ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین دمنوش گیاهی لاغری

هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که دمنوش‌ها یکی از بهترین گزینه ها برای لاغری هستند. سالیان سال است که پژوهشگران روی این مسئله تحقیق می‌کنند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، دمنوش‌ها قدرت بسیار زیادی برای از بین بردن سلول‌های چربی بدن و افزایش سوخت و ساز دارند. نکته جالب توجه در رابطه با دمنوش‌ها، این است که بسیار آرامش بخش هستند.یعنی مصرف روزانه دمنوش نه تنها بر سلامتی بدنی شما مناسب است، بلکه بر سلامت روح و روان نیز کاملا تاثیر گذار خواهد بود. البته مصرف افراطی دمنوش نتیجه معکوس دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که نمی‌توانید با مصرف دمنوش‌ طی یک شب به هدف خود برسید.

بنابراین اگر قصد دارید راه صدساله را یک شبه طی کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان از صفحه خارج شوید! (نویسنده نیاز به دم نوش گل گاو زبان دارد!) در ادامه بهترین دمنوش‌های لاغری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از بهترین انواع دمنوش لاغری، دمنوش چای دکتر بیز است. اخیراً یک مطالعه بالینی نشان داد که عصاره چای سبز تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارد.

در این مطالعه اندازه دور کمر زنانی که به صورت روزانه چای سبز مصرف می‌کردند، طی ۱۲ هفته بررسی شد. نتیجه نشان داد که اندازه دور کمر بسیاری از این بانوان کاهش پیدا کرده و حتی بخش زیادی از سلول‌های چربی بدن آن‌ها از بین رفته است. اگر نگاه پزشکی به این مسئله داشته باشیم، همه چیز به یک هورمون روده در بدن باز می‌گردد. این هورمون بر تغییرات وزن بدن موثر است. زمانی که به صورت مداوم از دمنوش چای سبز استفاده می‌کنید، سطح «هورمون گرلین» در بدن کاهش می‌یابد.

دمنوش چای سیاه

شما نیز باور نمی‌کنید که دمنوش چای سیاه اثرات لاغر کنندگی داشته باشد، نه؟! درک این مسئله به خصوص برای ایرانی‌ها بسیار مشکل است. اگر چای سیاه اثرات لاغر کنندگی داشت، تاکنون همه ایرانی‌ها به وزن ایده‌آل خود رسیده بودند. (احتمالا این جمله چند ثانیه پیش به ذهن شما خطور کرد!)

واقعیت این است که دمنوش چای سیاه به میزان بسیار محدود بر افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثر است.
اما به طور کلی، نمی‌توان دمنوش چای سیاه را به عنوان یک لاغر کننده منحصربه‌فرد معرفی کرد.

این دمنوش به شما کمک می‌کند تا کمی کالری بیشتری بسوزانید. چای سیاه سرشار از کافئین است. کافئین انرژی بدن انسان را تامین می‌کند. هر چقدر انرژی بیشتری داشته باشید، قدرت بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی خواهید داشت و کالری بیشتری خواهید سوزاند.

دمنوش ماچا

دمنوش ماچا یکی از بهترین و فوق العاده‌ترین دم نوش‌های لاغری است. دمنوش ماچا، در واقع همان چای سبز ژاپنی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و تاثیر بی نظیری بر بهبود کیفیت پوست و کاهش وزن دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود چای ماچا، آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر انواع دمنوش‌ها داشته باشد، این است که گیاهان ماچا در سایه رشد می‌کنند.

اگر به نوشیدن چای و دمنوش علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از دمنوش ماچا استفاده کنید. برای دستیابی به نتیجه بهتر، پیشنهاد می‌کنیم ۲۴ ساعت یا نیم ساعت قبل از ورزش از دمنوش ماچا استفاده کنید.

در این حالت اکسیداسیون چربی یا سرعت چربی سوزی بدن افزایش پیدا خواهد کرد. این دمنوش دقیقا مانند دمنوش چای سیاه سرشار از کافئین است و انرژی لازم را برای انجام تمرینات ورزشی فراهم می‌کند.

