اجتماعی

اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس

معاون فکری و فکری وزارت آموزش و پرورش گفت: وقتی عملکرد معلمان را در محیط مدرسه می بینیم متوجه می شویم که اقدامات یاددهی و یادگیری برخی از معلمان مربوط به چند نسل قبل است.

به گزارش شیمیشی، حجت الاسلام پورتنی در مراسم دختر ایران که برای توصیف پیشرفت ایران است، گفت: طلاب ما سال ها از ما جلوتر هستند. وقتی عملکرد معلمان را در محیط مدرسه می بینیم متوجه می شویم که اقدامات آموزشی و تربیتی برخی معلمان مربوط به چند نسل قبل است.

معاون پرورشی و پرورشی و فکری وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز که به مدرسه می آییم می بینیم که فضای سالیان سال دانش آموزان با ما متفاوت است. دانش آموز می بیند که معلمش هیچ وقت حرف او را نمی فهمد و بی جهت قضاوت می کند.

حجت الاسلام پورطانی با بیان اینکه قطعاً دختران تحت تأثیر مادران خود هستند، تصریح کرد: گفت: دختری که امروز یار و یاور ندارد و به او اهمیت نمی دهد، دختری که امروز در جنگ شایعه بر سر سفره روایات و مکتب ما نمی نشیند، طبیعی است که باید. روی آن ننشینید توصیفی از دشمنان ایران است.

حجت الاسلام پورتانی گفت: چنین طلبه ای وقتی جایی برای ابراز احساسات نداشته باشد، وقتی اتفاقات و اختلافاتی پیش می آید، برای ابراز احساسات به خیابان می آید و آنچه را در ذهنش کاشته بود، تکرار می کند. در سال 1401 معاون آموزش و پرورش شهر مشهد شدم. در آن زمان دیدم دختر ما با مشاوران و مدیران و معلمانش زندگی مشترکی ندارد و مشاوران و معلمانش زندگی یک دختر تحصیل کرده را درک نمی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که امروز کدام معلم و مشاور ساعتی با دانش آموزی صحبت می کند و حرف های او را می شنود، گفت: باید اردوهایی راه بیندازیم که اگر دختران در اردو حضور پیدا کنند، بی حجاب نباشند. حجاب، علاوه بر صرف وقت برای گذراندن اوقات فراغت، به طور کامل وارد گفتگو شوید.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایرانی حق دارند شاد باشند، گفت: گاهی از مسئولان می پرسم دخترانتان را کجا می برید تا آنها را خوشحال کنید. برای شاد بودن دختران و گذراندن اوقات فراغت خود فضاهای مناسب لازم است.

حجت الاسلام پورتانی گفت: قدرت انقلاب اسلامی در جهان اهمیت دادن به نقش زنان و دختران ایرانی است. جمهوری اسلامی می خواهد یک دختر ایرانی فعال شود. اما ما نتوانستیم این داستان را به خوبی برای دختر ایرانی تعریف کنیم. در حالی که دنیای غرب، برعکس، دختر را یک کالای مصرفی می بیند، اما این نگاه به دختر و زن را به بهترین وجه با تبلیغات تزئین می کند.

کانون اسلام پورتانی گفت: واقعه دختران ایرانی، رویدادی برای بیان داستان واقعی دختران ایرانی است. توصیف واقعی نقشی که یک دختر می تواند داشته باشد. داستانی که حکایت از آن دارد که دختر ایرانی سال ها در چه جایگاهی بوده و امروز در ایران عزیزمان در چه جایگاهی می تواند باشد. داستانی که می گوید اسلام به دختر چگونه نگاه می کند و چه نگرشی برای او دارد.

وی با بیان اینکه امروز بر عهده ماست که توضیح دهیم. وی گفت: در 600 هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه را انجام دهیم که پیشرفت ایران و دختر ایرانی را بگوییم. در کنار آن 16 طرح ایمنی و حجاب در مدارس اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، حجت‌الاسلام پورتانی با تاکید بر این نکته گفت: باید از تشکل‌های دانشجویی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکر کرد. در حالی که امروز همه هجمه ها متوجه دختران عزیز ایرانی ماست. این سازمان ها دست به کار شدند. اگر وظایف خود را به خوبی انجام ندهیم؛ جامعه ایران به همان سرنوشت بد اخلاقی و غیراخلاقی که امروز برای برخی جوامع مسلمان افتاده است دچار خواهد شد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا