ترندهای کسب و کارعمومی

بهترین روش های احیای مو چیست؟

مو یکی از دلایل جذابیت در هر فردی شناخته می شود، که بسیار مورد توجه قرار دارد، اما با بالا رفتن سن، افزایش استرس، بیماری های مختلف و مشکلات دیگر شکنندگی و ضعیفی موها افزایش می یابد؛ همین موضوع باعث می شود تا حس بدی در فرد ایجاد شود. البته به دلیل پیشرفت زیاد در این زمینه روش های مختلفی برای احیا و مراقبت وجود دارد، که از ضعیفی و نازک شدن موها جلوگیری می کند.

آشنایی با فواید و مضرات احیای مو

روش های مختلفی برای بازگردانی و مراقبت از موها وجود دارد، که یکی از بهترین روش ها احیای مو شناخته می شود. احیای مو با روش های مختلفی صورت می گیرد که هر یک از این روش ها فواید بسیار زیادی دارند. معمولا تمامی روش های مورد استفاده برای زیبایی موها غیر تهاجمی و بی ضرر هستند و عوارض خاصی ندارند. به طور کلی احیای مو به ترمیم کردن ساقه مو گفته می شود، که فواید بسیار زیادی به همراه دارد. برخی از این فواید شامل: صافی موها و از بین رفتن وزی، ساختار زیبا و درخشان موها، تقویت بافت چربی مو، افزایش شادابی موها است که پس از انجام احیا نیازی به استفاده از اتو و سشوار نخواهید داشت، شانه کردن آن ها راحت تر بوده و مشکلات مرتبط با موها از بین می رود.

برای بازگرداندن سلامتی و زیبایی موها از روش های مختلفی استفاده می‌شود. بهترین و موثرترین روش احیای مو است‌. این تکنیک خودش نیز به روش های متفاوتی در آرایشگاه های زنانه تهران انجام می‌شود. هر یک از روش های احیای مو مزایایی بسیاری برای موها دارند. به طور کلی می‌‌توان گفت تمام روش‌هایی که برای زیباتر کردن موها استفاده می‌شوند غیرتهاجمی و ایمن هستند، در نتیجه هیچ گونه عوارضی به همراه نخواهد داشت. در واقع احیای مو، به ترمیم کردن ساقه موها گفته می‌شود که می‌تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. این فواید شامل صافی موها و از بین رفتن وزی، ساخت موهایی زیباتر و درخشان، تقویت بافت چربی مو، تقویت شادابی در موها، عدم نیاز به استفاده از اتو مو یا سشوار، از بین بردن مشکلات در موها و شانه کردن راحت موهاست.

احیا مو در منزل یا سالن زیبایی؟

استفاده از هر نوع ماده مغذی روی موها احیا نامیده می شود. شما می توانید در منزل و با مواد کاملا طبیعی موهای خود را ترمیم و تقویت کنید. می توانید از انواع ماسک های عسل، روغن زیتون، حنا و … استفاده کنید. اما به طور کل روش های خانگی برای ترمیم موها نیاز به زمان دارند و با یک بار استفاده نمی توانید نتیجه دلخواهی بگیرید. شما باید حوصله به خرج دهید و هر هفته ماسک مو یا روغن موی مورد نظر را روی موهایتان بمالید. اگر شاغل باشید یا دغدغه های زیادی دورتان را گرفته باشد انجام این کار کمی سخت خواهد بود و ممکن است بعد از ۲ یا ۳ بار عمل کردن به آن خسته شوید.

اما احیا و تقویت موها در سالن های زیبایی روش سریع تری است و شما فقط در عرض چند ساعت موهای نرم و لطیف و خوش حالت خواهید داشت. این روش ها ماندگاری طولانی مدت تری دارند و مشکل موهای شما را به صورت ریشه ای و عمیق برطرف می کنند. توصیه ما این است که اگر موهایتان خیلی آسیب دیده و بسیار خشک و وز شده، طوری که دیگر تحت کنترل نیست، حتما از روش های تخصصی تر که در سالن های زیبایی ارائه می شود استفاده کنید. در یک کلام احیا مو در سالن های زیبایی مانند این است که قسمت های خالی و آسیب دیده ساقه مو را با یک آجر پر کنید! اما با احیا مو در منزل شما فقط حفره های خالی را با گچ می پوشانید و عملا یک ظاهر سازی است که برای کوتاه مدت تاثیر دارد.

بهترین روش ها برای احیا مو در سالن زیبایی

با پیشرفت علم و فناوری های جدید روش های مختلف و موثری هم برای تقویت موها روی کار آمده اند که امروزه کمتر کسی را می بینید که با این روش ها آشنایی نداشته و یا حداقل نام آن ها نشنیده باشد. برخی از روش هایی که برای احیا و صافی مو در سالن های زیبایی ارائه می شود شامل موارد زیر است:

  • کراتینه مو
  • ویتامینه مو
  • پروتئینه مو
  • بوتاکس مو
  • هیبرید مو

تقریبا روش انجام هر یک از موارد گفته شده با هم یکی است و تفاوت اصلی در بین همه آن نوع مواد به کار رفته برای تقویت مو است. روش هایی که نام بردیم علاوه بر تقویت و ترمیم می تواند صافی مو را هم برایتان انجام دهند. اما میزان صافی در تمام روش ها به یک اندازه نیست. برای اینکه بدانید کدام یک از روش های احیا کردن مو برایتان مناسب و موثر است باید حتما به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه کنید تا موهای شما بررسی کند. متخصصان با شناسایی آسیب های وارده به مو، نوع و جنس مو می توانند مشخص کننده کدام یک از روش ها برای شما بهتر است و بیشتر روی موهایتان تاثیر دارد.

