حوادث

هشدارهای مهم پلیس درباره تردد در جاده‌ها/ الزامات رانندگی در شرایط برفی و سرما

رئیس مرکز ارتباطات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به تداوم بارندگی و برودت هوا از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تصمیم به بازگشت از سفر از سفر خودداری کنند.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت وگو با شیمیشیوی ادامه داد: آنچه در بیشتر جاده‌های کشور شاهد آن هستیم، وضعیتی متفاوت و ویژه برای سفرهای درون‌شهری است که پلیس پیشنهاد می‌کند: شهروندان در این ایام از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تمایل به بازگشت مراجعه کنند.

وی افزود: در استان های جنوب شرق کشور وزش باد شدید است و علاوه بر بارش باران، گرد و خاک نیز در جاده ها وجود داشته است.

شیرانی از تداوم سامانه بارشی در کشور تا اوایل روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: با خروج این سامانه، سردی هوا به پدیده غالب جاده ها و از این رو احتمال یخبندان و یخبندان در کوهستان ها می شود. . جاده ها خیلی بالاست

رئیس مرکز ارتباطات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام آمادگی پلیس راه در بارندگی های اخیر گفت: ممکن است برخی به هر دلیلی مجبور به تردد شوند که در این صورت رانندگان و مسافران باید نکاتی را رعایت کنند. “.

هشدارهای ترافیکی مهم پلیس / الزامات رانندگی در شرایط برفی و سرد

مسافران زمستانی چه باید بکنند؟

شیرانی همچنین گفت: مسافران لباس گرم و غذای مناسب به همراه داشته باشند و در صورت مصرف داروی خاصی این دارو را به همراه داشته باشند.

وی درباره رانندگان نیز گفت: رانندگان وسایل نقلیه قبل از سفر از ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل کرده، انبار خودرو را پر کرده و از سالم بودن سیستم گرمایشی، گازشوئی و چراغ های جلو مطمئن شوند.

تردد با چرخ در جاده های برفگیر ممنوع است

رئیس مرکز ارتباطات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه وجود زنجیر چرخ پیش نیاز تردد در محورهای برفی و کوهستانی است ادامه داد: وزش باد شدید و مه گرفتگی در جاده ها بر دید و علت رانندگان تاثیر منفی دارد. کمبود دید وجود دارد که در این صورت راننده باید در طول روز با سرعت و سرعت رانندگی کند.

شیرانی با بیان اینکه کاهش بیش از حد دما می تواند منجر به لغزندگی جاده ها در جاده های کوهستانی شود، افزود: رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه خطر تصادف و تصادفات پشت سر هم را افزایش می دهد. متأسفانه در روزهایی که در هفته‌های اخیر بارندگی‌های اینچنینی صورت گرفته، بی‌توجهی برخی از رانندگان به‌ویژه برخی از مسافران اتوبوس‌های مسافربری، حوادث تلخی را در پی داشته است.

وی در خصوص رانندگانی که در بخش بار، بار و مسافربری فعال هستند، گفت: پلیس تردد این خودروها را رصد می کند، اما در این شرایط لازم است این رانندگان زمان بیشتری را در محل خود سپری کرده و از تردد خودداری کنند. جاده های فرعی دوری کن و از جاده های ناامن دوری کنید.

به گفته رئیس مرکز کنترل و ارتباطات پلیس راه، در زمان بارندگی و بسته شدن جاده ها، رعایت احتیاط بیشتر و دوری از خودروی جلویی و رعایت تمامی رانندگان ضروری است.

شیرانی همچنین تاکید کرد: اگر قصد سفر دارید، راننده باید حوصله داشته باشد و بر خودرو و شرایط بارندگی، پشت فرمان خودرو و کسانی که جاده را از روی صندلی نمی‌شناسند، حوصله داشته باشد، از خود دوری کنید. چرخ وسیله نقلیه..

وی در نهایت با شماره تلفن 120 تماس گرفت و از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و از وضعیت جوی و ترافیک جاده ها مطلع شده و سپس از جاده عبور کنند.

هشدارهای ترافیکی مهم پلیس / الزامات رانندگی در شرایط برفی و سرد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا