استان ها

رشد ۱۸ درصدی صادرات کرمانشاه به بخش عرب‌نشین عراق

شیمیشی/کرمانشاه به گفته بازرس گمرک استان کرمانشاه، طی 9 ماهه امسال صادرات کالاهای گمرکی آن استان به بخش عرب نشین عراق 18 درصد و به بخش کردنشین این کشور نیز افزایش یافته است. . 9 درصد

علی اسگر عباس زاده گفت: در 9 ماهه امسال دو میلیارد و 231 میلیون و 112 هزار و 906 دلار کالای صادراتی به وزن پنج میلیون و 495 هزار و 101 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به عراق ارسال شد. این کشور یک میلیارد و 187 میلیون و 447 هزار و 916 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

عباس زاده تصریح کرد: بخش عربی عراق 48 درصد از سهم وزنی و 53 درصد از سهم ارزشی کل صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داد و این میزان صادرات از طریق گمرکات خسروی و سومار ارسال شد.

مدیرکل گمرک کرماشان در ادامه سخنان خود سهم اقلیم کردستان عراق از کل صادرات کالا در 9 ماهه امسال را یک میلیارد و 43 میلیون و 664 هزار و 990 دلار اعلام کرد و گفت: : این میزان صادرات کالا در مقایسه با هم در مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش قیمت داشته است.

این مسئول اقلیم کردستان سهم اقلیم کردستان از کل کالاهای صادراتی استان کرماشان را از نظر ارزشی 47 درصد و از نظر وزنی 52 درصدی عنوان کرد و گفت: این میزان کالا به اقلیم کردستان صادر شده است. . از طریق پرویزخان، آداب و رسوم شوشمی و شیخ صلاح.

به گزارش شیمیشی، طبق اطلاعات عمومی گمرک استان، عباس زاده بیشترین کالا را به دو طرف عرب و کرد عراق صادر می کند، میلگرد و آهن، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ ساختمانی، لبنیات و … انواع . . از محصولات و ظروف پلاستیکی.. تغییر مسیر و… کلمات.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا