اقتصادیترندهای کسب و کار

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

نصب دوربین مداربسته های مداربسته بر اساس نوع تکنولوژی دوربین به صورت آنالوگ و تحت شبکه (IP) صورت می گیرد. جهت ضبط فیلم دوربین مداربسته بدون اینترنت، تنها کافی است که دوربین مداربسته آنالوگ را به و دوربین IP را به وصل کنید. در این صورت تمامی تصاویر در هارد دستگاه  ضبط شده و هم می توانید به صورت آنلاین تصویر را در مانیتور مشاهده کنیم.

 مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت

جهت مشاهده تصاویر DVR و دوربین ههای تحت شبکه را از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر و بدون اینترنت حتما باید کامپیوتر و یا لپ تاپ شما به شبکه Local (شبکه داخلی سازمان) وصل کنید. سپس باید گزینه پلاگین Active X Controls را فعال نمایید. جهت فعال کردن Active X ها مراحل زیر باید انجام بگیرد:

  • اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید.
  • سپس وارد منوی Tools آن شوید و Internet Options را انتخاب کنید.
  • بر دکمه Security در بالای پنجره و سپس دکمه Custom level کلیک کنید.
  • سپس پنجره تنظیمات امنیتی باز می شود. در پایین صفحه تنظیمات Active X Controls قرار دارد. سپس باید گزینه “Prompt” یا “Enable” را فعال نمایید.
  • بعد از اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

بنابراین شما دیگر می توانید تصاویر دوربین مداربسته را ازریق شبکه Local خود ببینید.

تصویر دوربین مداربسته از طریق وایرلس

یکی از روش های انتقال تصویر بر روی موبایل بدون اینترنت استفاده از دوربین های وایرلس می باشد. اما این دوربین ها محدودیت مسافت دارند و از طرفی اگر مانعی بر سر راه دوربین باشد انتقال تصویر به درستی انجام نمی شود. این دوربین ها نهایت بتوانند تا شعاع 100 متری عملیات انتقال تصویر را انجام دهند. به دلیل محدودیت های مسافتی که این دوربین دارد و حساسیت های امنیتی، مشاورین نصب دوربین مداربسته این مدل از دوربین ها را چندان توصیه نمی کنند.

انتقال تصویر بدون اینترنت با استفاده از آنتنهای رادیویی بلند

با استفاده از آنتن های رادیویی مانند NANO Station می توان انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت را انجام دهیم. پس از نصب دوربین و اتصال آن به DVR یا سرور دوربین مداربسته در مبدا می توان از طریق امواج رادیویی تصاویر را به محل مقصد منتقل کرد.جهت خرید دوربین مداربسته دید در شب لطفاکلیک کنید

انواع انتقال داده به کمک امواج رادیویی

نقطه به نقطه (Point to Point)

  • چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)

نقطه به نقطه (Point to Point)

در انتقال نقطه به نقطه، یک نقطه به عنوان مبدا در نظر گرفته می شود و یک نقطه مقصد. البته اطلاعات می تواند به صورت دو طرفه انتقال کند و اطلاعات از مقصد به مبدا ارسال شود. در انتقال رادیویی دو آنتن باید دید مستقیمی به هم داشته باشند و هیچ مانعی بر سر راه آن نباشد. در غیر این صورت انتقال اطلاعات با مشکل مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توان از دکل استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر یکسری دوربین در نقطه A قرار داشته باشد. می توان با کمک این آنتن ها اطلاعات را به نقطه B که دستگاه DVR یا NVR وجود دارد؛ انتقال داد. این مدل برای کارخانه هایی مناسب است که می خواهند انبار خود را چک کنند. لذا هزینه کابل کشی دوربین از انبار به کارخانه که سرور و یا دستگاه ضبط تصاویر قرار دارد بسیار هزینه بر خواهد بود. بنابراین این روش با قیمت بسیار پایین تر جوابگو خواهد بود.

چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)

در نوع انتقال چند نقطه به یک نقطه، در واقع یک نقطه مقصد می باشد و بقیه نقاط مبدا. در این مدل تمام آنتن ها اطلاعات خود را با اکسس پوینت به اشتراک می گذارند. در این مدل ممکن است استیشن ها (آنتن ها) با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.

به عنوان مثال یک محوطه بسیار بزرگ مثلا باغ باید در چهار نقطه آن دوربین نصب کرد. بنابراین کافی یک آنتن در ساختمان مرکزی قرار داد.

سپس هر دوربین را به یک رادیو (استیشن) متصل کنید و آنتن رادیو باید به سمت اکسس پوینت یا همان انتن مرکزی (مقصد) باشد. بنابراین شما می توانید خیلی راحت و بدون نیاز به کابل کشی بیش از حد (کاهش هزینه ها) از تمام نقاط دلخواه تصویر داشته باشید.

Flat: این نوع آنتن دارای زاویه ای با تابش ۹۰ درجه دارد.

Omni : زاویه تابش این نوع آنتن ۳۸۰ درجه است و جهت استفاده اکسس پوینت مناسب تر می باشد.

Sector: زاویه تابش این نوع آنتن دارای ۱۲۰درجه است. این مدل جهت دکل مخابرات بسیار مناسب تر است.

 

طریقه نصب آنتن رادیویی NANO Station چگونه است؟

 

هنگام نصب آنتن رادیویی باید به موارد زیادی دقت کنید، از جمله:

باند فرکانس: جهت اتصال دو آنتن رادیو باید در هر قسمت باند کاری وجود داشته باشد. در تکنولوژی WIFI دو عدد باند ۲.۵ و ۵.۹ قرار دارد.

فواصل: فاصله هنگام نصب آنتن های رادیویی بسیار مساله مهمی می باشد. جهت این کار باید آنتنی را انتخاب کنید که در این مسافت برد مناسبی دارد و استاندارد است.

زاویه تابش: هر یک از این آنتن ها دارای زاویه تابش مشخصی هستند که در بخش انواع آنتن رادیویی گفته شده است. لذا هر زاویه آنتنی که در مبدا در نظر دارید باید آنتن مقابل آن نیز در همان زاویه نصب شود.

پهنای باند: قبل از خرید آنتن رادیوی حتما مقدار پهنای باند آن توجه کنید. جهت اندازه گیری پهنای باند نرم افزارهای مخصوص وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

فرکانس: جهت داشتن یک مسیری پایا و مناسب باید فرکانسی انتخاب شود که خلوت تر باشد. لذا مواردی که در این بخش باید توجه شود ارتفاع، سطح نویز و… است.

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته

افزایش راندمان کارکنان

  • ضبط فیلم یا تصاویر و امکان مشاهده آنلاین
  • کاهش دزدی و خراب ‌کاری توسط مشتریان یا کارکنان
  • بازپخش و پشتیبان‌گیری از تصاویر ضبط شده روی دستگاه
  • امکان چک کردن هشدارهای اشتباه ارسالی توسط دزدگیر و بدون نیاز به مراجعه به محل

نحوهی نصب دوربین های امنیتی مداربسته بدون اینترنت

روش‌های مختلفی برای نصب و استفاده از دوربین‌های امنیتی مداربسته بدون استفاده از اینترنت وجود دارد. بنابراین زمان آن است که بدانید چگونه می‌توانید این دوربین‌ها را با استفاده از دستگاه‌هایی که برق لازم برای دوربین را تأمین می‌کنند فعال نمایید. علاوه بر این یاد خواهید گرفت که چگونه از یک دستگاه برای ضبط فیلم‌هایی استفاده کنید که می‌خواهید آنها را بعداً تماشا کنید.

شما می‌توانید از یک سیستم آنالوگ یا دیجیتال (IP) استفاده کنید، اما بهتر است الان چندان نگران نحوه استفاده از آن‌ها نباشید. در هر صورت، آنچه مهم است این است که شما می‌توانید دوربین‌های امنیتی مدار بسته خود را با اینترنت یا بدون آن به کار بگیرید. بیایید ابتدا در مورد دوربین های IP صحبت کنیم.

در اینجا نمونه ای از یک دوربین IP نشان داده شده که به یک انژکتور PoE و یک لپ تاپ متصل شده است.

دوربین IP توسط انژکتور PoE تغذیه می‌شود. این انژکتور یک منبع تغذیه است که می‌تواند برق را از طریق کابل شبکه ارسال کند. لپ تاپ هم فیلم گرفته شده توسط دوربین را نشان می‌دهد.

PoE مخفف انتقال توان الکتریکی بر بستر کابل شبکه است ، فناوری‌ای که به یک دستگاه اجازه می‌دهد برق را از طریق کابل شبکه دریافت کند (در واقع برق و داده را به طور همزمان ارسال می‌کند).

علاوه‌براین شما می‌توانید با اتصال دوربین مداربسته خود به منبع تغذیه و با استفاده از کابل شبکه (UTP) ، بدون اینترنت هم از دوربین‌تان استفاده کنید.
تنها تفاوت به وجود آمده (در مقایسه با تصویر اول) این است که اکنون، برق مستقیماً به دوربین منتقل شده و دیگر از PoE استفاده نمی‌شود. تصویر زیر را مشاهده کنید.

در هر صورت ، شما می‌توانید یک نرم افزار روی رایانه یا لپ تاپ خود نصب کنید که همه چیز را ضبط کند.

ضبط فیلمهای دوربین امنیتی مداربسته بدون اینترنت

خب حالا بیایید تصور کنیم که شما دوربین امنیتی مداربسته خود را نصب کردید و می‌خواهید همه فیلم‌های گرفته شده توسط آن را ضبط کنید، اما نمی‌توانید تمام مدت پشت لپتاپ خود بنشینید. پس باید چه کاری انجام دهید؟ خیلی آسان است، فقط کافیست که از یک دستگاه رابط دوربین و کامپیوتر / لپ تاپ استفاده کنید. من در مورد روتر اینترنت شما صحبت می‌کنم که دارای پورت‌های اضافی برای اتصال کابل‌هایی است که از رایانه / لپ تاپ به دوربین امنیتی شما متصل می‌شوند.

زمانی که دوربین خود را به روتر خود وصل کنید می‌توانید با اینترنت یا بدون آن از آن استفاده نمایید و تا زمانی که اینترنت در دسترستان باشد تصمیم با شماست که چگونه از آن استفاده نمایید.

شاید شما در حال مشاهده این نمودار هستید و از خودتان میپرسید NVR دیگر چیست؟

NVR مخفف ضبط کننده ویدئویی شبکه است و دستگاهی است که می‌تواند فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین امنیتی IP شما را ضبط کند.

استفاده از دوربین های آنالوگ سنتی و DVR

خوب ، شاید شما به دوربین‌های مدرن IP و NVR دسترسی ندارید و فقط می‌خواهید از یک سیستم امنیتی ابتدایی با دوربین‌های آنالوگ که به اینترنت هم نیاز نداشته باشد استفاده کنید. این کار هم آسان است، فقط لازم است دوربین آنالوگ را به دستگاه ضبطی که DVR (ضبط کننده فیلم دیجیتال) نامیده می‌شود وصل کنید تا ضبط فیلم از دوربین شما شروع شود.

این نمودار دو نوع کابل را نشان می‌دهد، کابل‌های آبی که برای وصل کردن لپ تاپ، روتر و DVR مورد استفاده قرار می‌گیرند، کابل‌های شبکه هستند. کابل‌هایی با رنگ زرد کابل‌های کواکسیال هستند که دوربین‌های آنالوگ را به ضبط کننده فیلم دیجیتال وصل می‌نمایند.

نصب دوربینهای امنیتی مداربسته با اینترنت

به دلیل پیشرفت تکنولوژی، هم اکنون دوربین‌های امنیتی می‌توانند بدون اتصال به اینترنت و حتی بدون منبع تغذیه هم کار کنند. این کار یک کار “جادویی” نیست، بلکه تنها شگفتی تکنولوژی است! امروزه موارد منحصربه فردی مانند دوربین‌های امنیتی سیمکارتی ارائه شده اند. این نوع از دوربین‌ها از طریق اتصالات سیمکارتی 3G / 4G / 5G  کار می‌کنند و لذا به هیچ وجه به اینترنت یا وایفای احتیاج ندارند.

مقایسه دوربینهای امنیتی با اینترنت و بدون آن

اگرچه برخی دوربین‌های امنیتی حتی بدون اینترنت هم به خوبی کار می‌کنند لکن استفاده از سیستم‌های امنیتی مرسوم “متصل به اینترنت” بسیار محبوب‌تر است.

از این رو، معمولاً مقایسه این دو چندان صحیح نیست. بگذارید به تفاوت‌ها و شباهت‌های بین این دو نوع دوربین نگاهی بیندازیم تا شما بتوانید قبل از پرداخت هزینه اضافی برای سیستم دوربین امنیتی خود تصمیم بهتری بگیرید.

دوربین های امنیتی متصل به اینترنت

شما می‌توانید هم از راه دور و هم به صورت محلی به این نوع دوربین‌ها دسترسی داشته باشید. به عبارت دیگر، شما می‌توانید بدون توجه به موقعیت مکانی‌ای که در آن قرار دارید، فیلم‌های زنده ای را چه از راه دور و چه به صورت محلی دریافت نمایید. علاوه بر این، حتی در محل کار و یا در هنگام مسافرت نیز میتوانید از طریق اندروید، آیفون و سایر دستگاه‌های تلفن همراه به فیلم‌های دوربین‌تان دسترسی داشته باشید.

این نوع دوربین ها در مواردی که حرکت غیر عادی توسط دوربین ضبط شود، یک  اعلان برایتان ارسال می‌کنند. هشدارهای اطلاع از رویدادهای حرکتی به اسمارت‌فون‌ یا تلفن‌ هوشمند شما ارسال خواهند شد. در واقع به دلیل وجود ردیاب‌های حرکتی  به محض اینکه حرکت ردیابی می‌شو ، شما به طور خودکار از طریق اعلان‌های تلفن خود از آن آگاه خواهید شد.

در صورتی که از دوربین‌های امنیتی متصل به اینترنت استفاده کنید، دوربین‌های امنیتی می‌توانند فیلم‌های شما را در فضای ابر و یا در یک سرور FTP ذخیره کنند. پروتکل انتقال فایل (FTP) و ابر ممکن است برای انتقال و ذخیره داده‌ها مورد استفاده قرار گیرند. از این رو امکان ذخیره و بارگذاری تصاویر و فیلم‌ها امکان پذیر خواهد بود. این روش یک روش مقرون به صرفه برای ذخیره فیلم‌های دوربین امنیتی شما است.

این دوربین‌ها می‌توانند از همگامسازی ساعتNTP  نیز استفاده کنند. با این کار، دقت ساعت دوربین شما به واسطه همگام شدن با پروتکل زمان شبکه (NTP) افزایش خواهد یافت. این امر بیشتر در مواردی که جرمی رخ داده باشد حائز اهمیت است.

دوربینهای مدار بسته بدون اینترنت

مشاهده 24 ساعته  فیلم‌ها به طور زنده از طریق مانیتور متصل به دوربین امکان پذیر است.

فیلم دوربین امنیتی ممکن است  به صورت آنی در  کارت حافظه یا NVR ذخیره شود. فیلم‌ها ممکن است در NVR / DVR ذخیره شوند.

می‌توان حتی از این دوربین‌ها در فواصل بسیار دور هم استفاده کرد زیرا دوربین‌های امنیتی سیم کاتی در مناطق خارج از شبکه نیز قابل استفاده می‌باشند. در واقع استفاده از دوربین‌های امنیتی سیم کارتی در هر جایی امکان‌پذیر است. این نوع دوربین‌ها با استفاده از شبکه سیمکارتی 3G / 4G کار می‌کنند. یعنی نیازی به اتصال به وای فای یا اینترنت ندارند.

اتصال دوربینهای IP به رایانه بدون اتصال به اینترنت

برای اتصال دوربین‌های IP به رایانه شخصی خود بدون متصل نمودن آنها به اینترنت، چندین مرحله وجود دارد که باید دنبال شود.

  1. اول ، شما باید کامپیوتر و دوربین امنیتی خود را شارژ کنید.
  2. برای اتصال دوربین به رایانه به یک کابل شبکه نیاز است.
  3. باید ببینید که آدرس دوربین امنیتی شما در رایانه‌تان چیست.
  4. آدرس IP کامپیوتر خود را به همان پیشوند شبکه دوربین تغییر دهید.
  5. مرورگر وب را باز کرده و آدرس IP دوربین را برای مشاهده فیلم تایپ کنید.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا