اقتصادیترندهای کسب و کارعمومی

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

خرابی کمپرسور، باعث می شود یخچال یکسره کار کند

به نقل از moglix.com اولین چیزی که باید چک کنید کمپرسور است. کار اصلی کمپرسور، سرد کردن یخچال است. هوای داخل لوله‌ها را سرد و سپس این هوا را در سر تا سر یخچال به جریان می‌اندازد. کمپرسور قلب تپنده و از مهمترین بخش‌های یک یخچال است. اگر کمپرسور دچار ایراد یا خرابی شود، گاز درون یخچال به سرما تبدیل نمی‌شود. در صورتیکه این مورد درست باشد یخچال به دمای تنظیم شده نمی رسد و سنسورها نیز دما را تشخیص نمی‌دهند و پیامی هم به بخش اتومات کننده یا ترموستات ارسال نمی‌شود که برق را قطع کند. همین امر باعث می‌شود که یخچال یکسره کار کند. اگر از عمر یخچال شما نیز، بیش از 10 است که گذشته و کمپرسور دچار ایراد شده و یخچال سرد نمی‌کند، بهتر است یخچال توسط تکنیسین‌های متخصص بررسی و عیب‌یابی شود. هم اکنون که ثبت ممکن شده؛ درخواست خود را در وب سایت ثبت کنید تا در سریعترین زمان ممکن کارشناسان نیوسرویس با شما تماس بگیرند.

اختلال در سنسور ترموستات؛ علت مداوم کارکردن یخچال

خرید یخچال سامسونگ بانه: هنگامیکه که یخچال خود را روی دمای خاصی تنظیم می‌کنید، در واقع دارید به سنسورهای ترموستات دستور می‌دهید که اگر به آن دمای تنظیم شده رسید، برق یخچال (از نظر سرما سازی) را قطع کند. هنگامیکه سنسور تشخیص دمای ترموستات به هر دلیل دچار اختلال یا ایرادی شود، دما را تشخیص نمی‌دهد و برق را قطع نمی‌کند. در این حالت ممکن است یخچال شما از نظر سرما سازی به درستی کار کند اما به دلیل اختلال در سنسور ترموستات تشخیص دما صورت نگیرد و به همین دلیل یخچال یکسره کار می‌کند. اگر مواد غذایی شما در یخچال یخ زده، حتما باید ترموستات دستگاه بررسی شود. عیب یابی و خود را متخصصان نیوسرویس بسپارید.

نشتی یا خالی شدن گاز یخچال

کمپرسور با استفاده از گاز موجود در یخچال سرما ایجاد و آن را در کل یخچال به کمک فن و لوله های کندانسور به جریان می‌اندازد. طبیعتا اگر گازی نباشد یا نشتی در گاز یخچال وجود داشته باشد، کمپرسور نمی تواند یخچال را به خوبی سرد کند. یکی از راهکارها این است که گاز یخچال شارژ شود. اگر برند یخچال شما سامسونگ است در صفحه درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا کارشناسان نیوسرویس نسبت به تعمیر یخچال شما در محل، اقدامات لازم را انجام دهند.

تمیز نبودن لولههای کندانسور و سرمای دیرهنگام

اگر لوله‌های کندانسور کثیف شده باشد ممکن است گاز سرد کننده داخل لوله‌ها به درستی به جریان نیوفتد و دما بصورت یکپارچه ایجاد و مبادله نشود. کندانسور در پشت یخچال و در کنار کمپرسور قرار دارد. در صورت کثیف بودن لوله‌ها یخچال باید به مدت طولانی‌تری کار کند تا به دمای تنظیم شده برسد. به همین دلیل سنسور ترموستات سرما را دیرتر تشخیص و دستوری هم برای قطع موتور (سرماسازی) ارسال نمی‌شود و یخچال یکسره کار می‌کند. در صورتیکه برند یخچال شما دوو است در صفحه درخواست تعمیر یخچال خود را ثبت تا کارشناسان نیوسرویس نسبت به بررسی یخچال شما هماهنگی‌های لازم را با شما انجام دهند.

دمای نامناسب محیط و قرار دادن غذای گرم در یخچال

یخچال برای اینکه به دمای تنظیم شده برسد باید در دمای محیط مناسبی، قرار بگیرد. اگر دمای محیط داخل آشپزخانه شما بالا است یا یخچال در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد؛ یخچال برای رسیدن به دمای تنظیم شده باید بیشتر کار کند و دیر‌تر به دمای مورد نظر می‌رسد و همین امر باعث می‌شود که یخچال مدت بیشتری کار و دیرتر اتومات کند. همچنین اگر درب یخچال مدام باز و بسته شود یا غذای گرم و داغ را درون یخچال بگذارید یخچال برای اینکه به دمای مناسب برس باید مدام کار کند. در صورتیکه موارد بالا را رعایت می‌کنید و یخچال ال جی شما دچار ایراد شده، با پر کردن فرم درخواست در صفحه ما را مطلع کنید تا کارشناسان نیوسرویس در سریع‌ترین زمان ممکن در محل شما حضور یابند و نسبت به بررسی و تعمیر یخچال، اقدامات لازم را انجام دهند.

لاستیک اطراف یخچال را چک کنید

؟ در صورتی که لاستیک اطراف درب یخچال پاره، پوسیده یا کنده شده باشد، درب یخچال کیپ نمی‌شود و دمای محیط به داخل یخچال وارد شده و یخچال دیرتر به دمای تنظیم شده می رسد و یکسره کار می‌کند. حتما لاستیک اطراف یخچال را بطور کامل بررسی کنید و در صورتی که نیاز به تعویض یا بررسی بیشتر دارد یا لاستیک سالم است و درب یخچال بسته نمی‌شود، با کارشناسان نیوسرویس مشاوره کنید.

اختلال در دیفراست یخچال و کار کردن مداوم یخچال

دیفراست یخچال شامل: اواپراتور، فن، ترمودیسک، ترموفیوز، سنسور و المنت یا هیتر است در صورتیکه هر کدام از این قطعات دچار اشکال شود؛ دیفراست به درستی کار نمی کند و ممکن است یخچال یکسره کار کند. در صورتی که المنت یا هیتر خراب شده باشد یخ‌ها آب نمی‌شوند و سطح اواپراتور با یخ، پر می‌شود و از سرمای یخچال کم می‌شود؛ همین امر موجب می‌شود که دستور خاموش شدن موتور ارسال نشود و کمپرسور مدت طولانی‌تری کار کند تا به دمای تنظیم شده برسد.

فن و جایخی یخچال نیاز به بررسی دارند

فن باعث می‌شود تا سرما در تمام یخچال گردش پیدا کند. طبیعتا اگر فن خراب باشد، گردش سرما به درستی انجام نمی‌شود و یکی از علت‌های اصلی صدای زیاد یخچال همین می تواند خرابی فن ها باشد.

؟ یخچال‌های قدیمی دارای یک فریزر کوچک در قسمت بالایی یخچال هستند. در صورتی که درب این جایخی بسته نشود سرما از جایخی خارج می‌شود و مواد غذایی در قسمت پایین یخ می‌زند و یخچال برای رسیدن به دمای تنظیم شده یکسره باید کار کند.

عیبیابی چرا یخچال یکسره کار میکندبا تیم تخصصی نیوسرویس

در بالا 10 مورد از مهمترین  علل اینکه “چرا یخچال یکسره کار میکند” را بطور کامل بررسی کردیم. اگر با دنبال کردن راه‌حل‌های بالا به نتیجه نرسیدید یا می‌خواهید از همین ابتدا کارشناسان فنی این حوزه عیب‌یابی مدام کارکردن یخچال را بررسی کنند؛ می‌توانید با تیم تخصصی نیوسرویس تماس بگیرید. ما بهتر از هر نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در تهران، ال جی، دوو، اسنوا و دیگر برندها خدمات تعمیر یخچال را ارائه می‌دهیم. نیوسرویس کلیه‌ی خدمات تعمیر برندهای مختلف را از صفر تا صد در محل شما انجام می‌دهد. جهت ارتباط با نیوسرویس با شماره تلفن 02177442720  تماس بگیرید

منبع : farmers.co.nz

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا