اجتماعی

هشدار اورژانس؛ مصدومان تصادفات رانندگی را جابجا نکنید

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از مردم خواست در صورت مواجهه با قربانیان حوادث رانندگی در صورت عدم خطر انفجار و مرگ از اقدامات غیراصولی خودداری کنند زیرا ممکن است خسارات جبران ناپذیری به آنها وارد شود.

محمد اسماعیل توکلی در گفت وگو با شیمیشی. وی تصادفات رانندگی را یکی از مهم ترین اتفاقات نوروزی اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش های تحلیلی گزارش شده از سوی پلیس، توجه کمتر به جلو، خستگی و خواب، سرعت غیرمجاز و عبور غیرمجاز و… بیشترین سهم در تصادفات رخ می دهد و متاسفانه باعث مرگ و مجروح شدن افراد زیادی می شود. در این زمینه رعایت چند نکته ضروری است که مهمترین آنها رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نقش اورژانس در حوادث اورژانس کمک به مصدومان است گفت: یکی از موضوعاتی که باید توسط مردم پیگیری شود نحوه کمک رسانی و مداخله در حوادث اورژانسی است. عموماً اگر مردم در جاده های داخل و خارج شهر با تصادف مواجه می شوند، اولین کاری که باید انجام دهند این است که با شماره های اورژانس تماس گرفته و مشکل را گزارش کنند. پس از آن تا رسیدن به رستگاری از کارهای غیراصولی بپرهیزند.

تواکلی همچنین گفت: توصیه اکید ما این است که در صورت مواجهه شهروندان با قربانیان حوادث رانندگی، در صورت عدم خطر انفجار خودرو در تصادفات، از انتقال مصدوم خودداری کرده و با کمک نیروهای امدادی آنها را رها کنند. طبق استانداردها و باید اصولی انجام شود تا خداوند اجازه ندهد آسیب بیشتری به مجروحان وارد شود.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: در صورت مواجهه شهروندان با مشکلات اسهال و مسمومیت می توانند با اورژانس تماس تلفنی داشته باشند و یا با نظر پزشکانی که در وزارت بهداشت با ما همکاری می کنند. . برای استفاده

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا