ترندهای کسب و کارعمومی

طرز تهیه دمنوش قهوه خرما

دمنوش هسته خرما – قهوه خرما، یک دمنوش گیاهی بسیار مفید برای سلامتی است. این دمنوش گیاهی از پودر هسته های خرما تهیه می شود. پودر هسته خرما سرشار از مواد مغذی، فیبر و های مفید برای سلامتی بدن است. پودر هسته خرما قهوه ای رنگ است و به عنوان قهوه خرما نیز در جهان شناخته می شود.

دانه های خرما مانند بسیاری دیگر از مغزها، از جمله هسته آووکادو، هسته انبه، هسته زردآلو و هسته سیب ارزش غذایی زیادی دارند. قهوه خرما در واقع از هسته های سوخته یا بو داده خرما تهیه می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

بخوانید : قهوه گانودرما دکتر بیز برای لاغری

مزایای دمنوش هسته خرما – قهوه خرما

ممکن است یبوست را درمان کند

قهوه خرما ممکن است عملکرد را تحریک کرده و در درمان یبوست به فرد کمک کند. فیبرهای موجود در قهوه خرما همچنین از سرطان دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

سیستم عصبی را بهبود می بخشد

خرما مملو از پتاسیم است و در عین حال مقدار کمی سدیم دارد. پتاسیم به کاهش کلسترول کمک می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. این ترکیبات در تنظیم سیستم عصبی شما تأثیرات بسزایی دارد. سیستم عصبی پیام ها را بین مغز و بدن شما منتقل می کند. این پیام ها به شکل تکانه های عصبی ارائه می شوند و به تنظیم انقباضات عضلانی، ضربان قلب، رفلکس ها و بسیاری دیگر از عملکردهای بدن کمک می کنند.

سرشار از آهن است

قهوه خرما حاوی آهن است که برای افرادی که از کمبود رنج می برند، بسیار توصیه می شود. کم خونی شدید ممکن است باعث خستگی، تنگی نفس یا درد قفسه سینه شود. این دمنوش می تواند این مشکلات را برطرف کند، بعلاوه برای تصفیه خون نیز مفید است.

دمنوش هسته خرما – قهوه خرما چیست و چه فوایدی دارد؟

ممکن است پوست را شفاف کند

ویتامین C و D بر روی خاصیت ارتجاعی پوست شما تأثیر می گذارد و همچنین پوست شما را صاف نگه می دارد. به علاوه اگر از مشکلات پوستی رنج می برید، استفاده از دمنوش هسته خرما در رژیم غذایی ممکن است در دراز مدت به شما در بهبود این مشکلات کمک کند. قهوه خرما به علاوه دارای خواص ضد پیری است و از تجمع ملانین در بدن شما جلوگیری می کند.

کلسترول خون را تنظیم می کند

دمنوش هسته خرما می تواند اثرات مفیدی بر سطح کلسترول خون و استرس اکسیداتیو داشته باشد. قهوه خرما فاقد کلسترول است. همچنین سرشار از آهن است و فیبر بسیار بالایی دارد. کلسترول بالا خطر بروز و حملات قلبی را افزایش می دهد. تغییر غذاهایی که می خورید، می تواند کلسترول شما را کاهش داده و چربی های موجود در جریان خون شما را بهبود بخشد.

سلامت استخوان ها را تامین می کند

دمنوش هسته خرما منبع غنی از مس، منیزیم، و منگنز است که همه این عناصر برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط به استخوان مانند پوکی استخوان بسیار مهم هستند. مس همچنین از طریق آنتی اکسیدان حاوی مس و روی به نام سوپراکسید دیسموتاز به بازجذب استخوان کمک می کند.

ممکن است سلامت مغز را افزایش دهد

مشخص شده است که قهوه خرما از فرد در برابر استرس اکسیداتیو و التهابات در مغز محافظت می کند. مصرف منظم دمنوش هسته خرما با کاهش خطر ابتلا به بیماری های عصبی و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن مرتبط است.

ممکن است باعث افزایش انرژی شود

به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات در دمنوش هسته خرما، مانند یک بمب انرژی عمل می کند. هسته خرما حاوی مواد مغذی زیادی است که به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند.

برای درمان مشکلات قند خون مفید است

قهوه خرما برای بیماران دیابتی بسیار مفید است و قند خون را کنترل می کند. این پودر باور نکردنی دارای خواص تولید در بدن است. اگر فردی مبتلا به دیابت و قند خون بالا است، بهتر است پودر هسته خرما را به مدت یک هفته امتحان کند.

دمنوش هسته خرما – قهوه خرما چیست و چه فوایدی دارد؟

جلوگیری از سنگ کلیه و آسیب کبدی

دمنوش هسته خرما به درمان و بیماری های مثانه بسیار کمک می کند. هسته خرما حاوی چندین ترکیب دارویی است که برای درمان ناراحتی های کلیه و مثانه، التهاب و بیماری های عفونی استفاده می شود. دمنوش هسته خرما دارای خاصیت خرد کنندگی است و با شکستن و خرد کردن سنگ ها به درمان این مشکل کمک می کند. قهوه خرما مملو از پروآنتوسیانیدین است که به محافظت از کبد و در برابر هرگونه آسیب کمک می کند.

طریقه مصرف قهوه هسته خرما | هورما

ممکن است زخم ها را التیام دهد

یکی از فواید مهم پودر هسته خرما التیام دهندگی آن است. هسته های خرما می توانند زخم های معمولی یا سپتیک را درمان کنند. دانه خرما را بسوزانید و پس از سرد شدن، آنها را در نزدیکی زخم خرد کنید. با سوزاندن هسته خرما و قرار دادن آن در محل آسیب دیدگی، زخم شما التیام می یابد.

ممکن است اسهال را درمان کند

این دمنوش ممکن است برای درمان مشکلات گوارشی، مانند بسیار مفید باشد. قهوه خرما دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی است و باکتری هایی را که وارد دستگاه گوارش می شوند از بین می برد.

سایر خواص و فواید دمنوش هسته خرما

فواید اساسی هسته خرما شامل کاهش قند خون است. اگر دیابت دارید، مصرف روزانه سه فنجان قهوه خرما می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

می توانید با پودر هسته خرما دندان درد خود را تسکین دهید. کمی پودر هسته خرما را روی دندان خود قرار دهید، این پودر درد را تسکین می دهد. همچنین توصیه می کنیم از پودر هسته خرما برای بهبود بیماری های مخاطی استفاده کنید.

روش استفاده از دمنوش هسته خرما

با توجه به اینکه هسته خرما خوراکی نیستند، برای مصرف باید آنها را به پودر تبدیل کنیم. پودر هسته خرما از مغزهای سوخته یا بو داده این میوه تهیه می شود. طرز تهیه دمنوش قهوه خرما بسیار ساده است.

برخی از افراد این پودر را به عنوان افزودنی به قهوه خود اضافه می کنند. برخی دیگر نیز این پودر را به آب گرم اضافه می کنند و آن را مانند دمنوش مصرف می کنند. همچنین می توانید این پودر را به اسموتی های خود اضافه کنید.

نوشیدن قهوه فوری سوپریم همراه با پودر قارچ گانودرما و جینسینگ  قند خون را تنظیم می کند، باعث افزایش شیر می شود، ریزش مو را کاهش می دهد، اعصاب را آرام می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. دمنوش هسته خرما برای لاغری نیز مفید است زیرا سرشار از فیبر است.

طرز تهیه دمنوش قهوه خرما

برای تهیه قهوه خرما ابتدا هسته های خرما به مدت یک روز در آب خیس کنید. سپس آنها را با آب به خوبی بشوید و به مدت چند روز بگذارید کاملا خشک شوند. بسته به محل زندگی شما و آب و هوای موجود ممکن است خشک شدن این دانه ها تا ۳ روز نیز طول بکشد.

پس از خشک شدن کامل، هسته های خرما را درون یک ظرف گذاشته و درون فر قرار داده و اجازه دهید کاملا سوخته شوند. بعد از سرد شدن آنها را آسیاب کرده و مانند دانه های قهوه استفاده کنید. برای تهیه دمنوش هسته خرما به هیچ وسیله ای احتیاج ندارید، شما به راحتی می توانید این قهوه را با ریختن پودر قهوه هسته خرما و آب جوش درون یک قوری و دم کردن، آن را تهیه کنید و بعد از ده دقیقه از خواص بی نظیر آن لذت ببرید.

اکثر مردم تصور می کنند که این نوشیدنی مزه قهوه دارد. اگرچه طعم قهوه خرما مانند قهوه نیست، اما شباهت های بین این دو نوشیدنی تا حدی پذیرفته شده است.

دمنوش هسته خرما – قهوه خرما چیست و چه فوایدی دارد؟

مصرف دمنوش هسته خرما در دوران بارداری و شیردهی

عوارض قهوه خرما – دمنوش هسته خرما

اگرچه این نوشیدنی برای افراد سالم بی خطر است و جایگزین خوبی برای قهوه است، اما قبل از مصرف هرگونه دارویی گیاهی، مشورت با پزشک ضروری است. لطفا قبل از استفاده از قهوه خرما در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

طریقه مصرف دمنوش هسته خرما

برای اینکه هسته خرما قابل استفاده باشد باید به پودر تبدیل شود که می توان پودر هسته خرما را به صورت آماده و یا در خانه به راحتی تهیه کرد. برای تهیه دمنوش هسته خرما به پودر هسته خرما نیاز دارید. مقدار مشخصی از این پودر را در داخل آب جوش ریخته و به مدت ده دقیقه به صورت غیرمستقیم آن را بر روی شعله قرار دهید تا دمنوش شما آماده شود. مهمترین خاصیت این دمنوش کمک به کاهش قند خون است بنابراین اگر از بیماری دیابت رنج می برید مصرف روزانه سه فنجان از این دمنوش می تواند به شما در کنترل بیماری دیابت کمک کند.

دمنوش پودر هسته خرما

دمنوش پودر هسته خرما به عنوان یک نوشیدنی دارای خواص بسیار فراوانی است. این دمنوش دارای طبع گرم و خشک است که مصرف آن اغلب برای تعادل مزاج در افراد بلغمی توصیه می شود. البته مصرف این دمنوش که از هسته خرما تهیه شده است برای افراد سالم مشکلی ندارد و می تواند به عنوان جایگزین قهوه روزانه استفاده شود. این دمنوش می تواند چربی خون را پایین آورده و با کمک به پاکسازی کبد و کنترل فشار خون سلامت عمومی افراد را بهبود ببخشد. همچنین می تواند به دفع سنگ کلیه، کاهش ریزش مو و کاهش وزن در افراد بلغمی کمک کند.

برای ترک اعتیاد بهتر است در کنار قهوه دکتر بیز برای ترک اعتیاد، دمنوش مصفی خون دکتر بیز هم استفاده کنید

قهوه هسته خرما

قهوه هسته خرما نام دیگر دمنوش هسته خرما است که از تفت دادن و پودر شدن هسته خرما تهیه می شود. این پودر ظاهری شبیه به پودر قهوه دارد و همچنین تحقیقات نشان داده که به دلیل اینکه طعم آن نیز تا حدودی مانند قهوه است می تواند به عنوان جایگزین قهوه در برنامه غذایی گنجانده شود. این نوشیدنی می تواند به درمان بیماری بیماری های روماتیسمی کمک می کند و همچنین با تقویت استحکام موها و تحریک فولیکول های مو به رشد مو کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. مصرف این نوشیدنی اغلب توسط کارشناسان طب سنتی برای افزایش شیر مادر نیز توصیه می شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا