ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

مراقبت بعد از عمل سانترال لب

مراقبت های بعد از لیفت سانترال لب

مراقبت‌ های بعد از لیفت سانترال لب مجموعه اقداماتی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان سرعت روند بهبود جای بخیه ها را افزایش داد. سانترال لب یکی از روش‌های جراحی لب است که باعث حجیم شدن اندازه لب به صورت دائمی می‌شود. رعایت نکات مراقبتی این روش تاثیر بسزایی در کاهش دوره نقاهت و بهبود سریع خواهد شد، به همین دلیل توجه به مراقبت‌های بعد از لیفت سانترال لب از اهمیت زیادی برخوردار است پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

اصلی‌ترین نکات مراقبتی بعد از لیفت سانترال لب

رعایت نکات و مراقبت‌ های بعد از لیفت سانترال لب الزامی است و روند بهبود بخیه‌ها را تسریع می‌بخشد. ویدئو این مراقبت ها را در آپارات تماشا کنید. با رعایت این موارد دوره نقاهت کوتاه‌تر خواهید داشت و زودتر به نتیجه دلخواه خود می‌رسید. توجه به این نکات الزامی است و عدم رعایت آن عوارض دردناک و خطرناکی به همراه خواهد داشت. دقت داشته باشید که کلیه نکاتی که تحت عنوان مراقبت‌های بعد از لیفت لب معرفی می‌شوند پزشک به طور مفصل در مورد آن با شما در طی جلسه مشاوره صحبت می کند.

از جمله مهم ترین این نکات مراقبتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپرس سرد

پس از جراحی لب‌های شما به واسطه تهاجم صورت گرفته، ورم می‌کند. این میزان از ورم در مواجهه با سرما خیلی سریعتر حالت خوابیده به خود می‌گیرند، به همین دلیل با استفاده از کمپرس سرد می‌توانید از ورم لب‌ها جلوگیری کنید.

نوع خوابیدن

دمر خوابیدن تا اطلاع ثانوی ممنوع است. زمانی که روز صورت می‌خوابید خون در ناحیه جراحی شده لخته شده و لب‌ها ورم می‌کنند، برای پیشگیری از این اتفاق بهترین کار این است که به پشت خوابیده و دور سر و گردن خود بالش بگذارید.

مصرف دارو

مصرف آنتی بیوتیک‌ها را فراموش نکنید، مصرف آنتی بیوتیک‌ها از عفونت‌های احتمالی جلوگیری کرده و با تسکین درد؛ حس آرامش بیشتری برای شما فراهم می‌کند.

رژیم غذایی

رژیم غذایی که به عنوان مراقبت‌ های بعد از لیفت سانترال لب در نظر گرفته شده، طیف گسترده‌ای از بایدها و نبایدها را در بر میگیرد. در این دوره به هیچ عنوان مصرف الکل و دخانیات پیشنهاد نمی‌شود پس سعی کنید از آن‌ها به دور باشید. مواد غذایی مصرفی شما باید مملو از پروتئین باشد تا بهبودی خود را در مدت زمان کمتری به دست آورید.

عدم استفاده از مواد آرایشی

تا دو هفته به لب‌های خود استراحت بدهید و از مواد آرایشی استفاده نکنید. مواد آرایشی به دلیل داشتن مواد اولیه متفاوت تاثیرات منفی بر روی لب‌های شما خواهند داشت از این رو بهتر است که حداقل ۱۵ رو از مواد آرایشی دور باشید.

سایر نکات مراقبتی بعد از لیفت سانترال لب

علاوه بر موارد فوق رعایت برخی نکات تاثیر بسزایی در افزایش روند بهبودی شما خواهد داشت، بایدها و نبایدهایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید هرچه سریعتر از مزیت داشتن لب‌های زیبا و جذاب بهره‌مند شوید. از دیگر نکات مراقبت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  • از خم شدن در روز ابتدایی عمل خودداری کنید.
  • هنگام مسواک زدن حتما مراقب بخیه‌های لب باشید.
  • پس از صرف غذا حتما لب‌های خود را به آرامی پاک کنید.
  • از مصرف غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارد خودداری کنید.
  • تا می‌توانید از خوراکی‌های سرد و غذای خنک شده استفاده کنید.
  • در روزهای اول زمان بیشتری به استراحت کردن اختصاص دهید.
  • از قرار دادن کمپرس یخ به شکل مستقیم بر روی جای بخیه خودداری کنید.
  • در هفته اول پس از لیفت سانترال لب به هیچ عنوان در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • در زمان خندیدن، خمیازه کشیدن، سرفه و عطسه زدن لب‌ها را خیلی باز نکنید و یا روی هم فشار ندهید.

رعایت کلیه موارد عنوان شده به عنوان مراقبت‌های بعد از لیفت سانترال لب تاثیر بسزایی در افزایش سرعت روند بهبود شما می‌رود.

نکات اساسی برای مراقبت بعد از لیفت سانترال لب

همانطور که می دانید لیفت سانترال لب پایین و بالا یک جراحی زیبایی جهت برجسته‌ کردن لب ها از طریق ایجاد برش و برداشتن بخش کوچکی از پوست لب بالایی و کشیدن آن به سمت پایه بینی است. انجام لیفت سانترال لب در اکثر موارد با بی حسی موضعی انجام می شود، بنابراین دوره نقاهت و بهبودی نسبت به دیگر روش های زیبایی که در آن از بیهوشی عمومی استفاده می شود، کمتر است. اما با این وجود باید مراقبت بعد از سانترال لب، با دقت و توجه دنبال شوند تا روند بهبودی تسریع یابد. مراقبت های بعد از لیفت سانترال لب به شرح زیر است:

  1. از خوابیدن روی صورت خودداری کنید: انجام این کار می تواند باعث ورم بعد از سانترال لب و لخته شدن خون در ناحیه برش داده شده شود، بنابراین هنگام خواب سر خود را به وسیله دو بالش بالاتر از سطح زمین قرار دهید.
  2. از کمپرس سرد استفاده نمایید: کمپرس سرد باعث می‌شود تا ورم بعد از جراحی کمتر شود.
  3. حرکات صورت خود را محدود کنید: از لبخند زدن، صحبت کردن، جویدن، خمیازه کشیدن و عطسه کردن به خصوص در ۷ روز اول پس از جراحی اجتناب نمایید، زیرا این کار ممکن است باعث شود تا به بخیه ها فشار وارد شده و آن ها باز شوند.
  4. لب های خود را مرطوب نگه دارید: از دیگر مراقبت های بعد از لیفت سانترال لب، مرطوب نگه داشتن لب ها است. برای این منظور می توانید از لوسیون ها و کرم های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.
  5. هنگام چرخش مراقب باشید: هنگام چرخیدن سرتان را به یک باره نچرخانید، بلکه سعی کنید سر و شانه ها را همزمان با هم حرکت دهید.
  6. داروها و مسکن های تجویز شده را به موقع مصرف کنید: هنگام رعایت مراقبت های بعد از لیفت سانترال لب، مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها بسیار مهم است و باعث می شود تا علاوه بر کاهش درد از بروز عفونت نیز پیشگیری شود.
  7. بلافاصله بعد از جراحی از مواد آرایشی روی صورت استفاده نکنید: حداقل دو هفته زمان لازم است تا شما دوباره بتوانید از مواد آرایشی روی صورت استفاده کنید.
  8. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید: پوستی که هنگام جراحی برش داده می‌شود، بسیار حساس هست. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث قرمزی و کبودی ناحیه تحت جراحی شود .سعی کنید با دستور پزشک از ضدآفتاب های مناسب برای پوست خود هنگام بیرون آمدن از خانه استفاده نمایید.
  9. رژیم غذایی سالم دنبال کنید: مواد غذایی سالم و حاوی پروتئین می توانند به بهبودی هرچه سریعتر محل جراحی کمک کنند.
  10. از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید: الکل سیگار و هر نوع دخانیات دیگر می‌توانند روند بهبودی را با تاخیر مواجه کنند.
  11. هنگام مسواک زدن مواظب باشید: شما می توانید از مسواک های کوچک و نرم برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید.

باید های بعد از جراحی لیفت سانتر ال لب

  • داروها ی تجویز شده را به هنگام مصرف کنید.
  • بعد از میل کردن غذا جای بخیه ای خود را به آرامی تمییز کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی لب می توانید از وازلین استفاده کنید.
  • برای کنترل درد می تونید از قرص های مسکن بدون نسخه استفاده کنید.
  • سعی کنید تا یک روز بعد از انجام جراحی در خانه استرحت کنید.
  • برای کاهش تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید اما دقت داشته باشید یخ را مستقیما بر روی پوست خود قرار ندهید.
دکمه بازگشت به بالا