ترندهای کسب و کارعمومی

لوازم آرایشی را از کجا بخرم؟

در طول تاریخ همیشه شاهد آرایش کردن خانم ها به طرق مختلف بوده ایم. چه در زمان های قدیم که محبوب ترین ابزار آرایشی سرمه بوده چه در زمان حال که انواع و اقسام لوازم آرایشی در دسترس عموم است. آرایش کردن با پنکک لاکچری کوین جزئی از برنامه روزانه اکثر خانم هاست. خوشبختانه امروزه افراد با آگاهی و شناخت کامل از تایپ پوستی خود از لوازم و ابزارهای آرایشی استفاده میکنند.

به طور مثال ثابت شده در تمامی فصل ها چه هنگام حضور در خانه و چه هنگامی که در معرض مستقیم نور آفتاب هستید، استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های UV الزامی است و یا هنگامی که قصد رفتن به مهمانی دارید و با یک جوش زیرپوستی غافلگیر میشود میتوانید با کرم لاکچری کوین و سپس استفاده از کانسیلر پوشش مناسبی روی پوست خود ایجاد کنید. با خط لب، لب های خود را پر و برجسته تر نشان دهید، با رژ لب لاکچری کوین به لب های خود حجم دهید، با پالت های کانتور، فرم اعضای صورت را عوض کرده و زاویه سازی کنید و ….

معرفی انواع لوازم آرایشی دخترانه و زنانه

برای راحتی شما در خرید لوازم آرایش در این قسمت انواع لوازم آرایشی همراه با مزایا و کاربرد آنها لیست کرده ایم:

لوازم آرایشی صورت

نوع       کاربرد

اسپری و پودر فیکس      فینیش آرایش و افزایش ماندگاری آن

اسفنج آرایشی و بیوتی بلندر        ابزار استفاده از میکاپ و کمک به اعمال بهتر آرایش روی صورت

براش و ست براش         ابزار آرایشی مناسب برای اعمال بهتر انواع آرایش روی صورت

برنزر     ایجاد جلوه برنزه شدن روی پوست و افزایش زیبایی

پرایمر   آماده سازی پوست صورت برای آرایش، محو کردن منافذ و افزایش ماندگاری آرایش

پنکک    بهبود رنگ پوست، کمک به ماندگاری کرم پودر و ایجاد جلوه مات یا براق

رژگونه   بهبود رنگ پوست گونه و برجسته تر نشان دادن استخوان آن

کرم پودر            یکدستی رنگ پوست، پوشاندن نواقص و افزایش زیبایی صورت

کانتور و هایلایت صورت  کمک به زاویه سازی صورت، برجسته کردن زیبایی ها و براق سازی آنها

ویژگی های لوازم آرایشی خوب

تنها به صرف اینکه یک لوازم آرایش؛ پوشش بالا، رنگدانه های قوی، ماندگاری زیاد و یا قیمت مناسبی دارند نمی توان گفت که این محصولات با کیفیت هستند. مواردی مهم دیگری هستند که باعث می شوند یک محصول آرایشی محصولی خوب تلقی شود که ارزش خرید داشته و بتواند نیازهای شما را برآورده سازد. این موارد مطابق با نظرات کارشناسان و مشتریان عبارتند از:

  • دارای برند معتبر بوده و تمام مواد اولیه به کار رفته در محصول باید مرغوب باشند.
  • محصول دارای تاییدیه FDA بوده و دارای لیبل های مربوطه باشد.
  • لوازم آرایشی حاوی سورفاکتانت ها، پلیمرهای نرم کننده، مواد نگه دارنده و عطر باید حتما ضد حساسیت باشند.
  • مطابق استانداردهای FDA محصولات آرایشی باید فاقد موادی از جمله بیوتینول، کلروفوم، متیلن کلوراید و … باشند.
  • در مقابل دما و یا رطوبت بالای هوا مقاوم بوده تا زود فاسد نشوند.
  • آب به کار رفته در محصول حتما آب استرلیزه و خالص سازی شده باشد.
  • میزان رنگ و یا عطر به کار رفته در محصول نباید بیش از حد مجاز باشد.

