ترندهای کسب و کارعمومی

مراقبت بعد از لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب یکی از بهترین روش‌ها برای خلاص شدن از چربی اضافی در این ناحیه است. اگر به دنبال راهی برای رفع چربی غبغب هستید، احتمالا نام این روش را زیاد شنیده‌اید. در این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که لیپوساکشن این ناحیه چگونه انجام می‌شود؟ برای چه افرادی مناسب بوده و چه افرادی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند؟ چه مزایایی داشته و چه عوارض و خطراتی به دنبال دارد؟ بعد از این عمل باید چه مراقبت‌هایی را انجام داد؟ تا چند وقت ماندگاری داشته و قیمت آن چقدر است؟

درصورتی‌که غبغب افتاده‌ای داشته و می‌خواهید راهی برای حذف چربی این ناحیه پیدا کنید، حتما با مشورت کنید. متخصص باتوجه‌به میزان چربی در این ناحیه بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد. برای ارتباط با پزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

لیپوساکشن غبغب چیست؟

لیپوساکشن غبغب یکی از است. این عمل کوتاه و سریع بوده و خطرات کمی دارد. تغییرات ایجاد شده در این روش زیاد است. چربی اضافی در این ناحیه تاثیر زیادی روی چهره دارد. با انجام لیپوساکشن چربی این ناحیه برداشته شده و ظاهر جوان‌تر می‌شود.

غبغب در بیشتر مواقع ارثی بوده و با افزایش سن بیشتر دیده می‌شود. معمولا با تغییر سبک زندگی، رعایت رژیم غذایی و ورزش نمی‌توان چربی این ناحیه را از بین برد. به همین دلیل باید از روش‌های مختلف زیبایی مانند لیپوساکشن استفاده کرد. این عمل تنها مختص خانم‌ها نبوده و بسیاری از آقایان نیز این روش را انجام می‌دهند.

اضافه‌وزن یکی از دلایل اصلی افتادگی غبغب است. چاقی به پوست آسیب رسانده و باعث ازبین‌رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. در این شرایط بافت اطراف گردن نیز افتاده شده و غبغب به وجود می‌آید. افزایش سن، سیگارکشیدن، کمبود خواب، زندگی بی‌تحرک و قرارگرفتن در معرض نور خورشید از دیگر دلایل ایجاد غبغب و آسیب به پوست هستند. با لیپوساکشن می‌توان این مشکل را برطرف کرد و جوانی را به پوست صورت بازگرداند.

کاربرد لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب برای افرادی مناسب است که چربی اضافی در ناحیه غبغب دارند. جراحی برای حذف چربی از نواحی مختلف بدن استفاده می‌شود. اگر چربی غبغب به‌قدری زیاد باشد که با روش‌های غیرتهاجمی امکان رفع آن نباشد، پزشک لیپوساکشن را پیشنهاد می‌دهد. لیپوساکشن غبغب مانند هر روش زیبایی دیگری برای برخی افراد مناسب بوده و برای برخی دیگر مناسب نیست. اگر شرایط زیر را دارید، با متخصص پوست و مو مشورت کرده تا لیپوساکشن غبغب را انجام دهید.

  • پوست سالمی دارید و خاصیت الاستیکی آن از بین نرفته است. از ۲۰ تا اواخر دهه ۳۰ خاصیت ارتجاعی پوست از بین نرفته و برای این عمل مناسب است.
  • بیماران مسن هم می‌توانند از لیپوساکشن استفاده کنند. ممکن است پزشک برای این افراد جراحی لیفت را در کنار لیپوساکشن پیشنهاد دهد.
  • چربی باید سطحی باشد. لیپوساکشن نمی‌تواند چربی‌های عمیق را از بین ببرد. برای ازبین‌بردن لایه‌های عمیق‌تر چربی نیاز به اقدامات بیشتری است.

اگر با وجود وزن مناسب چربی اضافی در غبغب دارید، لیپوساکشن غبغب گزینه خوبی برای شما است.

لیپوساکشن غبغب برای چه افرادی مناسب نیست؟

لیپوساکشن غبغب برای برخی افراد مناسب نبوده و بهتر است این گروه از افراد از روش دیگری استفاده کنند. گاهی پزشک برای این افراد لیپوساکشن را در کنار روش زیبایی دیگر پیشنهاد داده و گاهی از روش‌های دیگر استفاده می‌شود. اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، ممکن است لیپوساکشن غبغب برای شما مناسب نباشد.

  • سن شما بالا است و پوست ناحیه گردن افتادگی شدیدی دارد.
  • وزن زیادی از دست داده‌اید و پوست شما شل است.
  • چربی این ناحیه عمقی بوده و نمی‌توان با لیپوساکشن آن را خارج کرد.

مزایای لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب به داشتن ظاهری زیبا کمک کرده و مزایایی به همراه دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای آن عبارتند از:

  • چربی ناحیه غبغب را به طور کامل از بین می‌برد.
  • درمان در یک جلسه انجام می‌شود.
  • عوارض و خطرات آن بسیار کم است.
  • به مشخص‌شدن خط فک کمک می‌کند.
  • در جوان‌تر شدن چهره تاثیر زیادی دارد.
  • به سفت شدن پوست گردن کمک می‌کند.

به نقل از در رابطه با مزایای لیپوساکشن غبغب:

جراحی لیپوساکشن غبغب هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است. با این روش چربی‌های موضعی ناشی از اضافه‌وزن یا منشا ژنتیکی حذف می‌شود. جراح می‌تواند چربی برداشته شده را برای حجیم کردن نواحی خاصی از صورت (گونه‌ها، حلقه‌های تیره دور چشم و چین‌های صورت) استفاده کند. همچنین می‌توان برای بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست و به‌دست‌آوردن یک اثر لیفتینگ بسیار طبیعی اسید هیالورونیک را تزریق کرد.

لیپوساکشن غبغب | همه چیز در رابطه با لیپوساکشن غبغب | دکتر احمدعلی رجب پور

معایب و عوارض لیپوساکشن غبغب

قبل از انجام جراحی لیپوساکشن غبغب باید با معایب این روش نیز آشنا شوید. در این صورت بهتر می‌توان برای آن تصمیم گرفت.

در این جراحی کانول‌ها وارد پوست می‌شوند و می‌توانند عوارضی ایجاد کنند. پزشک باید تمامی این عوارض را به شما توضیح دهد تا با اطلاعات کامل تصمیم بگیرید. از جمله عوارض لیپوساکشن غبغب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خونریزی
  • عوارض ناشی از بی‌‎هوشی مانند مشکلات تنفسی
  • عدم تقارن در دو طرف صورت
  • کاهش حساسیت پوست
  • درد و ناراحتی
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • جای زخم
  • ورم.
مزایای لیپوساکشن غبغب معایب و عوارض لیپوساکشن غبغب
چربی ناحیه غبغب را به طور کامل از بین می‌برد. عفونت
درمان در یک جلسه انجام می‌شود. عدم تقارن در دو طرف صورت
عوارض و خطرات آن بسیار کم است. عوارض ناشی از بی‌‎هوشی مانند مشکلات تنفسی
به مشخص‌شدن خط فک کمک می‌کند. کاهش حساسیت پوست
در جوان‌تر شدن چهره تاثیر زیادی دارد. درد و ناراحتی
به سفت شدن پوست گردن کمک می‌کند. خونریزی

مقایسه‌ی مزایای لیپوساکشن غبغب و معایب آن

در صورت بروز عوارض جانبی لیپوساکشن غبغب چه کنیم؟

اگر هر یک از عوارض جانبی لیپوساکشن غبغب بعد از مدتی برطرف نشد یا بدتر شد، حتما به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. برای ارتباط با بهترین متخصص پوست و مو می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان وجود دارد.

لیپوساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟

در این روش جراحی برای زیبایی ناحیه چانه، چربی غبغب برداشته می‌شود. این جراحی تحت بی‌حسی موضعی انجام شده و نیازی به بیهوشی ندارد. ممکن است پزشک برای عمل داروهای آرام‌بخش تزریق کند. قبل از شروع عمل محلول حاوی بی‌حس‌کننده موضعی و اپی‌نفرین تزریق می‌شود.

پزشک برای لیپوساکشن برش بسیار کوچکی به اندازه ۱ تا ۲ میلی‌متر زیر چانه ایجاد می‌کند. باتوجه‌به مقدار و وسعت چربی یک تا برش کوچک در این ناحیه ایجاد می‌شود. میکرو کانولا از این ناحیه وارد شده و به قسمت رسوبات چربی می‌رسد. با عقب و جلو رفتن کانولا چربی تجزیه شده و به دلیل مکش، بیرون کشیده می‌شود. بعد از پایان عمل برش‌ها به‌قدری کوچک بوده که دیده نمی‌شوند. بانداژ فشاری روی آنها قرار می‌گیرد تا به‌مرور خونریزی قطع شود.

نکات مهم قبل از لیپوساکشن غبغب

قبل از انجام جراحی لیپوساکشن غبغب باید یک جلسه مشاوره با دکتر پوست و مو و زیبایی داشته باشید. در مورد سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود اطلاعات کامل را در اختیار پزشک قرار دهید. پزشک باید نتایج منطقی را به شما نشان دهد تا انتظار غیرواقع‌بینانه نداشته باشید.

پزشک سلامت پوست را بررسی کرده تا بعد از عمل مشکلی به وجود نیاید. در مورد مدت‌زمان نقاهت، عوارض و خطرات اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب

بعد از انجام عمل لیپوساکشن غبغب ممکن است تا چند روز کمی تورم و کبودی داشته باشید. داروی مسکن برای کاهش درد تجویز می‌شود. همچنین باید روی برش‌ها از پماد آنتی‌بیوتیک استفاده کرد تا احتمال عفونت پایین بیاید. برای چند روز از نور خورشید دوری کنید. می‌توانید از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کنید.

مدت‌زمان بهبودی به نوع جراحی شما بستگی دارد. اگر پزشک فقط لیپوساکشن غبغب انجام داده باشد، معمولا در عرض چند روز تا حداکثر یک هفته به بهبودی کامل می‌رسید. اما اگر همراه با لیپوساکشن، لیفت غبغب انجام داده باشید، حدود دوهفته زمان لازم است تا به بهبودی کامل برسید.

برای حداقل ۲۴ ساعت باید استراحت کامل داشته باشید. هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید تا به این ناحیه فشار وارد نشود. حدود ۲ هفته ورزش سنگین نداشته باشید تا زخم‌ها به طور کامل بهبود پیدا کنند.

اگر در مورد مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن غبغب سوالی دارید، بهتر است با مشورت کنید. برای ارتباط با بهترین پزشکان می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دوره نقاهت لیپوساکشن غبغب به‌تنهایی چند روز تا حداکثر یک هفته است، اما اگر همراه با لیپوساکشن، لیفت غبغب انجام داده باشید، حدود دوهفته زمان لازم است تا به بهبودی کامل برسید.

ماندگاری اثر لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب روشی دائمی بوده و می‌توان با انجام این جراحی برای مدت‌زمان طولانی زیبایی را به‌صورت بازگرداند. البته با هیچ یک از جراحی‌های زیبایی نمی‌توان جلوی شل شدن پوست و تجمع چربی در اثر افزایش سن را گرفت. علاوه بر این باید وزن خود را تثبیت کنید. اضافه‌وزن باعث بازگشت چربی به این ناحیه می‌شود.

هزینه لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب یک روش جراحی زیبایی است و هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. سابقه پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی گرین بیوتی در قیمت تاثیر زیادی دارد. همچنین شما باید هزینه‌های جانبی شامل هزینه دستگاه، دستیاران، اتاق عمل و داروها را در نظر داشته باشید. به گفته‌ی بسیاری از پزشکان، هزینه‌ی لیپوساکشن غبغب در سال ۱۴۰۲ از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است.

لیپوساکشن غبغب یکی از روش‌های زیبایی پرطرف‌دار است. در این جراحی یک تا سه برش بسیار کوچک زیر چانه ایجاد شده و میکرو کانولا وارد می‌شود. با مکش دستگاه، چربی‌های زیر پوست تخریب شده و خارج می‌شوند. اگر چربی زیر پوست سطحی باشد و دچار افتادگی پوست نباشید، لیپوساکشن غبغب یکی از بهترین روش‌های زیبایی برای شما خواهد بود. اگر افتادگی پوست داشته باشید، احتمالا پزشک لیپوساکشن را همراه با لیفت گردن و صورت انجام می‌دهد.

در چند روز اول بعد از جراحی کمی تورم و کبودی خواهید داشت. اگر دچار خونریزی شدید یا عفونت شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. برای جلوگیری از عفونت معمولا آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. درصورتی‌که قصد لیپوساکشن غبغب را دارید، باید با دکتر پوست و مو مشاوره داشته باشید. برای می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا