ترندهای کسب و کارعمومی

چگونه تایمر آبیاری بدون برق بگیریم؟

سیستم آبیاری هوشمند یک دستگاه یا ماشین دیجیتالی است که به طور خودکار آب را برنامه ریزی کرده و به محل مصرف کننده می رساند. کارکرد اصلی و کلی آبیاری کمکی و به عبارتی جایگزینی افراد است و برای گل و گیاه و میوه یا درختان زینتی و به طور کلی برای همه گیاهان لازم است. آب را تامین می کند. وقتی تصمیم می گیرند آن را بدهند. دستگاه باید بتواند این کار را در غیاب کاربر با دقت کافی و در زمان مشخص شده انجام دهد.

اگر تمام قطعات یک «سیستم آبیاری خودکار» و یک دستگاه آبیاری هوشمند را یک مجموعه در نظر بگیریم، مغز این مجموعه تایمر آبیاری است.

تایمر هوشمند آبیاری جریان آب را روشن و خاموش می کند و گل ها و گیاهان مجموعه شما را با توجه به زمان آبیاری و مدت زمان تعیین شده برای این کار از کم آبی در امان نگه می دارد. همچنین از آبیاری زیاد خودداری می کند که به اندازه کم آبی برای گیاه مضر است.

یک سیستم آبیاری معمولی و ساده خانگی با حداقل تجهیزات از اجزای زیر تشکیل شده است:

1. تایمر آبیاری

2. لوله آب

3. نازل

رابط محدودیت آبیاری هوشمند

برای اتصال تایمر به شیر آب و راه اندازی آن نیازی به متخصص ندارید. با خواندن راهنما قادر خواهید بود از عهده این کار برآیید.

یک تایمر هوشمند آبیاری از یک طرف (به نام ورودی) و از طرف دیگر (به نام خروجی) از طریق لوله های آب به نازل ها (که معمولاً یک قطره چکان آبیاری هستند) به یک منبع آب که معمولاً یک شیر آب است وصل می شود. یا به اصطلاح “رادیاتورها” وصل شده اند. از طریق این قطره چکان ها، آب مورد نیاز گیاه به سمت ریشه هدایت می شود.

تایمر آبیاری چگونه کار می کند؟

تایمر آبیاری دارای یک شیر دیافراگمی تعبیه شده است که در حالت عادی بسته است و زمانی که تایمر به شیر آب وصل می شود و شیر آب باز است، هیچ آبی از سیستم عبور نمی کند. این شیر برقی در واقع رابط بین شیر آب و سیستم تامین آب گیاهان شماست. برق مورد نیاز برای راه اندازی تایمر از باتری های به کار رفته در تایمر تامین می شود که معمولاً نیم قلم و گاهی به اندازه یک خودکار هستند. با توجه به زمانی که برای شروع آبیاری تعیین کرده ایم، تایمر جریان آب را از شیر برقی خود باز می کند و با توجه به مدت زمان آبیاری که ما تعیین می کنیم، آب می دهد.

هنگامی که ولتاژ اعمال می شود، دیافراگم فعال می شود و شیر برقی باز می شود. آبیاری تا زمان از پیش تعیین شده ادامه خواهد داشت. در پایان زمان تعیین شده توسط کاربر، برق قطع می شود، در این زمان دیافراگم جمع می شود و شیر برق را می بندد و جریان آب قطع می شود.

شیر برقی درون تایمر آبیاری هوشمند تا دفعه بعد که باز می شود بسته می ماند و جریان آب تا زمان تعیین شده آبیاری خاموش می ماند. بعد. توجه داشته باشید که لوله همیشه باز است. در سایر مواقع آبیاری به همان ترتیبی که ذکر شد شروع می شود و تا زمان تعیین شده برای توقف آن ادامه می یابد.

موارد استفاده از تایمر آبیاری

اصولاً هر جا که نشانه های سبز شدن و نیاز به آبیاری وجود دارد می توانیم از تایمر آبیاری هوشمند برای این کار استفاده کنیم. از این دستگاه می توان برای آبیاری درختان، چمن ها و فضای سبز در منازل، شهرها، آپارتمان ها، ویلاها و بلوارها و خیابان ها استفاده کرد. علاوه بر این، خیار، گوجه فرنگی، فلفل و غیره. اجرای سیستم آبیاری هوشمند گلخانه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ و صنعتی و سالن های پرورش قارچ، گلخانه ها و گلخانه ها برای تولید تمامی گونه های خوراکی.

آبیاری فضای سبز در کارخانه ها، مراکز تفریحی، پارک ها و زمین های بازی و سوپرمارکت ها یکی از راه های استفاده از برنامه های آبیاری متغیر است. از جمله کاربردهای مدرن و امروزی این دستگاه می توان آبیاری اتوماتیک و برنامه ریزی شده دیوار سبز، روف گاردن و مناطق مسکونی را برشمرد.

آبیاری باغچه های منازل، آبیاری باغچه ها و آبیاری گل ها و گیاهان در فضاهایی مانند تراس، بالکن و پاسیو روش های رایج استفاده از فناوری آبیاری هوشمند و به ویژه استفاده از تایمر آبیاری است.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری هوشمند

1. اجتناب از اتلاف وقت صرف آبیاری یکی از مزایای واضح و آشکار استفاده از تایمر آبیاری است.

2. از هدر رفتن آب به صورت رواناب یا تبخیر از سطح آب خودداری کنید. این باعث افزایش راندمان آبیاری می شود.

3. تامین آب گیاهان، گل ها و محصولات به صورت لحظه ای که باعث افزایش بهره وری و همچنین افزایش چشمگیر کیفیت آنها می شود.

4. جلوگیری از تنش آبی در گیاهان مستعد کمبود آب یا آبیاری زیاد با استفاده از زمان بندی صحیح.

5. رفع نیاز کاربران به حضور در محل در مناطقی مانند باغ یا ویلاهای خارج از شهر و گاهی خارج از استان که نیاز به آبیاری منظم دارند و نمی توان هر روز در آنجا حضور داشت.

6. آبیاری گلدان و گل و گیاه در سفر.

7. استفاده از باتری به جای برق محلی در مکان های بدون برق.

8. امکان برنامه ریزی آبیاری برای بیش از یک منطقه آبیاری و ارقام گیاهی با حجم آب و تعداد دفعات آبیاری متفاوت.

9. کاهش هزینه نیروی انسانی و همچنین به صفر رساندن این هزینه با حذف نیروی کار.

10. دقت بالا و حذف عامل خطای انسانی.

نتیجه

در دنیای امروز همه انتظار کیفیت در کنار سرعت انجام کارها را دارند و تحولات سریع و گاه آنی دنیای دیجیتال سعی در ارضای این نیازها دارد.

دکمه بازگشت به بالا