5 نکته برای اینکه آرایش زیباتری داشته باشید

این نکات برای به حداقل رساندن عوارض جانبی لوازم آرایشی، پیشگیری از بیماری های پوستی و حفظ سلامت پوست ضروری هستند:

  1. حتما پیش از آرایش از محصولات ضروری از جمله ضد آفتاب و کرم آبرسان و مرطوب کننده به صورت روزانه استفاده نمایید.
  2. برای اینکه آرایش بهتر روی صورت بنشیند پوست خود را پیش از آرایش با شوینده صورت بشویید و حتما از پرایمر استفاده کنید.
  3. اگر کرم پودر شما حاوی spf کمتر از ۳۰ است در کنار آن از ضد آفتاب هم استفاده نمایید.
  4. هر شب پیش از خواب صورت خود را با شوینده مناسب از هرگونه آرایش پاک کنید و بشویید.
  5. میکاپ نباید بیش از ۱۲ ساعت روی پوست شما بماند و منافذ پوست را از ذرات آرایشی پر کند.
  6. برای آرایش های روزانه کافی است از یک کرم ضد آفتاب، ریمل، تینت لب (برای رنگ بخشی به لب ها و گونه ها) استفاده کنید.

خرید لوازم آرایشی از فضای مجازی

خرید اینترنتی لوازم آرایشی چند وقتی است که مرسوم شده است. دیگر کمتر کسی را پیدا می‌کنید که برای خرید لوازم آرایشی چند ساعت در ترافیک و هوای گرم باشد و به فروشگاه مراجعه کند. تمام فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی نیز برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی، سایت‌های فروشگاهی خود را راه اندازی کرده‌اند تا مشتریان خود را در اقصی نقاط ایران گسترش دهند. خرید لوازم آرایشی از سایت‌های معتبر، یکی از راه‌های پیدا کردن لوازم آرایشی اورجینال است. باز هم تاکید می‌کنیم که حتما باید از وب سایت‌های معتبر، خرید لوازم آرایشی را انجام دهید و به هر وب سایتی اعتماد نکنید.

چرا از فروشگاه اینترنتی، خرید لوازم آرایشی را انجام دهیم؟

با این که لوازم آرایشی را بهتر است قبل از خرید تست کرد و از تسترهای آنها استفاده کرد، اما اگر در زمینه خرید لوازم آرایشی خبره شده باشید می‌توانید با مطالعه راهنمای خرید لوازم آرایشی، محصول مورد نظر خود را یافته و آن را به صورت اینترنتی خریداری کنید. روش خرید اینترنتی این محصولات مناسب‌تر از روش خرید حضوری است.

دلیل اول این است که در خرید اینترنتی لوازم آرایشی، صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه‌های رفت و آمد انجام می‌شود.

دلیل دوم که خرید اینترنتی لوازم آرایشی را بهتر از خرید حضوری کرده است، حق انتخاب گسترده‌ای است که در مقابل مشتری قرار می گیرد. انواع لوازم آرایشی با برندهای متنوع در مقابل شما قرار گرفته و شما با بررسی آنها می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید اما در خرید حضوری، هیچ فروشنده‌ای حوصله نشان دادن این محصولات متنوع را ندارد. حتی ممکن است فروشنده برخی از این برندها را در فروشگاه خود موجود نداشته باشد.

در خرید اینترنتی لوازم آرایشی از فروشگاه‌های معتبر، خیالتان راحت است که سرتان کلاه نمی‌رود و لوازم آرایشی که دریافت کرده‌اید، صد در صد اورجینال است. معمولاً در خرید این کالاها ضمانت اورجینال بودن از طرف شرکت وارد کننده بر روی محصولات قرار گرفته است.

در بخش نظراتی که در وب سایت خرید لوازم آرایشی ایجاد شده است، می‌توانید نظر مصرف کنندگان آن محصول را دریابید. افرادی که پیش از شما اقدام به خرید لوازم آرایشی از این فروشگاه اینترنتی کرده‌اند، نظرات خود را صادقانه بیان کرده و همه نظرات بی کم و کاست به نمایش گذاشته می‌شود تا مشتریان انتخاب دقیق‌تری داشته باشند. در حالی که در خرید حضوری معمولا فروشندگان به دنبال فروش بیشتر کالاهای خود هستند و همه کالاهای خود را خوب معرفی می‌کنند حتی اگر کیفیت لازم را نداشته باشد. به قول قدیمی‌ها، هیچ بقالی نمی گوید که ماست من ترش است!

چند نشانه از لوازم آرایشی تقلبی

در عطرهای تقلبی، جنس شیشه‌ها و درب پلاستیکی کالا، نشان دهنده عدم اصل بودن کالا است. هر چند که با چند بار استفاده از این عطرها متوجه ماندگاری کم و بوی الکلی آن‌ها خواهید شد. حتی بوی این عطرها به مرور زمان ناخوشایند می‌شود

در رژ لب‌ها نیز، وجود سرب و استشمام بوی بد، عدم چفت شدن مناسب درب رژ لب، از نشانه‌های تقلبی بودن کالا است. در استفاده از این رژ لب‌ها، معمولاً لب‌ها دچار خشکی و ترک خوردگی می‌شوند.

در ریمل هم ریزش ریمل یا گوله شدن ریمل در هنگام استفاده، یکی از مهمترین نشانه‌های تقلبی بودن ریمل است. بوی ناخوشایند نیز، از مشخصه اصلی همه محصولات آرایشی است که به صورت تقلبی تولید شده‌اند.

در کرم پودر بوی ناگوار و عدم پوشش مناسب بر روی پوست و خشک شدن پوست در هنگام استفاده، از نشانه‌های تقلبی بودن کالا است.

در نهایت راحت‌ترین روش تشخیص اصلی بودن لوازم آرایشی، مراجعه به وب سایت اصلی شرکت و تطابق دادن عکس محصول با کالایی است که خریداری کرده‌اید.

چند نمونه از فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم آرایشی در خارج از ایران

چند نمونه از فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم ارایشی که خارج از ایران فعالیت می کنند. این فروشگاه‌ها در بسیاری از کشورها شعبه دارند و محصولات آرایشی با کیفیت و اصلی را ارائه می‌دهند. در ادامه چند نمونه از فروشگاه‌های معتبر را برای شما ذکر می‌کنم:

Sephora

Sephora یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه‌های آرایشی در جهان است. این فروشگاه در بیش از ۳۰۰۰ شعبه در ۳۵ کشور دنیا فعالیت می‌کند و محصولات بسیاری از برندهای معتبر آرایشی را ارائه می‌دهد.

MAC

فروشگاه مک یکی دیگر از برندهای مشهور آرایشی در جهان است که در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا شعبه دارد. این فروشگاه محصولات آرایشی با کیفیت و اصلی را ارائه می‌دهد.

Ult

فروشگاه آلتا در آمریکا یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی است و در بیش از ۱۰۰۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند. این فروشگاه محصولات برندهای معتبر آرایشی و بهداشتی را از جمله محصولات اصلی را ارائه می‌دهد

Boots

فروشگاه بوتس یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انگلستان است. این فروشگاه محصولات آرایشی، بهداشتی و بهداشت خانواده را ارائه می‌دهد و در بیش از ۲۵۰۰ شعبه در سراسر جهان فعالیت می‌کند.

Douglas

فروشگاه دوگلاس یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای آرایشی و بهداشتی در اروپا است. این فروشگاه در بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان شعبه دارد و محصولات بسیاری از برندهای معتبر آرایشی را ارائه می‌دهد.

این فروشگاه‌ها تنها نمونه‌هایی از فروشگاه‌های معتبر نیستند، همچنین در هر کشوری می‌توانید فروشگاه‌های معتبر دیگری را نیز پیدا کنید. در هر صورت، قبل از خرید لوازم آرایشی، بهتر است از اعتبار فروشگاه و اصالت محصولات آن مطمئن شوید.

راهنمایی جهت اطلاع از اصالت محصولات فروشگاه‌ها

برای مطمئن شدن از اصالت محصولات فروشگاه‌ها و خرید لوازم آرایشی اصل، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

بررسی بسته‌بندی:

بسته‌بندی محصول باید کاملاً محکم و بدون هرگونه خراش و تغییر باشد. برچسب محصول هم باید با دقت بررسی شود و باید مطمئن شوید که نام برند، نوع محصول، تاریخ انقضا و شماره بارکد درست و مطابق با محصول است.

بررسی کد بارکد:

کد بارکد یکی از روش‌های معتبر برای بررسی اصالت محصول است. شما می‌توانید با اسکن کردن کد بارکد با گوشی هوشمند خود یا وارد کردن آن در سایت‌های اینترنتی معتبر، اصالت محصول را بررسی کنید.

بررسی شماره سریال:

در برخی محصولات، شماره سریال یا کد بررسی اصالت وجود دارد که با وارد کردن آن در سایت تولیدکننده می‌توانید اصالت محصول را بررسی کنید.

خرید از فروشگاه‌های معتبر:

خرید لوازم آرایشی از فروشگاه‌های معتبر و معروف مانند هایلند بیوتی، از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به شما در اطمینان از اصالت محصول کمک کند. این فروشگاه‌ها معمولاً با برندهای معروف و معتبر همکاری می‌کنند و محصولات اصلی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

مشاهده نظرات مشتریان:

مشاهده نظرات و امتیازات داده شده توسط مشتریان قبلی درباره محصول می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری و اطمینان از اصالت محصول کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا