استان هاترندهای کسب و کار

جت اسکی کیش موتور است یا قایق

جت اسکی در کیش یکی از تفریحات مهیج کیش است که شما با استفاده از جت اسکی که در اختیارتان قرار میدهند زیر نظر مربی و با تجهیزات کامل ایمنی میتوانید در دریا گشت بزنید و از سرعت بالا لذت ببرید. جت اسکی کیش ورزشی محبوب و مفرح برای گردشگران جزیره کیش محسوب میشود که تجربه ای جالب از موج سواری را برای شما به ارمغان می آورد. در عین حفظ آرامش این تفریح بسیار هیجان انگیز بوده و آدرنالین خون شما را بالا میبرد. دسترسی به جت اسکی اصلا کار سختی نیست و شما میتوانید با تهیه بلیط به راحتی از این وسیله استفاده کنید.

برای استفاده از جت اسکی کیش نکاتی وجود دارد که گردشگران تور داخلی باید آنها را رعایت نمایند. اولین نکته این است که برای استفاده از جت اسکی کیش، با خود یک دست لباس مناسب ببرید. معمولا گردشگران می دانند که وقتی برای تفریحات آبی به سواحل این جزیره سفر می کنند باید لباس اضافه به همراه داشته باشند. آقایان می توانند مایوهای شخصی خود را استفاده نمایند، به شرط آن که دارای پاچه های بلند باشد. در غیر این صورت می توانند از مایو هایی که کلوب ها در اختیارشان قرار می دهند، استفاده نمایند. نکته ی دیگر این است که خانم ها هم می بایست حجاب خود را حفظ نمایند.

البته برای خانم ها بادگیری هایی در نظر گرفته شده است تا به هنگام سوار شدن بر جت اسکی کیش بتوانند از آن استفاده نمایند. ولی این به معنای الزام استفاده از آن نبوده و به منظور جلوگیری از خیس شدن لباس آن ها می باشد. اما با وجود استفاده از بادگیر، باز هم لباس هایشان کمی خیس خواهد شد.

شرایط استفاده از جت اسکی کیش

کلوب های جت اسکی کیش دارای اتاقی برای تعویض لباس بوده که دارای کمد نگهداری لباس و حمام می باشند و گردشگران امکان استفاده از آن ها را دارند. پس نگران کثیف و یا شنی شدن خود نباشید، چون می توانید بعد از یک سواری درست و حسابی، از دوش های تعبیه شده استفاده نمایید. طبق قوانین در صورتی که شما به صورت گروهی به همراه خانواده و یا دوستان خود به سراغ جت اسکی کیش می روید، باید بدانید که نمی توانید بیشتر از یک جت اسکی اجاره نمایید. شاید پیش خود فکر کنید که این گونه جت اسکی سواری لذتی ندارد و تمام کیف آن به گروهی بودنش است، اما اشتباه نکنید.

چرا که در این شرایط احتمال بروز حادثه و تصادف با یکدیگر بیشتر می شود. کما این که به دلیل این گونه اتفاقات دلخراش که پیش آمده، کلوب ها به خانواده ها و یا گروه ها بیشتر از یک جت اسکی کیش اجاره نمی دهند. تمامی ماشین های جت اسکی کیش، اغلب به صورت دو نفره و در موارد بسیار کمی سه نفره می باشند. البته افرادی که دارای وزن بالا بوده می بایست بر طبق قوانین کلوب ها و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی به صورت فردی از جت اسکی استفاده نمایند.

قوانین استفاده از جت اسکی کیش

حداقل سن برای مراجعه کنندگان کیش بیست سال بوده و مسئولین مانع سوار شدن کودکان میشوند. چون در سرعت های بالا و یا دور زدن های سریع، امکان بروز حادثه برای آن ها بیشتر از بزرگسالان می باشد. البته نوجوانان می توانند به همراه یکی از اعضای خانواده و یا دوستان خود سوار بر موتورها شوند، به شرط آن که فرد بزرگسال هدایت جت اسکی را بر عهده بگیرد. اما اگر فردی تنها باشد، می توانند به همراه مربی های حاضر در کلوب لذت سواری بر روی موج ها را بچشند.

پس از خرید بلیط جت اسکی از سایت ،شما مسافران تور کیش ملزم به امضا نمودن فرم قرارداد اجاره موتورها بوده و می باست بر طبق قوانین قید شده در آن عمل نمایید. همچنین می بایست یک مدرک معتبر شناسایی همچون کارت ملی و یا مبلغ صد هزار تومان را به عنوان وجه ضمانت به مسئول کلوب تحویل دهید. چرا که در صورت وارد کردن خسارت مسئول می باشید و نسبت به تعمیرات لازم باید اقدام کنید. البته لازم به ذکر است که خسارات ناشی از نقوص فنی شامل این موضوع نمی باشند.

در زیر لیستی از قوانین مربوط به جت اسکی کیش برای شما فراهم شده است:

1) توجه ویژه به آموزش های مربی جت اسکی ،انجام و رعایت کامل آموزش های داده شده.

2) جت اسکی را فقط در محدوده و سرعت های مشخص شده توسط کلوپ هدایت نمایید و از وارد شدن به محدوده دیگر کلوپ ها و شناورها جدا خودداری نمایید.

3) عدم اجرای هرگونه مانور آکروباتیک و خطرناک از جمله دور درجا زدن

4) رعایت فاصله 100 متری با هرگونه شناور و اسکله و مانع در جهت جلوگیری از بروز حادثه.

5) در هنگام دور شدن و یا نزدیک شدن به ساحل و همچنین دور زدن از سرعت خود بکاهید. دور زدن با سرعت زیاد باعث می گردد که سرنشین همراه، تعادل خود را از دست داده و زودتر از چرخش جت اسکی شما را به داخل آب بکشد و جت را واژگون کند.

6) در هنگام چپ و واژگون شدن جت اسکی، دست خود را از دسته فرمان جدا کرده و اجازه دهید تا جت اسکی به صورت خودکار به حالت اولیه بازگردد. سپس از قسمت پشت جت اسکی سوار شوید. در صورت رها نکردن دسته فرمان جت اسکی، باعث وارد شدن آب به داخل موتور جت اسکی می گردید.

7) در صورت مشاهده ناگهانی هرگونه شناور یا مانع، به منظور جلوگیری از تصادف کافیست ضمن برداشتن دست خود از روی گاز، فرمان جت اسکی را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید. در صورت انجام این اشتباه نه تنها ترمز نمی کنید، بلکه جت خود را با تمام قدرت به شناور مقابل خود کوبیده و باعث بروز حادثه بسیار ناگوار می گردید.

8) در صورت مشاهده شناوری در حرکت مقابل خود، از عبور مقابل آن خودداری نموده و همیشه باید از قسمت پشت آن عبور نمایید.

9) در صورتی که جت اسکی یا شناوری به شما نزدیک می شود و متوجه شما نیست حتما توقف کنید.

10)  پوشیدن جلیقه نجات الزامی می باشد.

11)  به هیچ عنوان سعی نکنید از جلو یا کنار سایر جت اسکی ها یا شناورها رد شوید، از پشت سر آن ها عبور کنید یا دور بزنید.

12) در صورتی که هنگام رد شدن، جت اسکی دیگری را دیدید که چپ شده و سرنشینان آن داخل آب افتاده اند به هیچ عنوان به آن ها نزدیک نشوید، چرا که نیازی به کمک رسانی از سمت شما نبوده و مسئولین و مربیان کلوپ در حال نظارت و کنترل بوده و در صورت بروز حادثه خودشان سریعا اقدام خواهند کرد.

نکات مهم:

از بردن هرگونه لوازم با ارزش و برقی مثل جواهرات و تلفن همراه خودداری کنید و آنها را در صندوق امانات گذاشته و حتما جلیقه نجات تن کنید.

در سرعت های بالا سعی کنید از روی صندلی بلند شوید تا به کمرتان فشار وارد نشود.

اگر شما از جت اسکی برای بار دوم درون آب بیفتید مسئولان کلوپ جت اسکی را از شما میگیرند و شما دیگر اجازه سوار شدن ندارید.

کسانی که دنبال هیجان زیاد هستند جت اسکی را باید با سرعت بالا برانند ولی خطراتی مثل در رفتگی و یا شکستن مهره های کمر نیز وجود دارد. و کسانی که آرامش میخواهند میتوانند با سرعت پایین تر رانندگی کرده و از منظره لذت ببرند.

مکان های استفاده از جت اسکی در کیش:

محل استفاده از جت اسکی یکی از کلوپ های اسکله تفریحی، اسکله مرجان، اسکله دامون یا ساحل سیمرغ است که شما میتوانید هر کدام را خواستید انتخاب کنید. اگر به کیش سفر کردید حتما این تفریح را انتخاب کنید و حسابی از آن لذت ببرید. هزینه جت اسجت اسکی کیش یکی از مهیج ترین تفریحات در است که به بالا رفتن آندرنالین خون در افراد کمک می کند. در واقع جت اسکی نوعی موتور آبی تند رو است که همانطور که از نامش پیدا می باشد، با سرعت بالا بر روی آب های دریای خلیج فارس شناور می شود. گردشگران تور کیش که به دنبال یکی از همراه با اوج هیجان هستند، یا کیشلندیار تا انتهای این مطلب همراه شوند.

جت اسکی موتور است یا قایق؟

جت اسکی در واقع نوعی موتور است که بر روی آب حرکت می کند. دلیل این مسئله هم شرکت های مهم موتورسازی هستند که موتور سیکلت هایی همچون هوندا ژاپن، بنلی ایتالیا، یاماها و … را تولید می کنند. پس در خواهید یافت این دستگاه مکانیکی تفریحی، قایق نیست، بلکه موتور است که قابلیت حرکت بر روی موج و آب های دریا را دارد.

شرایط استفاده از جت اسكی 

مهم ترین مسعله برای استفاده از جت اسکی کیش، شرایط استفاده از آن است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال از جمله شرایط و قوانین این تفریح می توان گفت که به هر خانواده یا گروهی از گردشگران بیش از یک دستگاه جت اسکی واگذار نمی شود و یا اینکه افراد سنگین وزن بایستی به تنهایی جت سواری کنند. مطالعه دقیق و تکمیل فرم قرارداد اجاره جت اسکی ارائه شده از طرف کلوب صورت می گیرد.

هچنین در پیش از استفاده از جت اسکی در کیش توجه خاص به آموزش های مربی جت اسکی و انجام و رعایت کامل آموزش های داده شده از مهم ترین مسائل محسوب می شود. ضمن اینکه جت اسکی را فقط در محدوده و سرعت های مشخص شده توسط کلوپ هدایت نمایید و از وارد شدن به محدوده دیگر کلوپ ها و شناورها جدا خودداری نمایید.

برای ایمنی بیشتر باید از چه نکاتی برای استفاده چت اسکی پی روی کنیم؟

برای استفاده از جت اسکی جزیره  از هر نوع اجرای مانور آکروباتیک و خطرناک از جمله دور درجا زدن اجتناب کنید. رعایت فاصله 100 متری با هرگونه شناور و اسکله و مانع در جهت جلوگیری از بروز حادثه، در هنگام دور شدن و نیز نزدیک شدن به ساحل و همچنین دور زدن از سرعت خود بکاهید. دور زدن با سرعت زیاد باعث می گردد که سرنشین همراه تعادل خود را از دست داده و زودتر از جرخش جت اسکی شما را به داخل آب بکشد و جت را واژگون کند.

در هنگام چپ و واژگون شدن جت اسکی دست خود را از دسته فرمان جدا کرده اجازه دهید تا جت اسکی کیش به صورت خودکار به حالت اولیه بازگردد. سپس از قسمت پشت جت اسکی سوار شوید، در صورت رها نکردن دسته فرمان جت اسکی باعث وارد شدن آب به داخل موتور جت اسکی میگردید. در صورت مشاهده ناگهانی هرگونه شناور یا مانعی به منظور جلوگیری از تصادف کافیست ضمن برداشتن دست خود از روی گاز فرمان جت اسکی در جزیره کیش را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید که در صورت انجام این اشتباه نه تنها ترمز نمی کنید بلکه جت خود را با تمام قدرت به شناور مقابل خود می کوبید و باعث بروز حادثه بسیار ناگوار میگردید. در صورت مشاهد شناوری در حرکت مقابل خود از عبور از مقابل آن خودداری نموده و همیشه باید از قسمت پشت آن عبور نمایید.

محدویت های جت اسکی کیش چیست؟

جت اسکی کیش دارای محدودیت سنی می باشد؛ به گونه ای که افراد زیر 20 سال نمی توانند از این تفریح در کیش استفاده کنند. همچنین شما برای حرکت روی دریا و گشت بر روی آب تنها 15 دقیقه زمان خواهید داشت که البته همین 15 دقیقه نیز به دلیل هیجان بالا، انرژی بسیاری را صرف می کند. نا گفته نماند که امکان استفاده از جت اسکی برای 2 نفر وجود دارد و بیشتر از این تعداد نمی توانند بر روی موتور ها سوار شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا