علمی و پزشکی

قهوه برای سردرد؛ ماشه یا درمان؟

اخبار آفتاب:

نوشیدن قهوه بسته به میزان کافئین وارد بدن شما می تواند سردردها را کاهش یا تشدید کند.

Business Insider نوشت؛ سردردها و – خصوصاً میگرن – معمولاً در اثر بزرگ شدن لخته های خون در مغز شما ایجاد می شود و این باعث افزایش جریان خون به مغز می شود. این تغییر جریان خون مکانیسم های پیچیده بسیاری در مغز ایجاد می کند که می تواند باعث سردرد شود.

قهوه برای سردرد؛ ترس یا درمان؟

کافئین این لخته های خون را باریک می کند و سپس جریان خون به مغز شما را کاهش می دهد. در نتیجه می تواند به تسکین درد میگرن کمک کند.

کافئین همچنین می تواند در اثربخشی مسکن ها کمک کند. طبق گفته بنیاد میگرن آمریکا ، اینکه آیا کافئین می تواند به سردرد یا میگرن شما کمک کند ، بستگی به این دارد که چند بار از شر آن خلاص شوید:

اگر از میگرن اپیزودیک رنج می برید ، یعنی ماهانه 14 بار سردرد می کنید ، کافئین می تواند مفید باشد ، اما فقط در صورت محدود کردن حداکثر 200 میلی گرم در روز. بالاتر از این مقدار خطر سردرد یا میگرن را افزایش می دهد.

اگر از درد و دردهای روزانه رنج می برید ، باید از کافئین کاملاً پرهیز کنید. نوشیدن کافئین در سوزاندن پوست سر شما بسیار مفید نیست به خصوص اگر ظرفیت کافئین خود را افزایش دهید اما مصرف آب را افزایش ندهید ، کافئین می تواند مستقیماً باعث سردرد و حالت تهوع شود. همچنین ممکن است به دلیل داشتن الکل کافئین سردرد را تجربه کنید.

به گفته دویچه وله؛ در عین حال ، متوقف کردن کافئین به طور کلی یک عامل خطر برای سردرد است. بنابراین اگر می خواهید از کافئین خلاص شوید ، ناگهان این کار را انجام دهید. به گفته بنیاد میگرن آمریكا ، با كاهش مصرف كافئین تا 25 میلی گرم در روز ، می توان از علائم تركیب كافئین جلوگیری كرد.

دکمه بازگشت به بالا