اجتماعی

واردات حبوبات همچنان با ارز تخصیصی تالار اول انجام می‌شود

واردات حبوبات همچنان با پول تخصیص یافته از سالن اول انجام می شود

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات حبوبات همچنان با ارز تخصیصی تالار اول و هرگونه افزایش قیمت، توقیف و انسداد عرضه و فروش انجام می شود. فروش بیش از حد بوده و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی گفت: هفته گذشته ارز صادرات حبوبات از تالار اول به تالار دوم منتقل شد. سازمان ملل متحد حکم معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی که به دستور وزیر جهاد کشاورزی صادر شده بود بار دیگر به دادگاه اول منتقل شد.

این میانجی صرفه جویی پولی را دلیل اصلی تغییر تخصیص ارز برای صادرات حبوبات عنوان کرد و تصریح کرد: این تغییر در زمان نامناسبی انجام شد و باعث التهاب در بازار حبوبات شد به بند اول برگردید.

مدیر کل دفتر کنترل و نظارت بر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با ارز درجه دو وارداتی صورت نگرفته و همچنان با ارز درجه یک (قدیمی) واردات انجام می شود، اظهار داشت: در حال حاضر با ارز درجه دو وارد می شود. .

وی هرگونه تغییر قیمت حبوبات را غیرقانونی دانست و گفت: با افزایش اقدامات نظارتی، هرگونه گران فروشی، جمع آوری و جلوگیری از عرضه و فروش حبوبات توسط بازرسان و در صورت مشاهده توسط بازرسان مشاهده شده است. ، برخورد قانونی و رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد. به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می شود.

امرالهی گفت: ارزش قابل قبول حبوبات به زودی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می شود.

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا