب و کارعمومی

چگونه اب استخر را گرم کنیم؟

موضوع گرم‌ کردن آب استخر خانگی با هزینه مناسب و البته دشواری کم‌تر یکی از دغدغه‌های کلیدی کسانی است که اقدام به راه‌اندازی استخر در خانه کرده‌اند. اگر به دنبال بهترین روش گرم‌ کردن آب استخر خانگی بدون هزینه‌های اضافه و یا مشکلات متداول مانند نصب تجهیزات گران‌قیمت و خاص هستید در ادامه با دما استار همراه باشید چون یک راهنمای جامع در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انتخاب بهترین روش گرم‌ کردن آب استخر خانگی

همانطورکه گفته شد موضوع گرم‌ کردن آب استخر خانگی از دغدغه‌ کسانی است که در خانه خود استخر دارند. البته المان‌ها و فاکتورهای انتخاب بهترین روش گرم کردن آب استخر خانگی با هم متفاوت است. اما در ادامه یک راهنمای جامع و کلی در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ برای گرم کردن استخر می‌توانید از تجهیزاتی مثل ، پکیج حرارتی، گرمکن‌های خورشیدی و … استفاده کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

استخر صدف اصفهان

یکی از بهترین استخرهای شهر اصفهان استخر صدف اصفهان است. استخر صدف در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است. این استخر امکانات بسیاری مانند استخر مخصوص بانوان و آقایان، استخر آب گرم و آب سرد، سونا بخار و سونا خشک، جکوزی، سالن ماساژ، سالن بدنسازی و کافه‌ای با کیفیت دارد. در سالن ماساژ استخر صدف می‌توانید از انواع ماساژهای تایلندی، سوئدی، روسی، ماساژ سر و گردن و آروماتراپی لذت ببرید.

گرم ‌کردن آب استخر با پکیج حرارتی

استفاده از پکیج حرارتی برای گرم ‌کردن آب استخر خانگی یکی از روش‌های پرطرفدار و مؤثر برای گرم‌کردن آب استخر است. این روش برای استخر‌های بزرگ و با مساحت زیاد مناسب است.یک پکیج حرارتی شامل یک بویلر، پمپ، فیلتر و برج خنک‌کننده است که در کنار استخر نصب می‌شود. در این روش، آب استخر از طریق یک لوله به بویلر منتقل می‌شود و در بویلر گرم شده و به‌وسیله پمپ به استخر باز می‌گردد. پکیج حرارتی به‌صورت خودکار و با کمترین مصرف انرژی، آب استخر را گرم می‌کند.

استفاده از پکیج حرارتی مزایای زیادی دارد از جمله:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی
  •  عدم نیاز به فضای اضافی برای نصب و راه‌اندازی
  • کنترل دقیق دمای آب استخر
  • راحتی در استفاده و نگهداری

به‌هرحال برای استفاده از پکیج حرارتی برای گرم‌ کردن آب استخر خانگی نیاز به هزینه اولیه بالایی است. بااین‌حال، به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی در طولانی‌مدت، این روش از لحاظ اقتصادی بسیار پر بازده است.

How to heat the pool water

بهره‌گیری از گرمکن‌های خورشیدی

گرم‌کردن آب استخر خانگی با گرمکن خورشیدی یکی از روش‌هایی است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ و انرژی بسیار مفید است. در این روش، از گرمای خورشید برای گرم‌ کردن آب استخر استفاده می‌شود.یک گرمکن خورشیدی شامل یک صفحه نورگیر (کالکتور)، یک مبدل حرارتی و یک مخزن ذخیره آب است. در این روش، آب استخر از طریق یک لوله به کالکتور منتقل شده و در آنجا به‌وسیله نور خورشید گرم می‌شود. سپس آب گرم به‌وسیله مبدل حرارتی به آب سرد در مخزن ذخیره آب منتقل شده و در نهایت به استخر باز می‌گردد.

از مزایای استفاده از گرمکن خورشیدی برای گرم‌ کردن استخر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش هزینه‌های سوخت
  • عدم نیاز به استفاده از منابع انرژی فسیلی
  • کاهش آلودگی محیط‌ زیست به دلیل عدم تولید دی‌اکسیدکربن و دیگر آلاینده‌ها
  •  عدم نیاز به‌صرف وقت و هزینه برای نصب یک پکیج حرارتی

باید در نظر داشته باشید که استفاده از گرمکن خورشیدی برای گرم‌کردن آب استخر به دلیل وابستگی به شرایط آب‌وهوایی در برخی مناطق ممکن است کمتر مؤثر باشد و نیاز به یک سیستم پشتیبان برای گرم‌کردن آب استخر در زمان‌هایی که خورشید نیست داشته باشد.

استفاده از انواع پمپ‌های حرارتی

پمپ حرارتی یکی دیگر از روش‌های گرم ‌کردن آب استخر خانگی است. در این روش، گرمای موجود در هوای خارج از استخر به‌وسیله پمپ حرارتی به آب استخر منتقل می‌شود. پمپ حرارتی هوای خارج از استخر را جمع‌آوری کرده و از آن برای گرم‌ کردن آب استخر استفاده می‌کند.

از مزایای استفاده از پمپ حرارتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کاهش هزینه‌های انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت
  • عدم نیاز به استفاده از منابع انرژی فسیلی
  • امکان تنظیم دمای آب استخر به‌صورت دقیق و کنترل شده
  • عملکرد بهتر در هنگام هوای سرد و کاهش تلفات حرارتی در زمان‌هایی که استخر استفاده نمی‌شود.

از طرفی برای استفاده از پمپ حرارتی برای گرم‌کردن آب استخر نیاز به یک منبع برق قوی و پایدار وجود دارد. همچنین نیاز به‌صرف هزینه برای خرید و نصب پمپ حرارتی و همچنین نگهداری و تعمیرات دوره‌ای آن وجود دارد. در برخی مناطق، هوای سرد می‌تواند عملکرد پمپ حرارتی را تحت‌الشعاع قرار دهد. در ادامه یک راهکار متداول در دسته‌بندی بهترین روش گرم‌ کردن آب استخر خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد.

گرم‌کردن آب استخر خانگی با هیترها

استفاده از هیتر استخر نیز یکی از روش ‌های گرم‌ کردن آب استخر خانگی است. در این روش، آب استخر با استفاده از یک دستگاه هیتر گرم می‌شود. هیتر استخر می‌تواند با استفاده از برق یا گاز طبیعی یا گاز مایع یا نفت یا حتی بر اساس اصول خورشیدی کار کند.

از مزایای استفاده از هیتر استخر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  قابلیت گرم‌کردن آب استخر به دماهای بالا
  •  قابلیت کنترل دمای آب استخر به‌صورت دقیق
  • عدم وابستگی به شرایط هوا
  • عدم نیاز به‌صرف هزینه برای نصب منابع تجدیدپذیر

البته هزینه‌های سوخت برای اجرای هیتر استخر بسیار بالا است و نیاز به‌صرف هزینه برای نصب، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای آن وجود دارد. همچنین، استفاده از هیتر استخر باعث افزایش گرمای تابشی در اطراف استخر می‌شود که ممکن است در برخی موارد مزاحمت برای افراد باشد.

روش گرم‌ کردن آب استخر با دیگ‌های بخار

بهره‌گیری از دیگ بخار برای گرم کردن آب استخر یکی از روش‌هایی است که در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، آب در دیگ بخار گرم می‌شود و سپس به استخر منتقل می‌شود.
از مزایای استفاده از دیگ بخار برای گرم‌ کردن آب استخر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت گرم‌کردن آب استخر به دماهای بالا
  • امکان کنترل دمای آب استخر به‌صورت دقیق
  •  عدم وابستگی به شرایط هوا
  •  قابلیت استفاده از انرژی‌های فسیلی مانند گاز طبیعی و نفت

اما باتوجه‌به هزینه بالای سوخت‌های فسیلی و نیاز به نصب و سرویس دوره‌ای دیگ بخار، این روش ممکن است برای برخی افراد اقتصادی نباشد. همچنین، به دلیل اینکه دیگ بخار حجم زیادی از آب را به بخار تبدیل می‌کند برای پر کردن آب استخر نیاز به استفاده از منابع آبی بیشتری دارید؛ که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها شود. در نهایت باید توجه داشت که استفاده از دیگ بخار برای گرم ‌کردن آب استخر به‌عنوان یک روش مناسب و اقتصادی بستگی به شرایط و نیازهای هر فرد دارد.

استخر مروارید شهر قدس تهران

اين مجتمع ورزشي تفريحي و استخر مروارید شهر قدس تهران سال 1386 در مساحت 11000 مترمربع افتتاح شد اين مجتمع مجهز به استخر با عمق 30/2 مترمربع اتاق سوناي خشك، بخار و جكوزي، قسمت رختكن، دوش، سرويس و بوفه مي باشد.ساعت كار استخر روزهاي زوج از ساعت 8 الي 18 و جمعه ها از ساعت 8 الي 13 ويژه بانوان مي باشد و روزهاي فرد از ساعت 8 الي 23 و جمعه ها از ساعت 13 الي 23 در اختيار آقايان مي باشد.

هواشناسی است. شنا فعالیتی مناسب برای همه‌ی افراد، از جمله کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان است. آموزش شنا و استفاده از استخرها به صورت منظم به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد بدنی و بهبودی در سلامتی خود داشته باشید.در آموزش شنا، مهم‌ترین چیز این است که با تکنیک‌های صحیح شنا آشنا شوید. هر استخر معمولاً در دو نوع کم عمق و عمیق و طراحی می‌شود.استخر و آموزش شنا یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود تناسب اندام، تقویت عضلات و افزایش توانایی بدن است. آموزش شنا مهم‌ترین عامل در بهبود تکنیک‌ها و مهارت‌های شنا است. انتخاب استخر مناسب با آب‌شنا و پلنگار، نیز تاثیر زیادی در تمرین‌ها دارد.

نکته:ادرس استخر شکوهیه قم

قم- قم- جاده قدیم قم تهران- شهرک شکوهیه- میدان صنعت- بلوار آیت الله خامنه ای- کوچه بابونه 6- استخر شکوهیه

دکمه بازگشت به بالا