ترندهای کسب و کارعمومی

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟ ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟ بسیاری از مردم همیشه این سوال را دارند که عطر بهتر است یا ادکلن؟ عطرها فقط از نظر ماندگاری و درصد الکل با ادکلن ها تفاوت دارند. در این مقاله آموزش عطر سازی، تفاوت عطر و ادکلن (ادو توالت، ادو پرفیوم و پرفیوم) را به شما خواهیم گفت.

عطر یا ادکلن بهتره

برای پاسخ به این سوال که کدام عطر یا ادکلن بهتر است باید بگوییم که عطر واژه ای عربی است که از ترکیب مواد معطر، تثبیت کننده ها و حلال ها به صورت مایع به دست آمده است. این ماده مایع برای مصارف مختلفی مانند بوی بد افراد، محیط زیست یا مواد غذایی استفاده می شود.

اما در زبان فرانسوی، ادکلن، ادکلن، به معنی ادکلن است، عطری که اولین بار در سال 1709 توسط یوهان ماریا فارینا در شهر کلن آلمان ساخته شد. به طور معمول 2 تا 5 درصد عطر و الکل بقیه ادکلن را تشکیل می دهند.

بنابراین عطر ماده تشکیل دهنده ادکلن است که ترجمه لاتین آن عطر است. در آکادمی ریحا به برخی از سوالات متداول پاسخ می دهیم.

ماندگاری عطر یا ادکلن بیشتر است؟

تفاوت عطر، ادکلن و عطر عمدتاً در غلظت، قدرت، قیمت و نوع استفاده آنهاست. هر چه غلظت یک عطر بیشتر باشد، قیمت آن با محصولات مشابه بالاتر خواهد بود. به طور کلی این محصولات به سه دسته ادو تویلت، ادو پرفیوم و عطری تقسیم می شوند. عطر حاوی بالاترین غلظت و مواد به کار رفته در محصولات است. در نتیجه قیمت بالاتری دارند.

در ایران عطر به خیلی چیزها اشاره دارد. خریداران اسانس معمولاً از اصطلاح عطر برای اشاره به محصول مصرف شده یا خریداری شده استفاده می کنند. اما اگر مصرف کننده محصولات مهر و موم شده و بسته بندی شده باشند به آنها عطر و ادکلن می گویند. گاهی برای محصولات زنانه از عطر و برای محصولات مردانه از ادکلن استفاده می کنند!!

پخش بوی عطر بهتر است یا ادکلن؟

همانطور که گفته شد مواد تشکیل دهنده یک محصول معطر نامیده می شود. این ماده معطر مایع غلیظی است که حاوی روغن و ترکیبات شیمیایی فرار گیاهان است که در زبان فرانسوی Huile essentielle یا اسانس نامیده می شود. در واقع تفاوت عطر و اسانس در زبان های مختلف و از نظر کیفی یکسان است.

تفاوت بین ادو تویلت و عطر چیست؟

همانطور که گفته شد عطر و ادکلن از نظر ترکیب تفاوت چندانی با هم ندارند. به طور کلی رایحه ترکیبی از تمام محصولات خوشبو کننده است که ادکلن ها نیز جزئی از آن هستند. در ادامه با سایر مشتقات عطر آشنا خواهیم شد.

ماندگاری عطر با بالاترین مواد اولیه حدود 6 تا 8 ساعت است. همچنین برای افرادی با پوست حساس مناسب است. به دلیل غلظت و ماندگاری بالا این نوع عطر قیمت بالایی دارد.

ادو پرفیوم بعد از عطر در بین مردم بسیار محبوب است. چون رایحه سبک تر و قیمتش نسبت به عطر مناسب تره. ماندگاری ادو پرفیوم حدود 4 تا 5 ساعت است.

ادو توالت ها در دسته عطرهای ملایم قرار می گیرند. زیرا تنها از 5 تا 15 درصد اسانس در فرمول استفاده شده است. در مقایسه با عطرها و ادو پرفیوم ها، درصد اسانس آن کاهش یافته است، بنابراین ماندگاری کمتری دارد. ماندگاری ادو تویلت فقط 3 ساعت است و پس از آن توصیه می شود دوباره آن را روی پوست خود اسپری کنید.

ادکلن هایی که تنوع کمتری دارند از اسانس بسیار کمی استفاده می کنند و الکل بالایی دارند. ادکلن دارای قیمت کمتر و ماندگاری 2 ساعت می باشد. رایحه ادکلن ملایم بوده و استفاده زیاد از آن باعث سردرد و مشکلات مشابه نمی شود.

فرش ها بیشتر از آب تشکیل شده و به همین دلیل فوق العاده سبک هستند و حس طراوت را به مخاطب القا می کنند. ماندگاری این نوع عطرها حدود 1 ساعت است و قیمت بسیار مناسبی دارند.

دکمه بازگشت به بالا