دم نوش رویبوس

دمنوش رویبوس، بهترین دمنوش دمنوش برای لاغری شکم و پهلو است. گیاه رویبوس در آفریقای جنوبی رشد می‌کند و رنگ آن قرمز یا سبز است. روش رشد رویبوس قرمز با سبز کاملاً متفاوت است.

یک پژوهش در مجله (Planta Medica) نشان داد که ماده «آسپالاتین» موجود در چای رویبوس، بر افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثر است. به این ترتیب، میزان سوزاندن گلوکز و چربی در بدن افزایش خواهد یافت.رویبوس سبز دارای غلظت بالایی از آسپالاتین است و برای افرادی که به دنبال یک دمنوش لاغری خانگی سریع هستند، کاملا مناسب می‌باشد.

دمنوش‌های چای سبزی که وارد بازار می‌شوند، از نظر کیفیت و خلوص کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق حدس زد که چه مقدار عصاره چای سبز با علف لیمو قاشقی دکتر بیز از هر فنجان دریافت می‌شود.

دمنوش هل

هل یکی از مشتقات زنجبیل است و در رنگ‌های مختلف مثل سیاه، سفید یا سبز به بازار عرضه می‌شود. این ماده در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین مزایای هل این است که منبع غنی از فیبر بوده و نوعی بی اشتهایی در شخص ایجاد می‌کند.

در نتیجه، میزان مصرف مواد غذایی بعد از نوشیدن دمنوش هل کاهش خواهد یافت. همین مسئله بر سوزاندن چربی‌های بدن و افزایش متابولیسم موثر است. ماده دیگری که در هل وجود دارد، ملاتونین است که در چربی سوزی بدن نقش دارد.

دمنوش جینسینگ

از دیگر انواع دمنوش لاغری، دمنوش جینسینگ است که به طور معمول توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دمنوش بر حفظ انرژی بدن موثر است.

به این ترتیب، ورزشکاران به راحتی تمرینات ورزشی خود را انجام می‌دهند و سوخت و ساز بهتری خواهند داشت.

این دمنوش به خصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای که به صورت روزانه تمرین می‌کنند کاملا مناسب است. از دیگر مزایای نوشیدن دمنوش جنسینگ، این است که به کنترل قند خون و درمان بیماری دیابت کمک می‌کند.

دمنوش بابونه

بابونه یکی از گیاهان پرطرفدار به خصوص برای ایرانیان است. این گیاه معطر سال‌ها است که به عنوان یک چاشنی جذاب به چای اضافه می‌شود.

جالب است بدانید دمنوش بابونه، به تنهایی نقش موثری بر کاهش میزان نگرانی و استرس دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن، بی خوابی و استرس شدید است.

برای کنترل استرس و حفظ شادابی، به صورت روزانه یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید.

بابونه سرشار از آنتی اکسیدان است و چربی‌های اضافی و سموم بدن را از بین می‌برد.

دمنوش رازیانه

رازیانه یک گیاه فوق العاده است که نه تنها برای درمان بسیاری از بیماری‌های زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد.

بسیاری از بیماران مبتلا به کیست تخمدان یا سرطان رحم، می‌توانند با مصرف روزانه دمنوش رازیانه علائم بیماری خود را کاهش دهند.

اگر هر روز از این دمنوش استفاده کنید، سرعت مصرف کالری افزایش می‌یابد.

با مصرف کالری، مقدار زیادی انرژی آزاد می‌شود که بر انجام فرایند چربی سوزی موثر است. برخی افراد معتقد هستند، دمنوش رازیانه منجر به بی اشتهایی شده و از این طریق بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در نوشیدن دمنوش رازیانه افراط نکنید. این دمنوش باید در کنار برنامه غذایی یا برنامه ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

دمنوش برگ بو و دارچین

اگر در ناحیه شکم و پهلو دارای مقدار زیادی چربی تجمع یافته هستید، پیشنهاد می‌کنیم از دمنوش برگ بو و دارچین استفاده کنید. این دمنوش لاغری، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است.

افرادی که به بیماری‌های معده یا بیماری‌های گوارشی مبتلا هستند، می‌توانند از این دمنوش برای کمک به هضم غذا و تامین ویتامین‌های مورد نیاز روده و معده استفاده کنند.
دارچین موجود در این دمنوش لاغری، خاصیت دمنوش شاتره مصفی خون دارد و بر کنترل قند خون نیز موثر است. اگر تمایل بسیار زیادی برای مصرف شیرینی و شکلات دارید، دمنوش برگ و دارچین قادر است میل شما را کاهش دهد و از احساس گرسنگی جلوگیری کند.

دمنوش بلوبری

بلوبری یکی از میوه‌های نایاب و دست نیافتنی است و در هر خانه‌ای پیدا نمی‌شود. اگر علاقه زیادی به بلوبری دارید، پیشنهاد می‌کنیم این میوه خوش طعم را به صورت دمنوش مورد استفاده قرار دهید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد، دمنوش بلوبری تا حد زیادی بر کاهش وزن موثر است. بلوبری سرشار از فیبر است.

در صورتی که مقدار زیادی فیبر وارد بدن شما شود، خیلی زود احساس سیری خواهید کرد. همین مسئله از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می‌کند و بر کاهش وزن موثر است. علاوه بر این، دمنوش بلوبری بر کنترل حرکات روده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر گذار است.

بلوبری خواص درمانی بسیار زیاد دارد. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و از بروز بیماری‌های خطرناک جلوگیری می‌کند.

دمنوش چای کوهی

کمتر کسی در رابطه با چای کوهی شنیده است. چایی کوهی در بهترین مناطق رشد می‌کند. به همین دلیل، انتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت درمانی آن بسیار زیاد است. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای دمنوش چای کوهی، طعم فوق العاده آن است.

اگر یک بار از این دمنوش استفاده کنید، دیگر آن را رها نخواهید کرد! به طور کلی، دمنوش چای کوهی بر حفظ سلامتی موثر است و وزن شما را نیز کاهش می‌دهد.

دستورالعمل های تهیه دمنوش خانگی لاغری

چندین دستورالعمل مختلف برای تهیه دمنوش خانگی لاغری وجود دارد که در ادامه برخی از این دستورالعمل‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

1.دمنوش چای سبز و لیمو

ابتدا یک زنجبیل را نازک برش داده و درون فنجان قرار دهید. سپس چای کیسه‌ای و لیمو را نیز به آن اضافه کنید. مقداری آب درون محتویات فنجان بریزید. سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمای دمنوش چای سبز و لیمو کاهش پیدا کند. در صورت امکان می‌توانید هنگام نوشیدن، زنجبیل و برش‌های لیمو را از فنجان خارج کنید. برای دستیابی به نتایج بهتر، پیشنهاد می‌کنیم دمنوش را صاف کرده و روی محتویات اضافی مثل زنجبیل یا لیمو مقداری یخ بریزید.

2.دمنوش چای سبز و نعنا

این نوشیدنی فوق العاده تنها ۹ کالری دارد و کاملا سالم است. ترکیب نعناع و چای سبز، به حفظ سلامتی بدن شما کمک می‌کند و تاثیر بسیار زیادی بر سوزاندن سلول‌های چربی دارد. دستورالعمل دمنوش چای سبز و نعنا به صورت زیر است:
1/2 فنجان برگ نعناع تازه
1 قاشق چایخوری برگ چای سبز ارگانیک
½ قاشق چایخوری عسل ارگانیک
⦁ ابتدا مقداری آب جوشیده درون فنجان بریزید.
⦁ سپس برگ‌های چای سبز را به آن اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا عصاره چای سبز کاملا در فنجان پخش شود.
⦁ در مرحله بعد، محتویات فنجان را صاف کرده و کمی برگ نعنا به آب باقیمانده اضافه کنید. به عنوان شیرین کننده، می‌توانید از مقداری عسل استفاده کنید.
⦁ ترکیبات موجود در فنجان را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.
این نوشیدنی جذاب و خوش طعم، باید حداقل ۲ الی ۳ بار در هفته مورد استفاده قرار بگیرد. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که دمنوش چای سبز و نعنا به صورت خنک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین کافی است فنجان را در یخچال قرار دهید تا دمای آن کاهش پیدا کند.

 

دکمه بازگشت به بالا