ترندهای کسب و کارعمومی

علت بوی فاضلاب از سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی قلب هر آشپزخانه ای است. همه ما دوست داریم آشپزخانه هایمان بوی تازگی و تمیزی بدهد. به خصوص مکانی که غذایمان را در آنجا درست میکنیم. هیچ چیز بدتر از سینک ظرفشویی که بو میده نیست.

The cause of the smell of sewage from the sink

به همه پسماند مواد غذایی، زباله ها، تفاله چای و قهوه و خیلی چیزهای دیگری که داخل سینک میریزید فکر کنید. به این ترتیب متوجه می شوید که خیلی از مشکلات به دلیل فاسد شدن این مواد در لوله میباشد. البته ممکن است بوی بد از سینک به دلیل لوله کشی معیوب و اشکالاتی در سیفون زیر ظرفشویی نیز باشد.

علت بوی بد سینک ظرفشویی

سه دلیل اصلی وجود دارد که باعث می شود سینک ظرفشویی شما بوی بد بدهد:

  1. تجمع مواد غذایی و زباله در لوله فاضلاب: هر چیزی که در سینک آشپزخانه میریزید، می تواند به کناره های لوله ها بچسبد یا در سیفون گیر کند. و با گذشت زمان، باکتری ها باعث پوسیدگی و ایجاد بوی بد آن شوند.
  2. نشت گازهای فاضلاب از لوله های سینک: اگر به دلیل نشتی یا تبخیر، آب در لوله ها، گازهای فاضلاب از اتصالات لوله یا به دلیل نداشتن سیفون به منزل نشت پیدا کنند، باعث ایجاد بوی بد فاضلاب سینک آشپزخانه می شوند.
  3. گرفتگی فاضلاب: گاهی اوقات یک جزئی و کوچک هم میتواند باعث انتشار بوی فاضلاب از سینک آشپزخانه شود.

در برخی موارد خاص، به دلیل برگشت گاز از لوله ونت ایجاد می شود. اگر فکر می کنید این مشکل شماست، مقاله ما را در مورد 5 روش در خانه را بخوانید.

چطور از شر بوی بد فاضلاب سینک آشپزخانه خلاص شویم؟

در ادامه برخی از روش های رفع بوی فاضلاب آشپزخانه را آموزش داده ایم که میتوانید برای خلاص شدن از شر بوی فاضلاب سینک از آنها استفاده کنید. 3 روش اول اثبات شده هستند و نیاز به تجربه دارد تا بتوانید آنها را تشخیص داده و رفع کنید. 5 روش بعدی برای مواردی که مشکل بوی سینک خیلی جدی نیست، موثر هستند.

  1. بررسی سیفون زیر سینک ظرفشویی

سیفون یا شترگلو، قسمت منحنی لوله در زیر سینک است که شبیه “P” یا “U” است. کار این قسمت جدا کردن خط لوله اصلی از لوله سینک می باشد تا گاز فاضلاب داخل خانه نیاید. شترگلو یا سیفون با نگه داشتن آب، وظیفه جلوگیری ورود بوی فاضلاب از سینک را دارد. اگر سیفون خشک باشد، باعث می شود بوی فاضلاب از سینک خارج شود. اگر سینک به طور منظم استفاده می شود، می توانید تبخیر آب را به عنوان علت بوی بد سینک در نظر بگیرید.

برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی باید سیفون را بررسی کنید تا به خوبی بسته شده باشد. گاهی اوقات یک درز کوچک در اطراف اتصالات میتواند باعث ورود گاز سپتیک از سینک شود. سیفون رو به خوبی درزگیری کنید و اگر نیاز به تعویض واشرهاست این کار را با دقت انجام دهید.

علاوه بر این، به دلیل گیر کردن برخی مواد و زباله ها در این بخش، میتواند فاسد شدن مواد یا گرفتگی، علت اصلی بوی بد سینک ظرفشویی باشد. برای حل این موضوع، سیفون را باز کنید و هر چیز اضافی را از داخل آن بشویید و تمیز کنید. دوباره سیفون را نصب کنید. به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد.

  1. باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب سینک

میتواند دلیل دیگر ایجاد این بوی بد باشد. بررسی کنید که آیا سرعت تخلیه آن کند است یا خیر. در صورت کند بودن تخلیه و یا پس زدن آب، حتما گرفتگی را رفع کنید تا این مشکل برطرف شود. اگر نیاز به کمک گرفتن از حرفه ای بود حتما این کار را انجام دهید.

  1. مسدود یا معیوب بودن لوله ونت

گاهی اوقات ممکن است بوی بد سینک ظرفشویی هنگام وزش باد یا بارندگی احساس شود. این موضوع به دلیل مسدود بودن یا اشکال در لوله ونت رخ می دهد. لوله ونت در پشت بام را بررسی کنید تا ارتفاع مناسبی داشته باشد. ارتفاع این لوله باید از 1/5 متر بیشتر باشد و سر آن باید زانویی نصب شده باشد.

  1. جوش شیرین و سرکه

یک فنجان جوش شیرین در لوله سینک بریزید و 1 لیوان سرکه سفید روی آن خالی کنید. 30 دقیقه صبر کرده و سپس 1 کتری آب جوش در لوله بریزید. این کار باعث از بین رفتن ذراتی می شود که فاسد شده و به لوله چسبده اند. موارد زیادی وجود داشته که استفاده از این روش باعث رفع بوی بد سینک شده است.

  1. آب داغ و صابون ظرفشویی

خروجی سینک ظرفشویی را با یک درپوش ببندید و حداقل تا نیمه آن را با آب داغ پر کنید. مقداری صابون ظرفشویی را داخل آب بریزید و خوب هم بزنید تا کف کند. حالا درپوش سینک را بردارید تا آب با فشار تخلیه شود. این کار به رفع بوی فاضلاب از سیفون سینک و همچنین لوله داخل دیوار کمک میکند.

  1. پوست مرکبات، یخ و نمک

چند تکه یخ و یک مشت نمک را در لوله سینک بریزید. یخ و نمک تکه‌های غذا را از دیواره لوله جدا میکند. این کار را با قرار دادن چند پوست مرکبات در لوله سینک برای خوشبو کردن انجام دهید. بعد از 30 دقیقه یک کتری آب جوش در لوله بریزید. هنگامی که لوله سینک شما تمیز شد، اگر بو همچنان ادامه داشت، احتمالاً مشکل لوله کشی دارید.

  1. محلول لوله بازکن و فنر دستی

یک محلول لوله بازکن تهیه کنید و طبق دستوری که روی برچسب محصول نوشته شده، آن را داخل لوله سینک بریزید و 1 ساعت صبر کنید. حالا قسمتی از سیفون که به لوله فاضلاب دیوار سینک متصل شده را جدا کنید. یک فنر دستی حدودا 5 متری آماده کنید و سر آن را داخل لوله قرار دهید. بصورت چرخشی فنر را به داخل لوله هدایت کنید. فنر را بچرخانید و تکان دهید تا هر چیزی که به لوله چسبیده جدا شود. فنر را بیرون بکشید و سیفون را نصب کنید. در آخر برای تمیز کردن لوله یک کتری آب جوش در سینک خالی کنید.

از این روش میتوانید برای هم استفاده کنید.

  1. تماس با متخصص رفع بوی فاضلاب سینک

گاهی اوقات مشکل جدی تر از این حرفاست و هیچ راه کار خانگی برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی موثر نیست. به همین خاطر نیاز به متخصص حرفه ای دارید تا با بررسی دقیق، مشکل را پیدا کند و آن را رفع نماید. از آنجایی که از بین بردن بوی بد سینک آشپزخانه و بالا آمدن کف از ظرفشویی کار تخصصی است و باید توسط کسی که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، انجام شود، پیشنهاد میکنیم حتما از یک فرد مجرب کمک بگیرید.

چطور از بوی بد سینک جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از بوی بد سینک ظرفشویی آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید چند عادت خوب و نگهداری معمولی است. موارد زیر را امتحان کنید:

  • برای جلوگیری از ورود پسماند غذا و زباله ها به لوله سینک، از صافی و توری استفاده کنید.
  • از ریختن چربی یا روغن در لوله فاضلاب ظرفشویی خودداری کنید. میتوانید روغن ماهیتابه را در کیسه پلاستیکی خالی کنید.
  • هر بار که کتری را می جوشانید، آب باقیمانده را در سینک بریزید تا باکتری ها از بین بروند.
  • تقریباً هفته‌ای یک‌بار جوش شیرین و سرکه را در سینک بریزید، یا اگر مدتی از سینک خود استفاده نمی‌کنید، حتما این کار انجام دهید.

علت بوی بد سینک ظرفشویی چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود بوی بد از سینک خارج شود. رایج ترین آنها معیوب بودن لوله کشی، شترگلو، گرفتگی در لوله فاضلاب، فاسد شدن مواد اضافی در لوله و اشکال در لوله ونت می باشد. شرایطی وجود دارد که باعث می شود بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی با روش هایبرای بوی بد سینک ظرفشویی چه باید کرد؟ و چگونه بوی بد سینک ظرفشویی را از بین ببریم؟

از جمله سوالاتی هستند که معمولا خانم های خانه درگیر آن می شوند. از آنجایی که سینک قلب آشپزخانه محسوب می شود تمیزی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. عواملی از جمله ریختن پسماندهای مواد غذایی یا مشکل داشتن لوله سینک می تواند باعث علت بوی بد سینک ظرفشویی شوند. برای رفع بوی فاضلاب سینک ظرفشویی روش های ساده و مختلفی وجود دارد که در این مقاله از برچسب به طور کامل دلایل و روش های حل این مشکل را بررسی کردیم. بنابراین اگر شما از این مشکل رنج می برید تا انتها این مطلب را مطالعه کنید. در صورتی که سوال یا پیشنهادهای دیگری برای از بین بردن بوی فاضلاب سینک ظرفشویی حتما آن را برای ما در انتها کامنت کنید.

5 علت بوی بد سینک ظرفشویی

بوي بد سینک ظرفشویي بسیار آزار دهنده است و تاثیر منفی زیادی را به همراه دارد. بنابراین برای اینکه بتوان هرچه سریعتر پاسخ سوال “چگونه بوی بد سینک را از بین ببریم؟” را پیدا کرد باید ابتدا علت بوی بد از سینک ظرفشویی را شناسایی کنیم. از آنجایی که این مشکل بسیار رایج است اصلی ترین دلایل بو دادن سینک ظرفشویی موارد زیر می باشد:

  • تراز نبودن لوله U شکل سینک ظرفشویی
  • ریختن روغن و چربی در لوله و رسوب گرفتن آن
  • ریختن پسماند های غذایی و آشغال در لوله
  • گرفتگی لوله سینک ظرفشویی
  • نشت گاز فاضلاب به لوله سینک

گاهی نیز پیدا کردن باعث رفع بوی بد سینک نیز می شود. بنابراین اگر در میان دلایل بوی فاضلاب سینک ظرفشویی لیست بالا نتوانستید مشکل را شناسایی کنید حتما مقاله دلایل گرفتگی لوله فاضلاب را که به طور مفصل تر در این خصوص شده است، مطالعه کنید.

روش های از بین بردن بوی بد سینک ظرفشویی

حالا که دلیل بوی بد سینک ظرفشویی را شناسایی کردیم و فهمیدیم مشکل از کجاست در ادامه روش های از بین بردن بوی بد سینک ظرفشویی را معرفی کردیم که شما می توانید به ترتیب یا به دلخواه هریک از این روش ها را تست کنید. توجه داشته باشید برای انجام هریک از روش های از بین بردن بوی بد سینک در صورتی که یکبار نتیجه نگرفتید، چندین بار آن را تکرار کنید.

1_ رفع بوی بد سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه در میان روش های رفع بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی بسیار کاربردی و تاثیرگذار است. برای استفاده از آن کافی است ابتدا نصف فنجان جوش شیرین را درون لوله سینک بریزید و بعد نصف فنجان دیگر سرکه را درون لوله بریزید. اجازه دهید این ترکیب تا چندین ساعت بماند و بعد با آب گرم شستشو دهید.

شما برای از بین بردن بوی فاضلاب سینک نیز می توانید با درخواست لوله بازکنی غرب تهران در برچسب، در هر منطقه ای از این محدوده هستید، فوری و با هزینه ای مناسب این بو را از بین ببرید.

دکمه بازگشت به بالا