احیا مو به روش کراتینه

پروتئین کراتین حدود ۸۹% از بافت موهای شما را تشکیل داده. زمانی که میزان این پروتئین در موها کم می شود، موهای شما بدحالت و خشک و وز می شوند. بنابراین برای از بین بردن این حالت در موها باید کراتین را مجددا به مو برسانیم که دوباره زیبایی و شادابی خود را بدست آورد. در روش کراتینه مو دقیقا همین کار را انجام می دهیم. مواد کراتینه مو سرشار از کراتین هستند و علاوه بر آن مواد مغذی دیگری چون انواع آمینواسیدها و روغن هایی مثل روغن آرگان هم دارند. البته ترکیبات هر کدام با دیگری متفاوت است اما همه آن ها کراتین را دارند. وقتی این مواد را به مو می زنیم ذرات آن به عمق بافت مو نفوذ می کنند و آسیب هایی که در اثر عوامل مختلف به مو وارد شده را جبران می کنند. همچنین با پر کردن حفره های خالی در مو و تامین کراتین مورد نیاز مو، آن را دوباره خوش حالت و نرم و ابریشمی می کنند.

احیا مو به روش ویتامینه

ویتامین ها در رشد مو نقش بسیار مهم و اساسی دارند و می توانند بسیاری از مشکلات مو مانند ریزش مو، موخوره، شوره، خشکی و وزی مو را برطرف کنند. در ویتامین تراپی مو مواد مغذی چون ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین A، ویتامین E، آهن و زینک وجود دارد. هر یک از این مواد مغذی کمک شایانی به تقویت و احیا موهای شما می کنند و باعث رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و لطیف شدن موها می شوند. ویتامین تراپی نمونه بارز و کامل احیای موها می باشد و نسبت به روش کراتینه مو، بیشتر موها را تقویت می کند. در کراتینه هدف بیشتر روی صافی مو است؛ با اینکه در ویتامین تراپی هم موهای شما تقریبا صاف و لخت می شوند، اما تمرکز بیشتر روی درمان موها است.

بوتاکس مو

موهای دهیدراته و خشک، نرم و نازک، سبک، کم حجم و … با بوتاکس درمانی احیا می شوند. همه موهای رنگ و دکلره شده نیز به چنین درمان ترمیمی نیاز دارند. بوتاکس مو حاوی هیچ ماده سمی و مضر نیست. وقتی موها در اثر کهولت سن یا عدم مراقبت صحیح، خاصیت الاستیسیته خود را از دست می دهند با این شیوه درمانی، دوباره احیا می شوند. محصولات حاوی بوتاکس برای رطوبت رسانی عمقی مو و رفع شکاف های تار مو به کار می روند. این شیوه درمان و احیا مو به طور شگفت انگیزی موها را پر حجم تر نشان می دهد. محصولات بوتاکس حاوی پروتئین های ضروری مو، آمینواسیدها، ویتامین ها و املاح مناسب هستند. درمان بوتاکس مو در واقع برای جوان سازی موها استفاده می شود. آسیب های ناشی از رنگ و دکلره نیز شبیه به آسیب های سالمندی روی موها هستند. در همه این موارد بافت مو دچار فرسودگی و تخریب می شود. بوتاکس مو یک کار تخصصی است و نمی توانید در منزل خودتان موها را بوتاکس کنید. اگر در این زمینه آموزش دیده اید و یا تجربه عملی کار با مواد بوتاکس مو را دارید مشکلی نیست ولی در غیر این صورت احتمال آسیب به موها بیشتر است.

پلکس تراپی

یک راه حل موفقیت آمیز برای از بین بردن آسیب موها، پلکس تراپی است. این روش بهترین روش احیا مو می‌باشد. پلکس در ترکیب رنگ و دکلره وجود دارد تا مانع آسیب دیدگی موها شود. با این حال پیوندهای دی سولفید مو بر اثر آسیب‌های وارد شده از طریق دکلره از بین می‌رود. فرایند دقیق احیا مو به این روش به گونه‌ای است که از یک محصول ترمیم کننده قوی برای احیا استفاده می‌کنند. این روش عاری از هر گونه روغنی است و به همین علت با روش کراتینه بسیار تفاوت دارد. مراقبت بعد از پلکس تراپی نیز به این گونه است که باید ۴۸ ساعت موهای خود را نشورید. در این ۴۸ ساعت موهای خود را در معرض آب استخر قرار ندهید چرا که نمک و کلر موجود در آن آسیب جبران ناپذیری را به موها وارد می‌کند.

اوزون تراپی

همانطور که از نام این روش مشخص است. بهترین روش احیا مو از طریق اوزون تراپی به کمک اوزون صورت می‌گیرد. به همین دلیل از دستگاهی استفاده می‌شود تا اکسیژن را به اوزون تبدیل کند و باعث تقویت فولیکول و ساقه مو می‌شود. به علاوه از مزایای اوزون مواردی همچون ریزش مو، موخوره، درمان شوره سر، برطرف شدن شکنندگی مو، افزایش ضخامت تار مو و در نتیجه افزایش حجم مو است. مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی به این صورت است که از شامپو و شوینده‌های بدون سولفات استفاده کنید. همچنین رنگ و دکلره مو را نیز به مدت معینی کنار بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا